tak sobie buszujac po sieci trafiłem na mega stronkę z przedziwnymi i przepięknymi samochodami, których pewnie większość z nas na oczy nie widziała i tam trafilem na to ;-)
a tu dla ciekawskich co to jest, przeprasza, ale nie chcialo mi sie tlumaczyc na polski...
"September 1969. At the International Motor Show (IAA) in Frankfurt am Main Mercedes-Benz presented an uncommon vehicle: the C 111. The world queued up to see this “experimental lab on wheels” with its wedge-shaped body and the top-hinged gullwing doors. The color, an orange metallic, originally designated “rosé wine”, also helped to rivet attention.
Less conspicuous, but no less unusual, were the technical innovations: The body consisted of a fiberglass-reinforced plastic and was riveted and bonded to the steel frame-floor unit. The C 111 served to test the Wankel engine. A three-rotor unit developing 206 kW (280 hp) provided the propulsion power; it permitted a top speed of 260 km/h – quite remarkable for the time. Just a few months later a thoroughly revised version of the C 111 was shown at the Geneva Motor Show.
It featured a four-rotor Wankel engine with an output of 257 kW (350 hp). The car accelerated to 100 km/h in 4.8 seconds and attained a top speed of 300 km/h. Several customers would have given anything to buy the C 111 on the spot and were ready to pay for it with blank checks. But it was to remain a purely experimental vehicle.
Little more was heard about the Wankel engine; diesel technology now became the focus of research. And record-breaking versions of the C 111 again captured public interest: in June 1976, April 1978 and May 1979 the C 111 completed runs on the high-speed test track in Nardo in southern Italy which produced several absolute world records over various distances.
On the first record run, the C 111-IID, almost unchanged on the outside in comparison with 1970, was powered by a thoroughly revised five-cylinder diesel engine displacing 3.0 liters; instead of the 59 kW (80 hp) of the production car it now developed 140 kW (190 hp). In 1978, with an additional intercooler the C 111-III developed 169 kW (230 hp). But this record-breaking car now had little in common with the original C 111. The silver-colored body mounted on a floor unit with changed dimensions was even more thoroughly streamlined.
The record-breaking C 111-IV of 1979 further refined the aerodynamics, additionally featuring distinctive spoilers, a changed front end and two tail fins. Its propulsion unit was a 4.5 liter V8 engine from regular production, bored and stroked to displace 4.8 liters and provide motive power of 367 kW (500 hp). In this version the C 111-IV was no longer a pure research vehicle; on the other hand, it was still a source of numerous insights benefiting series production."
0
Mercedes C111 Concept vel "przecinak" :D
Rozpoczęty przez mandaryn86, wrz 17 2009 20:15
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 17 września 2009 - 20:15
#2
Napisano 18 września 2009 - 10:05
W latach 70-tych mój ojciec robił książkę dla WKiŁ o samochodach. Rysował wtedy C111. Ten samochód na wieeeele lat ukształtował mój światopogląd na temat aut sportowych
Jak wrócę do chaty to spróbuję znaleźć i zeskanować.
Jak wrócę do chaty to spróbuję znaleźć i zeskanować.
#3 Gość__
Napisano 18 września 2009 - 12:13
Hmmm..... Wydaje mi się, ze kiedyś miałem takiego resoraka (skala 1:72 lub większa).
#4
Napisano 18 września 2009 - 21:44
A zacięta walka się toczyła na forum o diesla do coupe a tu proszę ekspedycja-stuttgart-pl-2008-ogolnopolska-wyprawa-do-zrodel-vt4810,30.htm autko znajduje się na honorowym miejscu
#5
Napisano 19 września 2009 - 01:17
Fenix napisał:
C111 - Niesamowity Diesel (silnik Wankla) który w 1978 pędził z prędkością 322km/h
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Przełożenie Dyfra Mercedes w190 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bocian84 |
|
||
Dokładanie termometru Mercedes 124 kostka kwadratowa |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Matibenz124 |
|
||
Mercedes sprinter 906 uruchomienie klimatyzacji |
Pozostałe modele | pawel14b3 |
|
||
Mercedes 410,2.9 diesel 1994.Problem ze sprzeglem. |
Pozostałe modele | Nik1975 |
|