Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Benzyna, nie chce odpalić.


46 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2017 - 21:53

Jak dobrze pamiętam to u siebie miałem lekko ponad 800 ohm.

Tylko czemu świeca jest sucha? Skoro nie odpala, to powinien zalewać.



#22 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 marca 2017 - 06:22

tzn.nowy powinien mieć 850ohm ,ale podobno jak coś pokazuje to działa ,w książce od MB jest napisane że 680 ohm do 1200ohm ,czyli powinien być ok .

Po nocy oddali chodzi równo wszystko ok,przy ruszaniu potrafi zgasnąć ,ale zapa i po przejechaniu 200m gaśnie i nie odpala .
Dziś ma przyjechać cewka WN ,ale coś czuje ,że to nie cewka., zastanawiam się czy to nie moduł .
.....

Użytkownik melfio1 edytował ten post 03 marca 2017 - 06:27


#23 Offline   Horte


  • Postów: 30
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Wlkp.
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2017 - 07:04

Przelutuj moduł znajdujący się za akumulatorem.
Moja gwiazda miała taką przypadłość, że jak odpaliła, to gasła po kilkunastu sekundach. Moduł przelutowałem i wszystko śmiga do dzisiaj :)

#24 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 marca 2017 - 12:10

Prawdopodobnie pompa paliwa nie pompuje ,sprawdzałem na zworke, chyba że przewód + _- by się przetarł , jutro wymienię pompę to dam znać czy gwiazda ruszyła .

#25 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2017 - 12:51

Zobacz nawet żaróweczką i kabelkiem czy na pinach pompy masz napięcie (zaraz po przekręceniu stacyjki), zanim zaczniesz wymieniać.
Ewentualnie zasilanie z akumulatora i podaj napięcie na pin 87 przekaźnika pompy paliwa, tzn w gniazdo przekaźnika, odpowiadające pinowi 87 przekaźnika, to pin chyba nr 8 w gnieździe.

#26 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 marca 2017 - 19:57

w0jta5, a po co tak?myśle że przed wymianą zobacze czy jest prąd na przewodach pompy.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 03 marca 2017 - 19:58


#27 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2017 - 20:26

Tez tak myśle :)
Bez sensu byłoby wymienić pompę gdyby to nie ona była problemem.

#28 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 marca 2017 - 20:33

A jaka powinna być pompa paliwa bo są 5bar -5,5? i 6bar
Zamówiłem z ic Elektryczna pompa paliwa BOSCH 0 580 464 125 ,ale nie mogę znaleść ile ona ma barów

Użytkownik melfio1 edytował ten post 03 marca 2017 - 20:34


#29 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 marca 2017 - 15:45

Więc tak pompa do 1.8E powinna być Bosch 0580905198 lub 0450905199 ,są to stare numery,na dzień dzisiejszy pompa powinna być BOSCH 0 580 464 125 5bar.
Mercedes działa ,okazało się że pompa jest ok ,tylko przewód + był przerwany.tzn.auto kiedyś miało gaz i podłączona była centralka pod przewód pompy,jeszcze jakiś tam przekaźnik , i spruchniał przewód od Lpg i nie było przejścia,urobiłem się ale dzięki koledze zaoszczędziłem 330zł

"Zobacz nawet żaróweczką i kabelkiem czy na pinach pompy masz napięcie (zaraz po przekręceniu stacyjki), zanim zaczniesz wymieniać.
Ewentualnie zasilanie z akumulatora i podaj napięcie na pin 87 przekaźnika pompy paliwa, tzn w gniazdo przekaźnika, odpowiadające pinowi 87 przekaźnika, to pin chyba nr 8 w gnieździe. "

Dzięki w0jta5

#30 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 28 grudnia 2018 - 23:02

Witam serdecznie. Odgrzewam temat ponieważ pojawił się u mnie problem z odpalaniem. M102 2.0E Sytuacja wygląda następująco. Auto odpala pięknie, czy zimny, czy ciepły, pod warunkiem, że jest codziennie jeżdżone. Wystarczy, że postoi dwa, trzy dni i lipa. Nie odpali. Gdy kręcę rozrusznikiem słychać tylko jakieś prychanie kichanie najprawdopodobniej w przepływomierzu i stamtąd też wydobywa się dym przez obudowę filtra powietrza. Angażuję wtedy kogoś, żeby mnie zaciągnął i odpalam go "na pych". Załapie i chodzi, przez pierwszych kilka minut jakby chciał, a nie mógł. Przy dodawaniu gazu pojawia się to prychanie. Po kilku minutach go gaszę. Zdążył się już rozgrzać. Wtedy próbuję go odpalić już normalnie z rozrusznika i odpala bez zarzutu, prychanie znika. Dodam, że zawsze odpalam go na benzynie. Świece zapłonowe wymieniałem kilka miesięcy temu, kable tak samo (Beru), kopułka i palec (Beru) wymienione jakiś czas temu przeze mnie. Wykluczyłbym w tej sytuacji raczej układ zapłonowy. Czyżby to zasilanie paliwem niedomagało? Jeśli tak to co i jak sprawdzać? Z góry dziękuję za porady.








Podobne tematy Zwiń