Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Buczenie przy wiekszych predkosciach


110 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 stycznia 2010 - 23:49

To tez wszedlem pod auto i mam:

- przelozenie 2.87
- ABS
- Duza glowka (czymkolwiek to jest :zeby:)

Wedlug VIN takie wlasnie powinien byc.

Z tego co sie dowiedzialem nie bedzie prosto taki znalezc. W warsztacie zaoferowali mi most z przelozeniem 3.27 (podobno najblizszy mojemu). Tylko pytanie jakie beda konsekwencje takiej modyfikacji i jak mocno beda odczuwalne?



#42 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 stycznia 2010 - 00:01

Najblizszy twojemu to chyba raczej bedzie 3.07. Odezwij sie na prv lub telefon podany w mojej stopce to cos znajdziemy.

#43 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 22 stycznia 2010 - 10:04

szukaj ewentualnie od okulara bo było to samo przełożenie

#44 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 stycznia 2010 - 18:26

W210 z tego sie orietuje mialy czujnik ABS-u w kolach i mosty od nich nie maja ABS-u.

Ale generalnie problem sie rozwiazal, bo dzis kupilem na Allegro identyczny most jak moj za 350zl (jeszcze fakture na to dostane :zeby:). Mam tylko nadzieje, ze nie identycznie buczacy. :) Cena bardzo atrakcyjna, jest gwarancja rozruchowa.

Takze czekam na przesylke i do dziela. ;)

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 18:26 ]
Dzis wymienilem dyfer i... buczy dalej. :)

Kupilem zwalony dyfer i to jeszcze z uszkodzonym czujnikiem ABS. Coprawda buczy o wiele ciszej niz moj stary, ale do ciszy mu daleko.

Stad moje pytanie czy warto sie bawic w regeneracje mostu? Jedni mowia, ze to nie ma szans powodzenia inni, ze jaknajbardziej. Jakis gosc z Kielc zajmuje sie wskrzeszaniem mostow i tam za 1200zl z wymiana daje dyfer z roczna gwarancja bez limitu kilometrow. Przy czym moj stary musze mu zostawic.

Co o tym myslicie?

Dyfer tani nie jest i nie chcialbym celowac do skutku. Akurat ten co kupilem teraz byl tani i moge go zwrocic, ale za przekladke jestem w plecy.

#45 Offline   witia-merc


  • Postów: 13
  • Na forum od: 04 sty 2010
  • Miejscowość: Rzeszów

Napisano 06 lutego 2010 - 22:09

Witam
Mam następujący problem związany również z szumieniem. Nie do końca wiem co to może być, może ktoś będzie w stanie pomóc. Mianowicie MERC szumi na wszystkich biegach. Co dziwne jeżeli wrzucę luz od razu robi się cisza. Szumienie wzrasta szczególnie przy hamowania silnikiem. Na niskich biegach jest większe na 3 i 4 przy prędkościach około 80 km/h szumienie troszkę się zmniejsza, oczywiście jak ściągnę nogę z gazu od razu zaczyna strasznie szumieć. Wówczas również auto zaczyna szarpać. Podejrzenia skierowane są na skrzynie lub na most. Dodam tylko że most jest zalany nowym olejem a podpora wału wymieniona na nową. Wałek atakujący mostu ma luz-czy może to powodować szum. Są tam 2 łożyska i nie wiem czy je wymieniać(czy to pomoże-koszt części 360 pln) czy szukać innego mostu. Czy zmieniał ktoś łożyska na wałku w moście? Czy można to zrobić samemu, czy trzeba mieć specjalne ściągacze do starych łożysk?

#46 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 lutego 2010 - 11:09

witia-merc,
Jak masz buczenie większe przy hamowaniu silnikiem, a przy wrzuceniu na luz w ogóle nie słychać to raczej nie będą łożyska w moście, a już wyżłobione od złego naciągu zęby wałka ataku i koła zębate mechanizmu różnicowego w moście... Naprawa łożysk tutaj może nic nie dać, już opisywał ktoś taki przypadek że wymienił łożyska i dalej tak samo buczało... a wykosztował się 700pln z robocizną :roll: Wymiana zębatek tutaj jest mało możliwa z uwagi na dostępność tylko w ASO i niebotyczne koszty naprawy. Całego cichego mostu szukaj za kilka stów upolujesz.
Wracając do łożysk mostu to wyją one w całym zakresie prędkości (ciszej lub głośniej i zmienia się tonacja) ale nie ma różnicy pod względem obciążania czy odciążania napędu

#47 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 08 lutego 2010 - 11:55

witia-merc napisał:

Wówczas również auto zaczyna szarpać.
Za szarpanie odpowiada sprzęgło. Jak w czasie jazdy wciśniesz sprzęgło to dalej szumi?

#48 Offline   witia-merc


  • Postów: 13
  • Na forum od: 04 sty 2010
  • Miejscowość: Rzeszów

Napisano 08 lutego 2010 - 21:40

Widzę że chyba faktycznie łatwiej będzie kupić używany most. Tylko gdzie znaleźć używany most w dobrym stanie?? Może orientujecie się jakie przełożenie ma mój stary most, na pewno jest z ABS,em. Co do szarpania to szarpie również jak dodaję gazu oraz jak puszczam nogę z gazu.

#49 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 lutego 2010 - 22:35

witia-merc napisał:

Tylko gdzie znaleźć używany most w dobrym stanie??
Szukaj tylko pewnych sprzedawców, może magik coś ma, uderz do niego, przecież zapytać nie boli.

witia-merc napisał:

Może orientujecie się jakie przełożenie ma mój stary most, na pewno jest z ABS,em.
Jakie ma przełożenie na 100% to wystarczy sprawdzić co jest na nim napisane... :ok: Przeczytaj regulamin, użyj opcji szukaj i będziesz wiedział gdzie spojrzeć na przełożenie i czy ma ABS.

A jak nie masz możliwości sprawdzenia (brak garażu np.) to poadj numer VIN na priw to ci powiem jaki powinien być most

#50 Offline   adrian055


  • Postów: 11
  • Na forum od: 11 lut 2010
  • Miejscowość: Gorlice
  • Inne auto:Punto GT-Kompressor

Napisano 08 marca 2010 - 16:06

koledzy mam problem z buczeniem, ktore wydobywa sie z okolicy mostu wału, wiec tak, najpierw buczala chyba podpora w granicach 1700-2000obrotow i koniec, po wymianie sprzegła, podpory wału i przegubu co łaczy wał z dyfrem, aute nie da sie jechac przy predkosci 70-80 do konca auto tak buczy i trzepie buda az nie miło, moze wie ktos co to mzoe byc, moze mi w warsztacie zle wał zamontowali?? a moze inne propozycje, ew jak poznac ze wal zostal zle zamontowany mzoe ktos ma jakies foto jak ma byc prawidłowo zamontowany czy sa jakies naciecia ,zaznaczenia. z gory dzieki za pomoc








Podobne tematy Zwiń