Skocz do zawartości




Mercedes C111 Concept vel "przecinak" :D


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 września 2009 - 20:15

tak sobie buszujac po sieci trafiłem na mega stronkę z przedziwnymi i przepięknymi samochodami, których pewnie większość z nas na oczy nie widziała i tam trafilem na to ;-)

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

a tu dla ciekawskich co to jest, przeprasza, ale nie chcialo mi sie tlumaczyc na polski...

"September 1969. At the International Motor Show (IAA) in Frankfurt am Main Mercedes-Benz presented an uncommon vehicle: the C 111. The world queued up to see this “experimental lab on wheels” with its wedge-shaped body and the top-hinged gullwing doors. The color, an orange metallic, originally designated “rosé wine”, also helped to rivet attention.

Less conspicuous, but no less unusual, were the technical innovations: The body consisted of a fiberglass-reinforced plastic and was riveted and bonded to the steel frame-floor unit. The C 111 served to test the Wankel engine. A three-rotor unit developing 206 kW (280 hp) provided the propulsion power; it permitted a top speed of 260 km/h – quite remarkable for the time. Just a few months later a thoroughly revised version of the C 111 was shown at the Geneva Motor Show.


It featured a four-rotor Wankel engine with an output of 257 kW (350 hp). The car accelerated to 100 km/h in 4.8 seconds and attained a top speed of 300 km/h. Several customers would have given anything to buy the C 111 on the spot and were ready to pay for it with blank checks. But it was to remain a purely experimental vehicle.

Little more was heard about the Wankel engine; diesel technology now became the focus of research. And record-breaking versions of the C 111 again captured public interest: in June 1976, April 1978 and May 1979 the C 111 completed runs on the high-speed test track in Nardo in southern Italy which produced several absolute world records over various distances.


On the first record run, the C 111-IID, almost unchanged on the outside in comparison with 1970, was powered by a thoroughly revised five-cylinder diesel engine displacing 3.0 liters; instead of the 59 kW (80 hp) of the production car it now developed 140 kW (190 hp). In 1978, with an additional intercooler the C 111-III developed 169 kW (230 hp). But this record-breaking car now had little in common with the original C 111. The silver-colored body mounted on a floor unit with changed dimensions was even more thoroughly streamlined.

The record-breaking C 111-IV of 1979 further refined the aerodynamics, additionally featuring distinctive spoilers, a changed front end and two tail fins. Its propulsion unit was a 4.5 liter V8 engine from regular production, bored and stroked to displace 4.8 liters and provide motive power of 367 kW (500 hp). In this version the C 111-IV was no longer a pure research vehicle; on the other hand, it was still a source of numerous insights benefiting series production."




#2 Offline   se7en


  • Postów: 67
  • Na forum od: 27 maj 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 18 września 2009 - 10:05

W latach 70-tych mój ojciec robił książkę dla WKiŁ o samochodach. Rysował wtedy C111. Ten samochód na wieeeele lat ukształtował mój światopogląd na temat aut sportowych :sciana:
Jak wrócę do chaty to spróbuję znaleźć i zeskanować.

#3 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 18 września 2009 - 12:13

Hmmm..... Wydaje mi się, ze kiedyś miałem takiego resoraka (skala 1:72 lub większa).

#4 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 18 września 2009 - 21:44

A zacięta walka się toczyła na forum o diesla do coupe a tu proszę ekspedycja-stuttgart-pl-2008-ogolnopolska-wyprawa-do-zrodel-vt4810,30.htm autko znajduje się na honorowym miejscu

#5 Offline   Szop


  • Postów: 1 813
  • Na forum od: 23 gru 2007
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0E - M103 (1992)
  • Trzeci Mercedes:W124 2.5D - OM605 (1994)
  • Inne auto:Citroen Saxo 1.1 Bic 2001

Napisano 19 września 2009 - 01:17

Fenix napisał:

C111 - Niesamowity Diesel (silnik Wankla) który w 1978 pędził z prędkością 322km/h
Słowem śmieje się w twarz wszystkim benzynom, nawet 500E. W 1978! :shock:








Podobne tematy Zwiń