Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] LPG i dziwna sytuacja


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   icemerc


  • Postów: 28
  • Na forum od: 30 sie 2009
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 09 września 2009 - 22:34

Witam. a wiec przejde odrazu do rzeczy.
W201 1.8 LPG - mój pierwszy samochód z LPG i dlatego prosze nie krzyczec, gdyż wszystkiego powoli sie ucze...

odpalam auto na PB - pracuje idelanie... tem. osiaga ok 60 stopni przełączam na LPG i... obroty spadaja do 600-500 ale... jak zatkam ryre dolotowa powietrza obroty sa idelane... puszcze - znowu spadaja... jak silnik osianie ok 80-85 stopni juz tak sie nie dzieje... chodz jak zatkam gąbką lub na chwile ręka wlot powietrza to delikatnie sie normuja na powiomie 1000....

zgłupaiłem i postanowiłem zapytac na forum czy z LPG to normlane i co zrobic? czy faktycznie wsadzic cos w ten dolot powietrza aby go ograniczyc czy moze gaz bardziej odkrecic...

bede bardzo wdzieczny za wszelakie odpowiedzi :wpysk:



#2 Offline   mailman


  • Postów: 126
  • Na forum od: 24 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W163 270 CDI

Napisano 10 września 2009 - 10:02

icemerc napisał:

obroty spadaja do 600-500 ale... jak zatkam ryre dolotowa powietrza obroty sa idelane

A jakie to są "idealne"???

#3 Offline   icemerc


  • Postów: 28
  • Na forum od: 30 sie 2009
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 10 września 2009 - 10:50

850-900 .. w moim mniemaniu praktycznie idealne :star:

#4 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 10 września 2009 - 11:07

icemerc napisał:

850-900 .. w moim mniemaniu praktycznie idealne

:shock: z tego co wiem dla lpg 1000 obr. to minimum. 1100 to chyba idealna wartosc

#5 Offline   icemerc


  • Postów: 28
  • Na forum od: 30 sie 2009
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 10 września 2009 - 12:51

naprawde az takie wysokie dla LPG ?? niewiedziałem... to moja pierwsza przygoda z LPG... a dlaczego zmieniaja sie jak przytkam dolot powietrza? czyzby to oznaka lewego powietrza??

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 10 września 2009 - 16:27

matrix_44 napisał:

:shock: z tego co wiem dla lpg 1000 obr. to minimum. 1100 to chyba idealna wartosc
Skąd ten pomysł? :shock:
Mój ma takie same na Pb i LPG -nie stwarza to zresztą żadnych problemów. Konkretnie około 700-750rpm(coś w stylu zalecanych dla w124 ze 102922), zresztą nastawniki gaźnika robią co mogą, aby ta wartość się nie zmieniła ;-) . Raczej nie miałem auta w którym na LPG miałbym wyraźnie wyższe obroty niż na Pb. Jeżeli już to chwilowo z racji zmiany ustawień np. bo gaz zatankowałem inny.
1100rpm mam w Audi z KE i ASB ale to przejściowe, gdyż modyfikuję mu dolot na raty i to właśnie wynik -wcześniej miał ok.900 i było ok. Aaaa -może faktycznie Polonez, którego miałem chwilowo(i do dziś mam na wspomnienie niemal biegunkę) miał nieco wyższe na LPG.

#7 Offline   icemerc


  • Postów: 28
  • Na forum od: 30 sie 2009
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 10 września 2009 - 16:42

A dlaczego jak przytak rure dolotową zmieniaja mu sie obvroty tzn wtedy pracuje bardzo ładnie i równo ??

#8 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 10 września 2009 - 18:06

Może być kilka przyczyn -od nieszczelnego dolotu, przez złą regulację po źle dobraną instalację. Trudno tu coś orzec w ciemno ale może być tak, że przytykając dolot robisz "ssanie" -zwiększone podciśnienie podsysa więcej LPG przez działanie membraną w parowniku na zaworek gazu... Trzeba by najpierw ocenić stan dolotu -jak najmniejsze nieszczelności to robić, a nie regulować, bo psu na budę taka regulacja. Potem regulować..... Może membrana już zapaćkana i nieco sztywna? Wtedy ciężko byłoby silnikowi uzyskać stabilne wolne obroty. Może po prostu trzeba ruszyć na parowniku śrubami(zwłaszcza napinającą membranę wstępnie)? Jedź do kogoś kumatego w temacie niech zerknie -można na analizator podpiąć spalin. Ja po nabyciu auta z LPG:
-sprawdzam instalację WN
-sprawdzam dolot
-sprawdzam stan instalacji LPG(przy założeniu, że kupując wiedziałem iż jest prawidłowo dobrana/do małych poprawek)
-reguluję o ile trzeba lub naprawiam o ile trzeba i reguluję...bo wtedy zazwyczaj już trzeba ;-)

#9 Offline   olekstce


  • Postów: 8
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Starachowice

Napisano 12 listopada 2009 - 20:51

kolego dla tego tego silnika to jest jeden ratunek trza wyjać gaz :hooray: a tak naprawde jesli chcesz żeby miał równe obroty na gazie to musisz zamontowac dławik pomiedzy filtrem powietrza klapa spietrzajaca

#10 Offline   adhHh4bN


  • Postów: 65
  • Na forum od: 18 kwi 2009
  • Miejscowość: Brodnica Śremska

Napisano 12 listopada 2009 - 22:27

W moim przypadku przez pewien okres na LPG przy silniku o temperaturze 60-70 stopni obroty były od 600 do 700 po nagrzaniu około 900.Podczas oglądania wkładu filtra zauważyłem lużny mikser.Po jego umocowaniu obroty są stabilne około 1000 i wyrażnie silnik zyskał na mocy./wydaje mi się że zmniejszyło się zużycie gazu/ Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń