Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Elektryczne szyby, moduł komfortu, instalacja


146 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 października 2009 - 08:42

zmiana polaryzacji na kablu brązowym nic ci nie da, bo w 1 przypadku na siłownik będzie dochodził + i -, a po zmianie polaryzacji - i -. za zmianę polaryzacji przy zamykaniu i otwieraniu szyb są odpowiedzialne przełączniki. zauważ, że przecinasz tylko 1 przewód z oryginalnej wiązki i tam dostarczasz sygnał. taki zabieg jak opisujesz jest możliwy jedynie w przypadku, gdy z modułu, na każdy siłownik, wychodziły by 2 przewody + i - o zmiennej polaryzacji
jeśli zastosujesz 2 moduły, to jeden wpinasz w przewód odpowiedzialny za zamykanie a drugi wpinasz w przewód odpowiedzialny za otwieranie. innego rozwiązania nie widzę



#22 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 października 2009 - 08:53

O teraz jasne. NIe wiedzialem jak jest sterowanie rozwiazane w :?: Jak by było tak jak jest centralnym zamkiem to by bylo ok :star:

Czyli trzeba bedzie dac dwa moduly i sie nie bawic.

#23 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 października 2009 - 08:57

lub, co mi przyszło właśnie do głowy, jeszcze prostsze rozwiązanie: jeśli jest w aucie oryginalny moduł komfortu i przyciski dwufazowe do okien przednich, prawdopodobnie wystarczy zrobić prosty układ na przekaźnikach: 1 przekaźnik będzie "udawał" otwarcie drzwi kierowcy a 2 następne będą zwierały obwód 2-giej fazy przycisku otwierania. takie rozwiązanie pozwoli na automatyczne otwarcie tylko szyb przednich, ale za to z wykorzystaniem oryginalnego modułu komfortu - minimum kabli, maximum frajdy :?:

#24 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 października 2009 - 00:15

u mnie odpada ze wzgledu na brak orginalnego modulu. ale przemacam kable jakie dochodza do wlacznika i silnika. moze da sie cos prostrzego wymyslec :pig:

ma ktos jakies schematy elektrycznych szyb i modulu komfortu ?

#25 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 października 2009 - 11:27

w FAQ znajdziesz

#26 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 06 października 2009 - 17:15

Czy nie jest tak ze są dwie wersje: starsza i nowsza?

Starsza ma przekaźnik zasilania komfortu z wyłącznika drzwiowego.
Nowsza ma dodatkowo zasilanie stałe i dodatkowy kabelek do załączania zasilania na moduł.
???
Chodzi mi o modele z pilotem na podczerwień gdzie odbiornik jest w module komfortu?
Czy może centralka pilota jest oddzielna i to ona załącza zasilanie przez przekaźnik i daje impuls do komfortu aby zamknął szyby?

Przekaźnik zasilania komfortu znajduje się w skrzynce z bezpiecznikami tak?

#27 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 października 2009 - 17:32

z tego co się orientuję, to centralka pilota jest osobnym elementem. na allegro spotkałem się ze sprzedażą kluczyka wraz z centralką do 124 i był to właśnie odrębny moduł, ale niech wypowiedzą się ci, co mają

#28 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 stycznia 2010 - 10:21

Witam.
Już chyba pół roku przymierzam się aby założyć elektryczne szyby do tyłu i jakoś nie mogę się za to zabrać, ale w tym miesiącu to już raczej zrobię... i w związku z tym mam kilka pytań.

Posiadam oryginalnie elektryczne szyby z przodu z modułem komfortu na 4 szyby i chciałem się dowiedzieć czy jeżeli mam już instalację na przodzie to aby podłączyć tył wystarczy wpiąć szeroką wtyczkę do modułu (wtyczka na tylne szyby) i doprowadzić przyciski na konsolę no i oczywiście wiązkę w drzwi?
posiadam całą oryginalną instalację na 4 szyby (kupioną) i nie mam zamiaru całej wyrywać i wstawiać nowej, tylko z tej co kupiłem „dolutować” sam tył.
Co o tym sądzicie?

Codec – wypowiedź się :hahaha:

Fotka mojego modułu w aucie.

Dołączona grafika Dołączona grafika

#29 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 stycznia 2010 - 17:41

witam
a ja mam pytanko odnośnie tego domykania szyb
mam u siebie 4 el. szyby no i szyber , alarm+pilot prawdopodobnie oryginał fabryczny ze znaczkami :P , i chyba nie mam domykania szyb, a przynajmniej nigdy mi się to jakoś nie uruchomiło. Jak mogę to sprawdzić? , na pilocie jeden przycisk tylko
Miałem 300e dobrze wyposażone i były chyba 2 przyciski (dokładnie nie powiem) ale tam ładnie mi domykał wszystko łącznie z szybrem - ale to dawno było i nie pamiętam dokładnie co i jak.

#30 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 stycznia 2010 - 20:09

Jeżeli chodzi o mnie to już doszedłem co i jak ma być podłączone, znalazłem dokładniejszy schemat i myślę że wszystko będzie OK (proste).
Pozdr








Podobne tematy Zwiń