Witam. a wiec przejde odrazu do rzeczy.
W201 1.8 LPG - mój pierwszy samochód z LPG i dlatego prosze nie krzyczec, gdyż wszystkiego powoli sie ucze...
odpalam auto na PB - pracuje idelanie... tem. osiaga ok 60 stopni przełączam na LPG i... obroty spadaja do 600-500 ale... jak zatkam ryre dolotowa powietrza obroty sa idelane... puszcze - znowu spadaja... jak silnik osianie ok 80-85 stopni juz tak sie nie dzieje... chodz jak zatkam gąbką lub na chwile ręka wlot powietrza to delikatnie sie normuja na powiomie 1000....
zgłupaiłem i postanowiłem zapytac na forum czy z LPG to normlane i co zrobic? czy faktycznie wsadzic cos w ten dolot powietrza aby go ograniczyc czy moze gaz bardziej odkrecic...
bede bardzo wdzieczny za wszelakie odpowiedzi
0
[w201] LPG i dziwna sytuacja
Rozpoczęty przez icemerc, wrz 09 2009 22:34
26 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 września 2009 - 22:34
#2
Napisano 10 września 2009 - 10:02
icemerc napisał:
obroty spadaja do 600-500 ale... jak zatkam ryre dolotowa powietrza obroty sa idelane
A jakie to są "idealne"???
#3
Napisano 10 września 2009 - 10:50
850-900 .. w moim mniemaniu praktycznie idealne
#4
Napisano 10 września 2009 - 11:07
icemerc napisał:
850-900 .. w moim mniemaniu praktycznie idealne
:shock: z tego co wiem dla lpg 1000 obr. to minimum. 1100 to chyba idealna wartosc
#5
Napisano 10 września 2009 - 12:51
naprawde az takie wysokie dla LPG ?? niewiedziałem... to moja pierwsza przygoda z LPG... a dlaczego zmieniaja sie jak przytkam dolot powietrza? czyzby to oznaka lewego powietrza??
#6 Gość__
Napisano 10 września 2009 - 16:27
matrix_44 napisał:
:shock: z tego co wiem dla lpg 1000 obr. to minimum. 1100 to chyba idealna wartosc
Mój ma takie same na Pb i LPG -nie stwarza to zresztą żadnych problemów. Konkretnie około 700-750rpm(coś w stylu zalecanych dla w124 ze 102922), zresztą nastawniki gaźnika robią co mogą, aby ta wartość się nie zmieniła ;-) . Raczej nie miałem auta w którym na LPG miałbym wyraźnie wyższe obroty niż na Pb. Jeżeli już to chwilowo z racji zmiany ustawień np. bo gaz zatankowałem inny.
1100rpm mam w Audi z KE i ASB ale to przejściowe, gdyż modyfikuję mu dolot na raty i to właśnie wynik -wcześniej miał ok.900 i było ok. Aaaa -może faktycznie Polonez, którego miałem chwilowo(i do dziś mam na wspomnienie niemal biegunkę) miał nieco wyższe na LPG.
#7
Napisano 10 września 2009 - 16:42
A dlaczego jak przytak rure dolotową zmieniaja mu sie obvroty tzn wtedy pracuje bardzo ładnie i równo ??
#8 Gość__
Napisano 10 września 2009 - 18:06
Może być kilka przyczyn -od nieszczelnego dolotu, przez złą regulację po źle dobraną instalację. Trudno tu coś orzec w ciemno ale może być tak, że przytykając dolot robisz "ssanie" -zwiększone podciśnienie podsysa więcej LPG przez działanie membraną w parowniku na zaworek gazu... Trzeba by najpierw ocenić stan dolotu -jak najmniejsze nieszczelności to robić, a nie regulować, bo psu na budę taka regulacja. Potem regulować..... Może membrana już zapaćkana i nieco sztywna? Wtedy ciężko byłoby silnikowi uzyskać stabilne wolne obroty. Może po prostu trzeba ruszyć na parowniku śrubami(zwłaszcza napinającą membranę wstępnie)? Jedź do kogoś kumatego w temacie niech zerknie -można na analizator podpiąć spalin. Ja po nabyciu auta z LPG:
-sprawdzam instalację WN
-sprawdzam dolot
-sprawdzam stan instalacji LPG(przy założeniu, że kupując wiedziałem iż jest prawidłowo dobrana/do małych poprawek)
-reguluję o ile trzeba lub naprawiam o ile trzeba i reguluję...bo wtedy zazwyczaj już trzeba ;-)
-sprawdzam instalację WN
-sprawdzam dolot
-sprawdzam stan instalacji LPG(przy założeniu, że kupując wiedziałem iż jest prawidłowo dobrana/do małych poprawek)
-reguluję o ile trzeba lub naprawiam o ile trzeba i reguluję...bo wtedy zazwyczaj już trzeba ;-)
#9
Napisano 12 listopada 2009 - 20:51
kolego dla tego tego silnika to jest jeden ratunek trza wyjać gaz a tak naprawde jesli chcesz żeby miał równe obroty na gazie to musisz zamontowac dławik pomiedzy filtrem powietrza klapa spietrzajaca
#10
Napisano 12 listopada 2009 - 22:27
W moim przypadku przez pewien okres na LPG przy silniku o temperaturze 60-70 stopni obroty były od 600 do 700 po nagrzaniu około 900.Podczas oglądania wkładu filtra zauważyłem lużny mikser.Po jego umocowaniu obroty są stabilne około 1000 i wyrażnie silnik zyskał na mocy./wydaje mi się że zmniejszyło się zużycie gazu/
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
W124 2.0 m111 Czyszczenie wtryskiwaczy lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|
||
W124 coupe 2.0b+lpg układ paliwowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | thatsmajk |
|
||
W124 2.0 m111 Pojemność butli a ilosc tankowanego lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|
||
Dziwna praca lewarka biegow |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | cyborg |
|