Skocz do zawartości




- - - - -

KE-Jetronic - wystrzał LPG i problemy z silnikiem



37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 04 października 2009 - 15:50

Witam,

odebrałem od mechanika auto (miałem wymieniany silnik krokowy), chciałem się przejechać. Auto jechało znakomicie, dopóki nie stanąłem w korku. Podczas "toczenia się" na luzie wbiłem 2, puściłem sprzęgło i po ok 40 metrach coś mi strzeliło pod maską. Mechanik powiedział, że to wybuchł gaz. No ok, ale przy okazji padł mi akumulator. Przyjechał znajomy z drugim akumulatorem, podłączyłem i za chiny nie chce odpalić nawet na benzynie.

Sholowano więc mnie do mechanika z powrotem, po kilku próbach odpaliłem silnik, ale gaśnie po 2-4 sekundach pracy, przy okazji wydając z siebie podobne odgłosy, jak przy tym wystrzale - takie tępe stukotanie. Oczywiście auto unieruchomione a moje nerwy skutecznie nadszarpnięte.

Co to może być? Ktoś się spotkał z taką sytuacją?

Auto to 201-ka, 2.0 benzyna (ta 118-konna) z LPG. Z góry dzięki za pomoc, nie uśmiecha mi się czekać na tramwaj w deszczu :)

Pozdr.

--

zapomniałem dodać, że prosto z myjni jechałem, może to ma jakiś wpływ? No i kiedy auto się toczyło na wolnych obrotach, słyszałem stukotanie z tyłu, kiedy dodałem gazu - przechodziło..



#2 Offline   alien19999


  • Postów: 6
  • Na forum od: 03 paź 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 października 2009 - 19:26

Najprawdopodobniej po strzale padł ci przepływomierz w pierwszej kolejności sprawdź go a dalej będziemy myśleć:)

#3 Offline   YodaMaster


  • Postów: 15
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Karlino

Napisano 04 października 2009 - 19:29

Jeżeli to prawda co wyczytałem to masz motor K-Jetronic na mechanicznym wtrysku.

Miałem też taki problem i musiałem wymienić gumę, która znajduje się pod "wagą" i uszczelnić przewody podciśnieniowe.

Jak tu bedzie maszyna ciągnęla lewe powietrze to nawet na paliwie lotniczym nie zapalisz.

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 05 października 2009 - 07:48

Dzisiaj mechanik zobaczy, co z nim nie tak, bo ja się na tym niestety nie znam. Dam znać, co stwierdził i przekażę Wasze uwagi.

Zastanawiam się nad wywaleniem instalacji całkowicie, bo z tym gazem ciągle problemy :?:

#5 Offline   maciek88


  • Postów: 87
  • Na forum od: 07 wrz 2008
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 05 października 2009 - 08:59

i to jest dobra myśl z tym wywaleniem gazu :?:

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 05 października 2009 - 14:20

Cytat

i to jest dobra myśl z tym wywaleniem gazu :?:

A coś się na tym zyska? Czy efekt ten sam, jakbym go po prostu nie używał?

[ Dodano: Pon Paź 05, 2009 15:20 ]
Właśnie wróciłem od mechanika. Powiedział, że wystrzelił gaz i teraz wszystko jest OK - nie naprawiali nic, po prostu dzisiaj odpalił grzecznie - nawet na gazie chodzi. Może coś przeczyścili, nie wiem, bo przez telefon gadał a i ja do pracy musiałem szybko wracać. No mniejsza o to, w każdym razie do wymiany jest silnik krokowy, bo obroty mu szaleją.

Czy opłaca się wziąć np. ten: http://allegro.pl/item756224918_silnik_ ... 4_190.html

#7 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 05 października 2009 - 20:25

tklich napisał:

w każdym razie do wymiany jest silnik krokowy,
fachowa nazwa to zawór powietrza dodatkowego. Kupowanie używki jest bardzo ryzykowne, bo do czasu założenia w aucie nie można sprawdzić czy to urządzenie jest OK. Mam to samo u siebie do wymiany, podmieniłem na inny "nowy" który także jest nie sprawny, tyle że go wypożyczyłem, tak wiec nie wydałem kasy na darmo. Na allegro zakupisz, a potem będziesz się bujał, aby ci koleś oddał kasę, jakby nie był sprawny.

#8 Offline   Rucio29


  • Postów: 4
  • Na forum od: 01 paź 2009
  • Miejscowość: Wałbrzych

Napisano 06 października 2009 - 11:20

tklich napisał:

nie naprawiali nic, po prostu dzisiaj odpalił grzecznie - nawet na gazie chodzi. Może coś przeczyścili, nie wiem

Po wystrzale napewno wypadł Ci przewód łączący przepływomierz z zaworem powietrza dodatkowego... Dlatego nie chciał odpalic bo fałszywe powietrze łapał. Jeśli chodzi o nowy silniczek krokowy to mozna go dostac?? Nowy?? (w serwisie)i za jaką kwote? Ja również zastanawiam się nad wywaleniem LPG bo te silniki z mechanicznym wtryskiem nie chcą chodzic na gazie. I zastanawiam się czy naprawde ten gaz w nich jst tak opłacalny... Mi po mieście pali 14-16L gazu to średnio 30PLN a benzyny po mieście przy normalnej jeździe 9L [2.3E]. A ile się wydaje na problemy z gazem... Do konca nie jestem przekonany czy to się opłaca. Co o tym myślicie?

#9 Offline   młody15


  • Postów: 17
  • Na forum od: 08 paź 2008
  • Miejscowość: Gostyń

Napisano 06 października 2009 - 13:31

Podepnę się pod temat. Czy ta strzałka na zaworze powietrza dodatkowego powinna być skierowana w dół czy w górę? Do dłuższego końca ze strzałeczką powinien być podłączony ten gumowy przewód co często wypada po strzale gazu? Silnik 2.3 M102. Jeśli ten zawór założony jest nie prawidłowo mogę mieć problemy z wolnymi obrotami?

#10 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 26 października 2009 - 18:56

Rucio29 napisał:

napewno wypadł Ci przewód łączący przepływomierz z zaworem powietrza dodatkowego
zgadzam sie z kolega lecz dodam rownierz ze mogl sie zaciac (nie znam fachowej nazwy :hahaha: ) ten talerz co w filtzre powietrza otwiera sie i zamyka wraz z obrotami :mrgreen:








Podobne tematy Zwiń