Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Pompa wody - wyciek


91 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 05 września 2013 - 18:57

to trzeba pompę wymienić i będzie ok.



#52 Offline   Arghon


  • Postów: 417
  • Na forum od: 06 kwi 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 300SEL '92
  • Trzeci Mercedes:190D 2.5 Avantgarde Verde '92

Napisano 06 września 2013 - 11:03

Coś klekocze po odpaleniu...

#53 Offline   pietax


  • Postów: 90
  • Na forum od: 21 lip 2011
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 września 2013 - 21:51

klekocze jak diesel :P:P szklanki do wymiany

#54 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2014 - 16:44

Witam!

W końcu zawziąłem się i poszukałem miejsca, którym ucieka mi płyn chłodniczy. Dobre wiadomości są dwie:

1. Ucieka na zewnątrz auta (wcześniej obawiałem się uszczelki pod głowicą i tego, że spalam go :))

2. Ubytek jest delikatny.

Znalazłem wyciek. Prawdopodobnie kapie mi z pompy wody. Mokro jest pod alternatorem i na misie olejowej koło alternatora. Wyciek jest delikatny i co najdziwniejsze kapie tylko wówczas, jak auto jest zimne. Im cieplejsze, tym mniej kapie.

Czy to pompa wody, czy jest jeszcze tam coś? Pytam, bo byłbym mocno niezadowolony, jakbym zainwestował w pompę a kapałoby nadal :)

Pompa pracuje raczej cicho, normalnie, nic nie piszczy. Silnik ma prawidłową temperaturę, płynu muszę dolać co jakiś czas.

Ile to powinno kosztować z wymianą? Czy przy okazji wymiany pompy trzeba wymienić coś jeszcze poza płynem? Chyba dam radę wymienić to sam, co? :) Czy trzeba jakiś bardziej specjalistyczny sprzęt?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 01 listopada 2014 - 16:44


#55 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 listopada 2014 - 18:43

http://allegro.pl/po...4664123272.html

na zdjęciu pompy mniej więcej po środku masz taki kruciec ,jak rano pójdziesz do auta wsadź łapę i zobacz czy kapie z tego krućca ,jak tak to pompa ,ten kruciec jest po to co by woda nie szła na łożysko, ja pompe wymieniałem w benzynie to nie jest zbyt skomplikowana nie potrzeba żadnych skomplikowanych narzędzi z 3 klucze i sylikon

#56 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2014 - 20:37

Teraz niestety jest ciemno, ale przechodząc obok autka zajrzałem, pomacałem i... pewności nie mam. Cieknie na 100% z miejsca, gdzie jest pompa, ale nie mam pewności czy z króćca czy też z uszczelki. Płynu ubywa mi odkąd jeżdżę tym autkiem i wkładając tam łapę doszedłem do wniosku, że jest bardzo możliwe, że to tylko uszczelka zwłaszcza, że nie ma niepokojących dźwięków (piszczenia, stukania, skrzypienia...). Aczkolwiek mokro tam ogólnie jest. Ale muszę chyba to rozebrać, bo nic nie widać tam. Na cieknącej pompie chyba tak długo bym nie jeździł, hmmm... Poza tym na uszczelkę chyba wskazywałoby też to, że po rozgrzaniu autka nic nie kapie (a nie są w tym miejscu tak wysokie temperatury, żeby nadążało odparowywać). Może ktoś kiedyś to wymieniał i rzeźbę odwalił. Chyba z pompy powinno lecieć mocniej na rozgrzanym, bo ciśnienie wyższe (?). Ale nie ma co już gdybać, muszę się tam dostać i oblukać po weekendzie.

A teraz do znawców tematu. Ta pompa z powyższej aukcji będzie ok? Cena mi się podoba :) Nie chcę, żeby wytrzymała kilkaset tysięcy km, to auto tyle nie zrobi.

#57 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2014 - 11:36

Żeby już się nie zajmować głupotą jaka jest pompa wody zamierzam ją dzisiaj zakupić i wymienić jeszcze przed zimą. Teraz proszę szanownych kolegów o pomoc :poklon:

Czy taka będzie ok?

http://allegro.pl/po...4686012335.html

Przyznam, że za kryterium wziąłem cenę ;>

I teraz tak, rozumiem, że wymiana pompy to po prostu odkręcenie śrub mocujących nią (?), ale - i proszę się nie śmiać - jak zdjąć pasek klinowy??? :czujnik: No jak bum cyk cyk nie wiem.

Dziękuję :grinpeace:

#58 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 08 listopada 2014 - 20:27

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 08 listopada 2014 - 11:36 napisał

jak zdjąć pasek klinowy

Dołączona grafika

#59 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 08 listopada 2014 - 20:52

Kraft budżetowa niemiecka firma...nie jest zła wg mnie cena i jakość idą w parze...ja bym zaryzykował...a pasek tak jak Kolega powyżej napisał...prosto....do naciągnięcia bydzie Ci potrzebny pręt 13mm lub coś podobnego...na chama :spokoj: to i kluczem jakimś tam to ogarniesz...koło pasowe może stwarzać opory ale jak masz samozaparcie to poradzisz ;)

#60 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2014 - 08:47

Koledzy, jesteście wielcy :) :poklon: Skoro to niemiecka firma, to biorę w ciemno. Jestem zdania, że najtańsza niemiecka jest lepsza od najlepszej chińskiej :)

Rozumiem, że co do paska odkręcam tylko tą jedną śrubkę, a następnie operuję tylko prętem dając w "prawo" luzując" i nawalając w "lewo" naciągając?

@Bogdan190

Piszesz o kole pasowym tym na pompie, tak? Ciężko odczepić to od samej pompy? Co do wiatraka, to da się bez zdejmowania chłodnicy?

W poniedziałek walczę, długi weekend na to najlepszy a i pogoda póki co jako tako sprzyja :) Przy minus 10 śmiesznie nie będzie :)

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 09 listopada 2014 - 08:49









Podobne tematy Zwiń