Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Szyberdach - nie działa



145 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 15 maja 2009 - 11:15

SiaraK napisał:

Jaki koszt prowadnic?
150 zł u mnie 2 na obie strony

SiaraK napisał:

ta uszczelka jest gumowa?
twarda guma

SiaraK napisał:

Sprawdziłem, i faktycznie prowadnic nie ma.
blacha jest wsynieta w te rowki.

Jak chcesz to podjedz to zrobie ci to w godzinkę :wpysk:



#42 Offline   SiaraK


  • Postów: 52
  • Na forum od: 18 cze 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 maja 2009 - 18:01

Za 150 dwie to nie źle, na allegro widziałem po tyle za jedną.
Dzięki za propozycje pomocy, szkoda że to troszkę daleko :slinka: ode mnie :sad:
Będe musiał poszukać czegoś bliżej, szczególnie, że nie wiem czy tam jeszcze czegoś nie brakuje.

PS: jednego nie zkumałem-

matrix_44 napisał:

SiaraK napisał/a:
Sprawdziłem, i faktycznie prowadnic nie ma.

blacha jest wsynieta w te rowki.

Jeszcze raz dzięki za chęci pomocy :drive:

#43 Offline   PAWEL1967


  • Postów: 21
  • Na forum od: 28 lut 2009
  • Miejscowość: Łańcut

Napisano 19 maja 2009 - 11:51

SiaraK poszukaj po szrotach ja kupiłem cały szyber sprawniutki za 150 zł porzekładałem prowadnice i działa gładziutko i bez zgrzytu :mrgreen:

#44 Offline   ylohrehtom


  • Postów: 96
  • Na forum od: 26 kwi 2010
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 2.4D 1976

Napisano 27 września 2010 - 17:10

Witam!
U mnie problem nieco inny. Muszę otworzyć szyberek, żeby sprawdzić czy odpływy wody z dachu są w porządku (pewnie nie są :) ). Cały kłopot w tym, że odkąd jestem posiadaczem :hmm: to szyberek nie działa. Poprzedni właściciel stwierdził, że to tylko kwestia jakiejś śrubki, ale dla pewności odpiął silniczek sterujący dachem (żeby go przypadkiem nie otworzyć i nie narobić sobie kłopotów). Pomyślałem wtedy, że najwyżej nie będę otwierał dachu i będzie ok. Niestety woda wali mi do bagażnika aż miło a dziś widziałem kropelkę na dźwigni ręcznego (podsufitka jednak nie była widocznie mokra). W każdym razie muszę coś z tym zrobić a niebardzo wiem jak to ugryźć. Gość od którego kupiłem autko garażował je więc nie miał z tym wszystkim takiego cyrku jak ja. Boję się jednak ruszyć ten dach i potem nie domknąć czy mieć z tym jakiś inny problem...
W każdym razie wspomnianą śrubkę wożę w schowku (nie wiem czy to ściema czy faktycznie coś istotnego). W paru tematach pojawiał się jednak wątek śrubki od regulacji szyberdachu. Jeśli ktoś ma pojęcie jak rozwiazać taki problem to proszę o pomoc. Fajnie byłoby załatwić to przed zimą.

#45 Offline   Kubaat3lover


  • Postów: 545
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 września 2010 - 18:30

Koledzy, szczegolnie Charli9, powiedz jak smarowac nasze szyberdachy?? Gdzie dokladniej?? Pozdrawiam :hmm:

#46 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 27 września 2010 - 18:47

kolego ylohrehtom

czy mówisz o takim białym kółeczku plastikowym? jeśli tak to to jest do regulacji, do ustawiania dachu. Jeśli masz jakiś silnik to go podepnij a w nim masz bolec na klucz którym ręcznie można otworzyć lub zamknąć dach.

Jak już pisze w tym wątku to i ja mam pytanie. Co możę być przyczyną zapadania się lekko dachu dachu, tak na grubość połowy uszczelki?

#47 Offline   ylohrehtom


  • Postów: 96
  • Na forum od: 26 kwi 2010
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 2.4D 1976

Napisano 27 września 2010 - 19:41

Silniczek mam na bank (natknąłem się na niego szperając kiedyś w bagażniku :hmm: ), ale nie sprawdzałem jeszcze czy działa. Tak jak mówiłem bałem się jak dotąd ruszyć ten dach.
klata1981, ta śrubka to jakieś metalowe, małe coś :) A właściwie co w szyberdachu się reguluję wspomnianą śrubką??
Jak możesz to podeślij jakieś zdjecie "bolca na klucz" no i napisz jakiego klucza będę ewentualnie potrzebował. Wiesz, przygotowanie do akcji to połowa sukcesu :)

#48 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 27 września 2010 - 19:57

jak masz silniczek to weź go w rękę i szukaj trzpienia na klucz nasadkę bodajże 15. a co do regulacji dachu to szukaj tam plastikowego kółeczka po tej samej stronie co owy trzpień. Ale ono raczej nie reguluje żadną śrubką tylko kółkiem w mechanizmie silniczka które to przyciska odpowiednio dwa styki które właśnie są od faz dachu. By regulować fazy dachu musisz wpierw pociągnąć owe małe kółeczko do siebie i po włożeniu np wkładu do długopisu w otworek niedaleko tego kółeczka okręcać kółeczkiem. gdy wkład wpadnie głębiej dach powinien być nastawiony. Chociaż w moim przypadku nie podobało mi się te ustawienie i sam metodą kilku mm obrotu koła dostrajałem dach.

#49 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 września 2010 - 00:25

klata1981 napisał:

jak masz silniczek to weź go w rękę i szukaj trzpienia na klucz nasadkę bodajże 15. a co do regulacji dachu to szukaj tam plastikowego kółeczka po tej samej stronie co owy trzpień. Ale ono raczej nie reguluje żadną śrubką tylko kółkiem w mechanizmie silniczka które to przyciska odpowiednio dwa styki które właśnie są od faz dachu. By regulować fazy dachu musisz wpierw pociągnąć owe małe kółeczko do siebie i po włożeniu np wkładu do długopisu w otworek niedaleko tego kółeczka okręcać kółeczkiem. gdy wkład wpadnie głębiej dach powinien być nastawiony. Chociaż w moim przypadku nie podobało mi się te ustawienie i sam metodą kilku mm obrotu koła dostrajałem dach.
Jak sam się miałeś okazję przekonać sposób który opisałeś jest niewiele warty...
Jest bardzo istotne w jakiej pozycji musi być dach przed regulacją, obsługa białego kółeczka również ma pewne zasady.
A wystarczy czytać (i to nawet niedaleko!): na poprzedniej stronie tego tematu jest link do mojego opisu regulacji po którym nie ma potrzeby "dostrajania dachu po kilka mm"

#50 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 28 września 2010 - 07:22

Gerri napisał:

na poprzedniej stronie tego tematu jest link do mojego opisu regulacji po którym nie ma potrzeby "dostrajania dachu po kilka mm"

no fakt, jest tam coś napisane :jem:








Podobne tematy Zwiń