Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Brak wolnych obrotów na benzynie i na lpg



139 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   gregg__zgl


  • Postów: 55
  • Na forum od: 14 mar 2010
  • Miejscowość: goleniow

Napisano 24 lipca 2010 - 17:11

tu masz liste warsztatów w stolicy

mazowieckie-f30.htm



#22 Offline   Yeshyk


  • Postów: 3
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C220

Napisano 26 października 2010 - 21:56

Mam analogiczny problem z 124 230TE +LPG. Na gazie chodzi idealnie, ale na benzynie na biegu jałowym gasnie. Widzę, że dzielimy sie jedynie wspólnym problemem, czy pozostaje wieczna jazda tylko na LPG, moze ktoś wkońcu znajdzie przyczyne?

#23 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 26 października 2010 - 22:41

Yeshyk napisał:

Widzę, że dzielimy sie jedynie wspólnym problemem, czy pozostaje wieczna jazda tylko na LPG, moze ktoś wkońcu znajdzie przyczyne?
A co? Mało masz możliwych przyczyn w tym i innych wątkach, czy coś innego Cię powstrzymuje przed ich kolejną weryfikacją? :E
Napisałeś całe nic o konkretnym problemie u Ciebie w aucie. Gaśnie i co? Od nowości, po stłuczce, od założenia LPG, od roku, od strzału, od zmiany tego , czy tamtego, po zalaniu, po.... Gaśnie zawsze, sporadycznie, rzadko? Na zimnym, ciepłym, losowo? Jak jedzie to normalnie? Jaka masz instalację, co było robione w aucie, co sprawdzane.
Temat jest tzw. rzeka i nie tylko w Mercedesach, także w Hondach, Audi, BMW, VW, Fiatach i...innych. Przesłanek -dziesiątki...
Wolne obroty -z LPG, czy bez potrafią doprowadzić w nowych i starych(zwłaszcza) autach do szału, a Ty po prostu piszesz "może ktoś w końcu znajdzie rozwiązanie" :hmm:
Rozwiązanie już daaaaaawno jest odnalezione :ok: . Ba -mnogość tych rozwiązań zaspokoi najwybredniejsze gusta. Poczytaj, zrób listę najbardziej podejrzanych i sprawdzaj -kilka spraw podstawowych powraca w kontekście, jak na nie trafisz to ok, jak nie....szukasz dalej ;) . Nie licz na cud typu "stary, jak gaśnie na wolnych przy benie to dokręć opaskę numer 1 i po sprawie".
Regulamin zresztą sugeruje przeszukanie forum -bo odpowiedź często już tu jest :ok:

#24 Offline   gregg__zgl


  • Postów: 55
  • Na forum od: 14 mar 2010
  • Miejscowość: goleniow

Napisano 28 października 2010 - 16:12

osiem lat posiadam W 201 ... 2.0 benzyna 100KM, gaźnik '87rok. Instalacja LPG od 6 lat (zwykła, zadna sekwencja ....stara juz, parownik zmienialem dwa lata temu)

zaczęło sie od przypadku, nagle .... rok temu, dojechalem do czerwonego swiatła, sprzegło, luz ... i zgasł

auto uzytkowałem tak, że po kazdych 300km na gazie, przejechalem 10km na benzynie

auto zawsze odpalałem na benzynie, przelanczalem po 2 min ....nie czekalem az sie zagrzeje


teraz gasnie sporadycznie. Czasami na zimnym silniku, po odpaleniu .. nie gasnie, chodzi jak zdrów, czasami odwrotnie ...odpalam ... wskakuje na 1400 obr/min, utrzymuje obroty 10 sek .... potem schodzi nizej, dusi sie, gasnie

czasami na goracym .... tez gasnie


paliwo tankuje tylko n aOrlenie, albo BP, albo bezobsługowe Nesste

zauwazyłem ze na U-98 rzadziej gasnie, ale to tez zadna reguła

lałem mu juz kropelki szczescia, te płyny w buteleczkach 200ml na stacjach benzynowych ...ktore oczyszczaja wstryski, dysze gaznika, usuwaja wode z przewodów, zwiekszają moc (he he..) ....czasami wydawało mi sie, ze własnie pomogło, lałem ... cała butelke na 15 litrów ( a powinienem na cały zbiornik - 55 litrów)


ostatnio ... tydzien temu byłem w niemczech, zatankowałem 20 litrów zwykłej benzyny, zadnej tam super-plus, ani V-power

tankowałem na stacji Total , w zbiorniku swieciła sie rezerwa, dolalem 20 litrów .... i przejeździłem ją cała, ani razu silnik nie zgasł. Uradowany, cieszyłem sie ...az do momentu, gdy wskazówka zeszła prawie do poziomu rezerwy (ale jeszcze kontrolka sie nie zapaliła) ... i auto znowu gasnie

filtr paliwa zmieniony, fitlr powietrza zmieniony ... ...jakies 15tys km temu


czasami na trasie przełanczam z lpg na benzyne, i jade 50km dajac silnikowi w dupe, ...4tys obr/min, zeby przeczyscic mu instalacje, moze jakis pyłek w gazniku


dwa tygodnie temu byłem na regulacji gaznika, na stacji diagnostycznej ... nie było potrzeby regulowania, analizator spalin pokazywał ze wszystko jest ok, nie ma ani bogatej, ani ubogiej mieszanki

przewody wysokiego napiecia i swiece wymienione zeszłej zimy, 30 tys km temu
paec rozdzielacza i kopułka tez w tym czasie była wymieniana ...zatem czesc elektryczna ok


ale nadal gasnie


...tzn ... kaprysny jest, bo czasami silnik zadziwia, powinien zgasnąć ..a on sobie równiutko obroty trzyma


co za syf moze byc w zbiorniku???? ...skoro benzynka sama w sobie jest srodkiem czyszczącym? ewentualnie woda, wilgoc


znajomi podpowiadaja ...wymien silnik krokowy, albo zdemontuj i wyczysc gaznik. Troche ryzykowne dotykac takich rzeczy, to ostatecznosc


wiem, ze w gazie jest mnóstwo zanieczyszczen, taki proszek grafitowy, ktory przelatuje przez filterek. Regulacje instalacji i wymiane filterka robie regularnie co 10 tys km

czyzby jakies zanieszczyszczenia były w dyszach gaznika????


czy mozna wykrecic sama dysze i przedmuchac ją, bez koniecznosci demontazu gaźnika???


PS. auto bezwypadkowe, zadnego strzału, dopóki obie instalacje chodziły ok, nie wnikałem

teraz lpg dziala poprawnie, a na benzynie nie trzyma wolnych obrotów ..... i nikt nie potrafi tego narawic, a byłem w trzech warsztatach

zaradzisz cos Kloss72 ????


gdyby było mnie stac, moja 190-tka stałaby juz w muzeum, a ja jedziłbym E- lub C-klasse. :drive:

dziekuej za pomoc, pozdrawiam

#25 Offline   Xaverok


  • Postów: 34
  • Na forum od: 10 cze 2010

Napisano 30 października 2010 - 15:17

Podepnę się pod temat z małym pytaniem.
Jakie wolne obroty powinien mieć silnik m102 2.3 benzyna?

#26 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 października 2010 - 18:53

ok 750 powinien miec... Mój miał ciągle 900 ale wymieniłem srebrny przekaznik i spadły na 750 i na gazie i na benzynie. chodzi równo i nie faluje. Co ma srebrny przekaznik do tego on nie jest od ssania??

#27 Offline   mercedes


  • Postów: 31
  • Na forum od: 30 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 listopada 2010 - 20:09

kolego michancio,

w którym miejscu znajduje się ten przekaźnik ?

#28 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 listopada 2010 - 20:40

Jest on zaraz za akumulatorem. Jak zdejmiesz tą osłonę za nim to zobaczysz takie 2 sterowniki i obok nich jest taka srebrna puszka i na jej górze jest bezpiecznik. To właśnie ten przekaźnik...

#29 Offline   misiak78


  • Postów: 465
  • Na forum od: 13 lis 2010
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2 cdi
  • Inne auto:BMW 535d F11, Z3 roadster 2.8

Napisano 26 lutego 2011 - 20:43

No to ja mam chyba podobny problem... ale tylko przy odpalaniu zimnego silnika na PB.
Zapalam, ale od razu gaśnie. Muszę go potrzymać na obrotach przez przynajmniej 30 sekund bo w przeciwnym wypadku zgaśnie.
Po odpuszczeniu gazu po mniej więcej 30 sekundach jest już ok, tyle że obroty oscylują między 500-700... Później w czasie jazdy oraz na ciepłym silniku już jest OK.
Czy zimny silnik nie powinien od razu wskakiwać na ssaniu w okolicę 1300obr/min???

#30 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 lutego 2011 - 21:21

misiak78... To zależy, nie którym skaczą na 1300 jak np u mojego kolegi w 124 2.3, a nie którym tak jak mi np nie. Mój po odpaleniu ma jakieś 800 ale pracuje równo i nie gaśnie... I pali od kopa... A twój problem ewidentnie wskazuje na brak ssania. Obstawiam srebrny przekaźnik za akumulatorem...








Podobne tematy Zwiń