1
[w201] Pompa wody - wyciek
Rozpoczęty przez maciek świątkow, wrz 23 2009 20:09
91 odpowiedzi w tym temacie
#51
Napisano 05 września 2013 - 18:57
to trzeba pompę wymienić i będzie ok.
#52
Napisano 06 września 2013 - 11:03
Coś klekocze po odpaleniu...
#53
Napisano 06 września 2013 - 21:51
klekocze jak diesel :P szklanki do wymiany
#54
Napisano 01 listopada 2014 - 16:44
Witam!
W końcu zawziąłem się i poszukałem miejsca, którym ucieka mi płyn chłodniczy. Dobre wiadomości są dwie:
1. Ucieka na zewnątrz auta (wcześniej obawiałem się uszczelki pod głowicą i tego, że spalam go )
2. Ubytek jest delikatny.
Znalazłem wyciek. Prawdopodobnie kapie mi z pompy wody. Mokro jest pod alternatorem i na misie olejowej koło alternatora. Wyciek jest delikatny i co najdziwniejsze kapie tylko wówczas, jak auto jest zimne. Im cieplejsze, tym mniej kapie.
Czy to pompa wody, czy jest jeszcze tam coś? Pytam, bo byłbym mocno niezadowolony, jakbym zainwestował w pompę a kapałoby nadal
Pompa pracuje raczej cicho, normalnie, nic nie piszczy. Silnik ma prawidłową temperaturę, płynu muszę dolać co jakiś czas.
Ile to powinno kosztować z wymianą? Czy przy okazji wymiany pompy trzeba wymienić coś jeszcze poza płynem? Chyba dam radę wymienić to sam, co? Czy trzeba jakiś bardziej specjalistyczny sprzęt?
W końcu zawziąłem się i poszukałem miejsca, którym ucieka mi płyn chłodniczy. Dobre wiadomości są dwie:
1. Ucieka na zewnątrz auta (wcześniej obawiałem się uszczelki pod głowicą i tego, że spalam go )
2. Ubytek jest delikatny.
Znalazłem wyciek. Prawdopodobnie kapie mi z pompy wody. Mokro jest pod alternatorem i na misie olejowej koło alternatora. Wyciek jest delikatny i co najdziwniejsze kapie tylko wówczas, jak auto jest zimne. Im cieplejsze, tym mniej kapie.
Czy to pompa wody, czy jest jeszcze tam coś? Pytam, bo byłbym mocno niezadowolony, jakbym zainwestował w pompę a kapałoby nadal
Pompa pracuje raczej cicho, normalnie, nic nie piszczy. Silnik ma prawidłową temperaturę, płynu muszę dolać co jakiś czas.
Ile to powinno kosztować z wymianą? Czy przy okazji wymiany pompy trzeba wymienić coś jeszcze poza płynem? Chyba dam radę wymienić to sam, co? Czy trzeba jakiś bardziej specjalistyczny sprzęt?
Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 01 listopada 2014 - 16:44
#55
Napisano 01 listopada 2014 - 18:43
http://allegro.pl/po...4664123272.html
na zdjęciu pompy mniej więcej po środku masz taki kruciec ,jak rano pójdziesz do auta wsadź łapę i zobacz czy kapie z tego krućca ,jak tak to pompa ,ten kruciec jest po to co by woda nie szła na łożysko, ja pompe wymieniałem w benzynie to nie jest zbyt skomplikowana nie potrzeba żadnych skomplikowanych narzędzi z 3 klucze i sylikon
na zdjęciu pompy mniej więcej po środku masz taki kruciec ,jak rano pójdziesz do auta wsadź łapę i zobacz czy kapie z tego krućca ,jak tak to pompa ,ten kruciec jest po to co by woda nie szła na łożysko, ja pompe wymieniałem w benzynie to nie jest zbyt skomplikowana nie potrzeba żadnych skomplikowanych narzędzi z 3 klucze i sylikon
#56
Napisano 01 listopada 2014 - 20:37
Teraz niestety jest ciemno, ale przechodząc obok autka zajrzałem, pomacałem i... pewności nie mam. Cieknie na 100% z miejsca, gdzie jest pompa, ale nie mam pewności czy z króćca czy też z uszczelki. Płynu ubywa mi odkąd jeżdżę tym autkiem i wkładając tam łapę doszedłem do wniosku, że jest bardzo możliwe, że to tylko uszczelka zwłaszcza, że nie ma niepokojących dźwięków (piszczenia, stukania, skrzypienia...). Aczkolwiek mokro tam ogólnie jest. Ale muszę chyba to rozebrać, bo nic nie widać tam. Na cieknącej pompie chyba tak długo bym nie jeździł, hmmm... Poza tym na uszczelkę chyba wskazywałoby też to, że po rozgrzaniu autka nic nie kapie (a nie są w tym miejscu tak wysokie temperatury, żeby nadążało odparowywać). Może ktoś kiedyś to wymieniał i rzeźbę odwalił. Chyba z pompy powinno lecieć mocniej na rozgrzanym, bo ciśnienie wyższe (?). Ale nie ma co już gdybać, muszę się tam dostać i oblukać po weekendzie.
A teraz do znawców tematu. Ta pompa z powyższej aukcji będzie ok? Cena mi się podoba Nie chcę, żeby wytrzymała kilkaset tysięcy km, to auto tyle nie zrobi.
A teraz do znawców tematu. Ta pompa z powyższej aukcji będzie ok? Cena mi się podoba Nie chcę, żeby wytrzymała kilkaset tysięcy km, to auto tyle nie zrobi.
#57
Napisano 08 listopada 2014 - 11:36
Żeby już się nie zajmować głupotą jaka jest pompa wody zamierzam ją dzisiaj zakupić i wymienić jeszcze przed zimą. Teraz proszę szanownych kolegów o pomoc
Czy taka będzie ok?
http://allegro.pl/po...4686012335.html
Przyznam, że za kryterium wziąłem cenę
I teraz tak, rozumiem, że wymiana pompy to po prostu odkręcenie śrub mocujących nią (?), ale - i proszę się nie śmiać - jak zdjąć pasek klinowy??? No jak bum cyk cyk nie wiem.
Dziękuję
Czy taka będzie ok?
http://allegro.pl/po...4686012335.html
Przyznam, że za kryterium wziąłem cenę
I teraz tak, rozumiem, że wymiana pompy to po prostu odkręcenie śrub mocujących nią (?), ale - i proszę się nie śmiać - jak zdjąć pasek klinowy??? No jak bum cyk cyk nie wiem.
Dziękuję
#59
Napisano 08 listopada 2014 - 20:52
Kraft budżetowa niemiecka firma...nie jest zła wg mnie cena i jakość idą w parze...ja bym zaryzykował...a pasek tak jak Kolega powyżej napisał...prosto....do naciągnięcia bydzie Ci potrzebny pręt 13mm lub coś podobnego...na chama to i kluczem jakimś tam to ogarniesz...koło pasowe może stwarzać opory ale jak masz samozaparcie to poradzisz
#60
Napisano 09 listopada 2014 - 08:47
Koledzy, jesteście wielcy Skoro to niemiecka firma, to biorę w ciemno. Jestem zdania, że najtańsza niemiecka jest lepsza od najlepszej chińskiej
Rozumiem, że co do paska odkręcam tylko tą jedną śrubkę, a następnie operuję tylko prętem dając w "prawo" luzując" i nawalając w "lewo" naciągając?
@Bogdan190
Piszesz o kole pasowym tym na pompie, tak? Ciężko odczepić to od samej pompy? Co do wiatraka, to da się bez zdejmowania chłodnicy?
W poniedziałek walczę, długi weekend na to najlepszy a i pogoda póki co jako tako sprzyja Przy minus 10 śmiesznie nie będzie
Rozumiem, że co do paska odkręcam tylko tą jedną śrubkę, a następnie operuję tylko prętem dając w "prawo" luzując" i nawalając w "lewo" naciągając?
@Bogdan190
Piszesz o kole pasowym tym na pompie, tak? Ciężko odczepić to od samej pompy? Co do wiatraka, to da się bez zdejmowania chłodnicy?
W poniedziałek walczę, długi weekend na to najlepszy a i pogoda póki co jako tako sprzyja Przy minus 10 śmiesznie nie będzie
Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 09 listopada 2014 - 08:49
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Odpływ wody przedniej szyby w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Babybenz201 |
|
||
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
[124] Pompa hamulcowa schemat |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
[W201] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|