Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Szyberdach - nie działa



145 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Rosji55


  • Postów: 9
  • Na forum od: 19 kwi 2007

Napisano 07 lipca 2007 - 11:15

Witam. W moim 190 szyber chodził ok aż do czasu .Otóż teraz słysze jak silniczek chodzi ale nie otwiera sie szyber.Co może być przyczyną. Sprawdzałem wszystko koło silniczka i nic tam nie widze zepsutego. Chyba coś pod dachem się stało .W razie czego proszę o podpowiedź jak ściągnąć sufit aby obejrzeć cały mechanizm.Z góry dzięki

zmieniono tytul



#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 07 lipca 2007 - 11:20

A słyszysz pod tapicerką szyberka że linka próbuje coś ciągnąć? Jeśli nie, moim zdaniem linka mogła strzelić na końcu.

#3 Offline   Rosji55


  • Postów: 9
  • Na forum od: 19 kwi 2007

Napisano 07 lipca 2007 - 11:24

Tak właśnie słysze że coś pod tapicerką chce załączyć ale nie idzie

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 07 lipca 2007 - 11:33

W takim razie obstawiam że połamane są prowadnice. Musisz ściągnąć tapicerkę szyberdachu (pociągnąć w dół jej przednią część) i odsunąć ją tak, jakby się otwierał dach. Może wtedy coś zobaczysz. Proponuję nie probować otwierania w tej sytuacji bo to może jeszcze bardziej zaszkodzić.

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 07 lipca 2007 - 11:41

Rosji55, nieraz szyber sie blokuje (zakleszcza) i delikatna pomoc reka podczas gdy silnik pracuje nieraz pomaga. Od tego bym zaczal a pozniej szukal tego co mowi darul :jump:

#6 Offline   Rosji55


  • Postów: 9
  • Na forum od: 19 kwi 2007

Napisano 07 lipca 2007 - 12:26

Darul hmm dokładnie jak to zrobić żeby ściągnąć tą tapicerke z szybra? Jak możesz to krok po kroku opisz bo nie wiem. Prosze

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 07 lipca 2007 - 12:45

Rosji55 - zaznaczam że piszę w tym momencie jak to robiłem w W123 także bierz poprawkę. Musisz włożyć coś płaskiego pomiędzy szyber a przednią część podsufitki. Odginasz
w dół tapicerkę szyberdachu (to powinno być na metalowych zatrzaskach). Jak Ci pójdzie, odchylasz całość do tyłu (tylko delikatnie).

#8 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lipca 2007 - 17:33

W przedniej części skrzydła szyberdachu znajdują się plastikowe zatrzaski (4 szt.), za pomocą których mocowana jest "szmata". W celu demontażu ciągniesz przednią część tapicerki do dołu (aż zatrzaski puszczą) i zsuwasz ją do tyłu.
W konkretnej sprawie przychylałbym się do sugestii kolegi darul, sądzę, że uszkodzeniu uległa któraś z prowadnic i przekosiło mechanizm szyberdachu. Wynikiem czego jest niemożność odsunięcia skrzydła.

#9 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2007 - 13:22

Rosji55 napisał:

ak ściągnąć sufit aby obejrzeć cały mechanizm.

Znalazlem OPERACJE rozbierania szyberdachu krok po kroku. Moze sie komus przyda.

A TUTAJ kolejne zdjecia i opis

#10 Offline   karaquan


  • Postów: 207
  • Na forum od: 15 mar 2007
  • Drugi Mercedes:W211
  • Trzeci Mercedes:Sprinter
  • Inne auto:cinquecento 700

Napisano 13 lipca 2007 - 13:30

nie żebym się mądrzył... radziłbym niczego nie ruszać i udać się z problemem do jakiegoś speca. Miałem podobny przypadek i wiem, że szyberdachy w 124kach i 190tkach najczęściej padają przez połamane prowadnice. Można temu zapobiec jeśli zdamy sobie sprawę z konieczności systematycznego zaglądania do prowadnic. Można je co jakiś czas spryskać WD40 czy innym siuwaxem :pad: ale zawsze trzeba pilnować czy nie ma w nim brudu itp. Problem tkwi w tym, że silniczek od szyberdachu mieści się w bagażniku, przez co linka poprowadzona jest jednym ze słupków, przez co w chwili gdy byle paproch albo brak smarowania powstrzymuje jedną prowadnicę... ta bardzo sprawnie pęka... Większa siła ciągu linki ze strony gdzie jest ona prowadzona powoduje potencjalne narażenie na awarię z tejże strony.
Jeśli zaś chodzi o naprawę...
Sam bym się jej nie podejmował, nawet z instrukcja "know how"
Jeśli okaże się że to prowadnica i ją wymienisz, pamiętaj żeby wymienić komplet, nie jedną stronę! Pamiętaj, o gumkach na rolkach, któe prawdopodobnie są już sparciałe wiec konieczne jest założenie nowych. Pamiętaj też o odpowiednim zaczepieniu linki i wyregulowaniu sprzęgła w silniczku... w przeciwnym razie, albo spalisz silnik, albo nowe prowadnice szlag trafi...
To tyle....

Osobiście jednak, udałbym się do jakiegoś fachmana z tym problemem.








Podobne tematy Zwiń