Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Buczenie przy wiekszych predkosciach


110 odpowiedzi w tym temacie

#101 Offline   danielo1983


  • Postów: 27
  • Na forum od: 17 cze 2019
  • Miejscowość: Zambrów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lipca 2019 - 07:38

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 12 lipca 2019 - 07:03 napisał

Ok,to raczej będzie most
Jak rozpoznać:

wycie uzależnione od obciążenia
wycie zmienia się w zależności od tego, czy się przyspiesza, czy hamuje silnikiem

tylko, że to nie jest wycie, i nie dobiega z tyłu tylko bardziej z przedniej części pojazdu, środka (tunelu)



#102 Offline   danielo1983


  • Postów: 27
  • Na forum od: 17 cze 2019
  • Miejscowość: Zambrów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lipca 2019 - 13:13

Po opatrzeniu wału podczas obracania na podnośniku śmiem stwierdzić, że jest minimalne skrzywienie tylnej rury wału. Minimalnie pracuje na boki. Teraz pytanie czy idzie to w zakładach wyważających sprostować z pozytywnym skutkiem, czy tylko szukanie drugiego wału? Ktoś może podobny temat ćwiczył, ewentualnie sprawdzony zakład, który w pełni coś takiego jest w stanie zrobić? Dzwoniłem do jakiegoś zakładu w Ząbkach. Odebrał człowiek zaciągający ukraińskim akcentem. Powiedział, że kwestia krzywizny może da się naprawić. Za wyważenie 250zł plus ewentualne koszty prostowania.

#103 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 12 lipca 2019 - 18:51

Myślę że jak by był krzywy wał lub niewyważony to by był drgania na aucie podczas jazdy

#104 Offline   danielo1983


  • Postów: 27
  • Na forum od: 17 cze 2019
  • Miejscowość: Zambrów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lipca 2019 - 18:57

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 12 lipca 2019 - 18:51 napisał

Myślę że jak by był krzywy wał lub niewyważony to by był drgania na aucie podczas jazdy
Powiem Ci, że lekkie mrowienie jest odczuwalne w momencie gdy buczy, ale lekkie. Po rozmowie z innym człowiekiem od wałów, zostałem uświadomiony, żeby sprawdzić tuleję na łączeniu wału z dyfrem. Wybita też ponoć może powodować buczenie, gdyż wał przy dużych obrotach traci minimalnie osiowość, co wiadomo zmienia się w bicie, a to niesie się po podporze na budę i mamy buczenie w środku.

#105 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2019 - 22:54

Ja mam taki problem ze auto basowo buczy przy np 50- 55km/h na trójce, przy 60 ucicha, ktoś to rozwiązał?

#106 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2019 - 08:06

Przepraszam, oczywiście chodziło mi o buczenie na 4ce przy 50-55km/h ;)

#107 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 18 lipca 2019 - 08:28

Najprawdopodobniej przekładnia główna/most/.Jak zdejmiesz nogę z gazu to pewnie przestaje

#108 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2019 - 21:18

Tak dokładnie jest, jak zdejmę nogę z gazu to przestaje. Jest sens podejmować jakieś działania? Jak tak to jakie?

#109 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 19 lipca 2019 - 05:48

Musisz się do tego przyzwyczaić albo szukać używki w dobrym stanie,co może być bardzo trudne

#110 Offline   danielo1983


  • Postów: 27
  • Na forum od: 17 cze 2019
  • Miejscowość: Zambrów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lipca 2019 - 07:25

Kurcze nie pasuje mi to żeby dyfer mógł buczeć basem, wyć owszem ale dudnić buczeć?








Podobne tematy Zwiń