W sumie nic nowego nie można się z tego artykułu dowiedzieć, ale może przyda się to osobom które wahają się czy kupić sobie SL'a czy nie.
Mogę potwierdzić, że SL nadaje się bez żadnych problemów do codziennej jazdy, a daje przy tym dużo frajdy.
Koszty utrzymania nie są ogromne i ograniczają się praktycznie do benzyny. Części zamienne nie są specjalnie drogie, chyba że są nietypowe i ściągane na specjalne zamówienie.
SL500 to najbardziej optymalny wybór (moim skromnym zdaniem oczywiście)
Miłego czytania (dwie strony + kilka zdjęć):
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Merced ... 841,4.html
Zapraszam do dyskusji na ten temat.
0
[r129] Poradnik kupującego -"SL500- Ostatni niezawodny
Rozpoczęty przez EssiRS, wrz 16 2009 10:32
20 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 września 2009 - 10:32
#2
Napisano 21 września 2009 - 13:11
Witam jeszcze raz
Przymierzam się do kupna takiego autka. Teraz sie chcę jak najwięcej dowiedzieć, a na wiosne zakup
W grę wchodziły/wchodzą dwa silniki 3,2V6 lub 5,0V8 ( ale z dnia na dzień twierdze, że tylko V8 )
W domu od zawsze jakieś mercedesy starsze, młodsze osobowe i dostawcze, ale kabrio jeszcze nie było.
Mam nadzieje, że tu znajdę kilka ciekawych porad, jak dobrze kupić R129.
No i teraz pytania pierwsze:
Kraj czy zagranica? ( trzy powody)
na co zwracać uwagę przy tym modelu??
Przymierzam się do kupna takiego autka. Teraz sie chcę jak najwięcej dowiedzieć, a na wiosne zakup
W grę wchodziły/wchodzą dwa silniki 3,2V6 lub 5,0V8 ( ale z dnia na dzień twierdze, że tylko V8 )
W domu od zawsze jakieś mercedesy starsze, młodsze osobowe i dostawcze, ale kabrio jeszcze nie było.
Mam nadzieje, że tu znajdę kilka ciekawych porad, jak dobrze kupić R129.
No i teraz pytania pierwsze:
Kraj czy zagranica? ( trzy powody)
na co zwracać uwagę przy tym modelu??
#3
Napisano 21 września 2009 - 15:05
rosssssa napisał:
3,2V6
Z mojego punktu widzenia V8 jest najbardziej odpowiedni, bo zapewnia najlepszy stosunek osiągów do kosztów utrzymania. Pali niewiele więcej od 2.8, 3.0 i 3.2, ale ma zdecydowanie lepsze osiągi. V12 - nie dość, że pali jak "smok", osiągi ma niewiele lepsze od V8 to jeszcze uchodzi za stosunkowo awaryjny, a naprawy tego silnika do tanich nie należą.
Tak więc moim zdaniem 5.0 V8.
rosssssa napisał:
Kraj czy zagranica? ( trzy powody)
rosssssa napisał:
na co zwracać uwagę przy tym modelu??
Poza tym jeżeli chcesz uniknąć sporych problemów to nie kupuj SL'a z NIVO.
Często są też problemy z fabrycznym centralnym zamkiem na podczerwień, ale bez problemu da się z tym żyć, albo obejść.
To takie główne problemy charakterystyczne dla tego modelu. Poza nimi trzeba oglądać samochód tak jak każdy inny, czyli wypadkowość, stan zużycia itd
#4
Napisano 21 września 2009 - 15:38
EssiRS napisał:
Takiego silnika w modelu R129 nie ma, jest jedynie 3,2 R6
EssiRS napisał:
Z mojego punktu widzenia V8 jest najbardziej odpowiedni
#5
Napisano 21 września 2009 - 22:30
R129 napisał:
Jest V6 - M112 - szły od kwietnia 1998 ;-)
#6
Napisano 22 września 2009 - 09:42
EssiRS- co do ściągania samochodów ze Szwajcarii to masz tam kogoś znajomego??
Czy znajdujesz samochód na mobile.de i wycieczka do Szwajcarii??
No i pytanie do automatu:
Wiem że były montowane 5-stopniowe automaty, ale do jakich silników i w jakich rocznikach??
Czy znajdujesz samochód na mobile.de i wycieczka do Szwajcarii??
No i pytanie do automatu:
Wiem że były montowane 5-stopniowe automaty, ale do jakich silników i w jakich rocznikach??
#7
Napisano 22 września 2009 - 10:08
rosssssa napisał:
Czy znajdujesz samochód na mobile.de i wycieczka do Szwajcarii??
Cytat
EssiRS- co do ściągania samochodów ze Szwajcarii to masz tam kogoś znajomego??
Skrzynia 5-cio biegowa była montowana w 5.0 po 1996 roku, czyli po liftingu. Do 1995 była montowana czterobiegowa. Co do innych silników to nie jestem pewien, ale chyba było tak samo, czyli dopiero po 96 roku były 5-cio biegowe.
#8
Napisano 25 września 2009 - 20:22
A jak wygląda sprawa przelożeń w tych skrzyniach??
I jak wyglada awaryjność?? (rozumiem że starsze wytrzymalsze ;-) )
No i gdzieś wyczytalem, że w późniejszych wersjach byly sterowane elektronicznie, coś więcej w tym temacie można wiedzieć :grin:
Dziękuje i przepraszam z góry
I jak wyglada awaryjność?? (rozumiem że starsze wytrzymalsze ;-) )
No i gdzieś wyczytalem, że w późniejszych wersjach byly sterowane elektronicznie, coś więcej w tym temacie można wiedzieć :grin:
Dziękuje i przepraszam z góry
#9
Napisano 26 września 2009 - 22:08
rosssssa, przełożenia w skrzyni 4-ro biegowej to:
I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
W 5-cio biegowej:
I. 3,59; II. 2,19; III. 1,41; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,16
4-ro biegowa skrzynia jest mniej awaryjna.
W dużym uproszczeniu 5-cio biegowa skrzynia to ta czterobiegowa z dołożonym 5-tym biegiem, który jest sterowany elektronicznie (jakbym namieszał to proszę mnie poprawić)
Trochę na temat tych skrzyń znajdziesz u nas na forum TUTAJ
Kto pyta nie błądzi ;-)
I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
W 5-cio biegowej:
I. 3,59; II. 2,19; III. 1,41; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,16
4-ro biegowa skrzynia jest mniej awaryjna.
W dużym uproszczeniu 5-cio biegowa skrzynia to ta czterobiegowa z dołożonym 5-tym biegiem, który jest sterowany elektronicznie (jakbym namieszał to proszę mnie poprawić)
Trochę na temat tych skrzyń znajdziesz u nas na forum TUTAJ
Kto pyta nie błądzi ;-)
#10
Napisano 28 września 2009 - 16:02
Wątek tamten przeglądam
A wiesz jakie jest główne przełożenie??
albo możesz mi podać ile masz obrotów na IV biegu przy 100km/h w swoim cacku
A wiesz jakie jest główne przełożenie??
albo możesz mi podać ile masz obrotów na IV biegu przy 100km/h w swoim cacku
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty YouTube - przydatne poradniki, naprawy, modyfikacje |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
||
[c124] maniek1987 2.3E 1988 pierwszy nie ostatni :) |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | maniek1987 |
|
||
[W201] 2.0 + lpg. Po ostatnim strzale wogole nie trzyma obrotów na benzynie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukaszW201cin |
|
||
Artykuł o w124 "Auto Świat Poradnik" |
Media - Audio, Video, Jpg | jagr14 |
|
||
[W124]Poradnik serwisowy: budowa i działanie KE Jet dla m104 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | nieseba |
|
|