Skocz do zawartości




- - - - -

[r129] Poradnik kupującego -"SL500- Ostatni niezawodny


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 16 września 2009 - 10:32

W sumie nic nowego nie można się z tego artykułu dowiedzieć, ale może przyda się to osobom które wahają się czy kupić sobie SL'a czy nie.
Mogę potwierdzić, że SL nadaje się bez żadnych problemów do codziennej jazdy, a daje przy tym dużo frajdy.
Koszty utrzymania nie są ogromne i ograniczają się praktycznie do benzyny. Części zamienne nie są specjalnie drogie, chyba że są nietypowe i ściągane na specjalne zamówienie.

SL500 to najbardziej optymalny wybór (moim skromnym zdaniem oczywiście)

Miłego czytania (dwie strony + kilka zdjęć):
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Merced ... 841,4.html

Zapraszam do dyskusji na ten temat.



#2 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 21 września 2009 - 13:11

Witam jeszcze raz

Przymierzam się do kupna takiego autka. Teraz sie chcę jak najwięcej dowiedzieć, a na wiosne zakup :)
W grę wchodziły/wchodzą dwa silniki 3,2V6 lub 5,0V8 ( ale z dnia na dzień twierdze, że tylko V8 :) )

W domu od zawsze jakieś mercedesy starsze, młodsze osobowe i dostawcze, ale kabrio jeszcze nie było.

Mam nadzieje, że tu znajdę kilka ciekawych porad, jak dobrze kupić R129.

No i teraz pytania pierwsze:
Kraj czy zagranica? ( trzy powody)
na co zwracać uwagę przy tym modelu??

#3 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 21 września 2009 - 15:05

rosssssa napisał:

3,2V6
Takiego silnika w modelu R129 nie ma, jest jedynie 3,2 R6.

Z mojego punktu widzenia V8 jest najbardziej odpowiedni, bo zapewnia najlepszy stosunek osiągów do kosztów utrzymania. Pali niewiele więcej od 2.8, 3.0 i 3.2, ale ma zdecydowanie lepsze osiągi. V12 - nie dość, że pali jak "smok", osiągi ma niewiele lepsze od V8 to jeszcze uchodzi za stosunkowo awaryjny, a naprawy tego silnika do tanich nie należą.
Tak więc moim zdaniem 5.0 V8.

rosssssa napisał:

Kraj czy zagranica? ( trzy powody)
Nie wiem dlaczego, aż trzy powody ;-) Ja zawsze kupuje Mercedesy w Szwajcarii. Nie zdarzyło mi się jeszcze by tam ktoś próbował mnie oszukać co do przeszłości samochodu, czy jego stanu (jak jest w Polsce to każdy wie). Poza tym tam kompletna książka serwisowa to nie jest coś "łał". Stan dróg, a więc i zmęczenie zawieszenia itd itp

rosssssa napisał:

na co zwracać uwagę przy tym modelu??
Na mechanizm dachu. Jeżeli z tym jest problem to jest spory kłopot.
Poza tym jeżeli chcesz uniknąć sporych problemów to nie kupuj SL'a z NIVO.
Często są też problemy z fabrycznym centralnym zamkiem na podczerwień, ale bez problemu da się z tym żyć, albo obejść.
To takie główne problemy charakterystyczne dla tego modelu. Poza nimi trzeba oglądać samochód tak jak każdy inny, czyli wypadkowość, stan zużycia itd

#4 Offline   R129


  • Postów: 98
  • Na forum od: 03 paź 2007
  • Miejscowość: Wawa

Napisano 21 września 2009 - 15:38

EssiRS napisał:

Takiego silnika w modelu R129 nie ma, jest jedynie 3,2 R6
Jest V6 - M112 - szły od kwietnia 1998 ;-)

EssiRS napisał:

Z mojego punktu widzenia V8 jest najbardziej odpowiedni
Dokładnie, to najlepszy silnik dla r129, praktycznie każdy rocznik z V8.

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 21 września 2009 - 22:30

R129 napisał:

Jest V6 - M112 - szły od kwietnia 1998 ;-)
Nie wiedziałem, pewnie dlatego, że dla mnie prawdziwy SL jest do 95 roku ;-)

#6 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 22 września 2009 - 09:42

EssiRS- co do ściągania samochodów ze Szwajcarii to masz tam kogoś znajomego??

Czy znajdujesz samochód na mobile.de i wycieczka do Szwajcarii??


No i pytanie do automatu:
Wiem że były montowane 5-stopniowe automaty, ale do jakich silników i w jakich rocznikach??

#7 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 22 września 2009 - 10:08

rosssssa napisał:

Czy znajdujesz samochód na mobile.de i wycieczka do Szwajcarii??
Mobile.de to portal niemiecki. Jak chcesz zobaczyć samochody w Szwajcarii to wejdź na autoscout.ch

Cytat

EssiRS- co do ściągania samochodów ze Szwajcarii to masz tam kogoś znajomego??
Znajomego mam, ale na zasadzie, że mam gdzie przenocować. Po samochody jedziemy sami z Polski. Na szukanie najlepiej przeznaczyć kilka dni, bo często w komisach można coś bardzo ciekawego znaleźć.

Skrzynia 5-cio biegowa była montowana w 5.0 po 1996 roku, czyli po liftingu. Do 1995 była montowana czterobiegowa. Co do innych silników to nie jestem pewien, ale chyba było tak samo, czyli dopiero po 96 roku były 5-cio biegowe.

#8 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 25 września 2009 - 20:22

A jak wygląda sprawa przelożeń w tych skrzyniach??

I jak wyglada awaryjność?? (rozumiem że starsze wytrzymalsze ;-) )

No i gdzieś wyczytalem, że w późniejszych wersjach byly sterowane elektronicznie, coś więcej w tym temacie można wiedzieć :grin:


Dziękuje i przepraszam z góry :zeby:

#9 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 26 września 2009 - 22:08

rosssssa, przełożenia w skrzyni 4-ro biegowej to:
I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59

W 5-cio biegowej:
I. 3,59; II. 2,19; III. 1,41; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,16

4-ro biegowa skrzynia jest mniej awaryjna.

W dużym uproszczeniu 5-cio biegowa skrzynia to ta czterobiegowa z dołożonym 5-tym biegiem, który jest sterowany elektronicznie (jakbym namieszał to proszę mnie poprawić)

Trochę na temat tych skrzyń znajdziesz u nas na forum TUTAJ

Kto pyta nie błądzi ;-)

#10 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 28 września 2009 - 16:02

Wątek tamten przeglądam :szukaj:


A wiesz jakie jest główne przełożenie??

albo możesz mi podać ile masz obrotów na IV biegu przy 100km/h w swoim cacku :faq:








Podobne tematy Zwiń