Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] 2.0 M102 + Turbo


133 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 18 październik 2010 - 15:32

nawet sie nie zaczął :hmm:

ten człowiek pojęcia nie miał co i jak... myślał że za 3 tyś sobie silnik zaturbi :E

#22 Offline   edgar


  • Postów: 8
  • Na forum od: 19 cze 2010

Napisano 02 listopad 2010 - 21:44

Witam, jestem tu nowy, nie chcę zakładać nowego tematu, a na forum nie znalazłem klarownej odpowiedzi, więc pytam tutaj : posiadam silnik M102, planuję swapa na 3.0, co potrzebuję oprócz silnika z osprzętem ? wiązka ? komputer ? skrzynia pasuje ? jak dalej - z wałem, półosiami i mostem ? auto stoi już u mechanika z padniętym wtryskiem, majster czeka na info co dalej, więc w miarę możliwości proszę o pilną i pełną odpowiedź, bo nie wiem czy reanimować 2.0 ( kosztowo 1000zł ) czy szukać już 3.0, pozdrawiam

#23 Offline   Praetorian


  • Postów: 146
  • Na forum od: 29 maj 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 grudzień 2010 - 21:47

Zobacz sobie temat który zamieściłem zaraz obok.

#24 Offline   Padre


  • Postów: 18
  • Na forum od: 26 lut 2011
  • Miejscowość: Zawada Stara
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Opel Astra G 2.0DTI

Napisano 03 lipiec 2011 - 10:07

Temat umarł ,do kolegi w końcu dotarło jak trudno poprawiać fabryke. :smiech2:

#25 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 03 lipiec 2011 - 18:01

nie urodził się nawet. tzw ciąża urojona :pig:

#26 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 21 sierpień 2011 - 15:23

A ja tam trochę żałuję - zawsze się zastanawiam co by było gdyby ktoś na poważnie się zajął M102, np. 2.3 16V, i ile by mu się udało wycisnąć z tego silnika, biorąc pod uwagę zmianę wtrysku i właśnie turbo na przykład - pewnie "chondy" by się przy takiej 190-tce chowały :pig: ;)

#27 Offline   marvel


  • Postów: 4
  • Na forum od: 23 sie 2011

Napisano 23 sierpień 2011 - 20:22

Nie wiem kolego dlaczego do Hondy użyłeś "Ch" . Miałem trzy Hondy i absolutnie żadnego złego słowa na te samochody powiedzieć nie mogę. Prócz papierowej blachy, którą niestety japończki mają, to mechanika jest absolutnym majstersztykiem. Mówię tu o Hondach, w których była tabliczka znamionowa MADE IN JAPAN. Były to trzy CRX'y . ED9, del sol i EE8 8) ED9 miało ponad 220 tyś nakręcone, a głowę dam sobie uciąć że nikt nim do sklepu po bułki przede mną nie jeździł. Absolutnie przez ponad 3 lata użytkowania się z samochodem nie stało, podobnie z EE8. Solka niestety miała dziurkę w chłodnicy i upiekłem ją nieświadomie na autostradzie.

Na temat Hondziarzy można mieć różne zdanie. Ale 1.6 DOHC VTEC z seryjnymi 150 końmi w budzie ważącej 1050kg robi swoje. BMW 325 leci równo z taką Hondą. Pytanie do czego samochód, do zabawy czy do wożenia tyłka. Ja postanowiłem tego drugiego spróbować dlatego padło na Mercedesa. Znajomy miał C36 AMG i powiem szczerze, że zakochałem się w :D , choć Hondy są chyba najlepszymi zapier^&laczami wysokoobrotowymi w przystępnych cenach.

Szacun dla jednej i drugiej marki :D

#28 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 23 sierpień 2011 - 21:22

a jaki ma to związek z turbo w silniku m102? :roll:

#29 Offline   marvel


  • Postów: 4
  • Na forum od: 23 sie 2011

Napisano 23 sierpień 2011 - 21:42

Właściwie to żaden, przepraszam za offtop. :oops: ;)

#30 Offline   pgorzala


  • Postów: 309
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudzień 2011 - 12:40

Co się dziwicie, że temat umarł skoro po takich wypowiedziach to każdego zapaleńca byście potrafili zniechęcić...
A czytając to co piszecie to widać, że za bardzo pojęcia o turbodoładowaniu nie macie...

Chłopak chciał sobie zrobić soft turbo a wy mu piszecie o intercooler'ze, zmianie wałków rozrządu, o tym, że ma się niby spalanie stukowe pojawić? lol... o tym, że 2 litry pojemności to za mało? :O i innych pierdołach... takich jak np to, że silnik ma mu zamulać przy niskich obrotach... :D ludzie, to już nie te czasy. Teraz robią znacznie wydajniejsze turbosprężarki o poszerzonych mapach wydajności. Poza tym do soft turbo nie montuje się dużych turbosprężarek tylko z reguły małe, które nie mają takiego laga i startują bardzo szybko.

Soft turbo ma właśnie tą zaletę, że nie wysila na tyle silnika by trzeba było cokolwiek poza instalacją turbo i osprzętu modyfikować! Zwłaszcza w tak leciwym silniku jak M102 gdzie współczynniki bezpieczeństwa przy projektowaniu podzespołów są nieporównywalnie większe niż przy obecnie projektowanych silnikach.

To forum ma to do siebie, że są tu praktycznie sami konserwatyści. Jakakolwiek modyfikacja Mercedesa poza oryginał = wyśmianie na forum albo stłumienie marzeń w zarodku.
Po co ktoś z was kto jest przeciwnikiem danej modyfikacji wogóle zabiera tutaj głos? Chyba po to by sobie nabić postów :/
Dla tego dla fanów turbodoładowania polecam to forum Nissana --> Nissan Klub Turbokillers :: Strona Główna
Modyfikacje, które przerażają większość tutejszych forumowiczów tam są codziennością. Dla tego też można znaleźć tam sporo ludzi chętnie służących pomocą przy silnikach nie tylko nissanowskich.
Są na tyle ambitni i i znający się na tych sprawach, że niektórzy samodzielnie podejmują się budowy dwustopniowych systemów turbodoładowania (o których pisałem pracę dyplomową tak na marginesie...).
Tak więc uważam, że szkoda na tym forum zajmować się szeroko pojętym tuningiem bo nie ma co liczyć na fachową pomoc. Bo zamiast cokolwiek przerabiać w danym silniku polecą ci swap na większy. Niemniej jeśli chodzi o koszty przeróbki i ryzyko z tym związane, to swap tutaj wygrywa! Bezsprzecznie. Ale to dalej nie to samo co tuning oryginalnego silnika.

Pozdrawiam ;) ;)

Użytkownik pgorzala edytował ten post 28 grudzień 2011 - 12:43


#31 Gość_darul_


  • Na forum od: --

Napisano 28 grudzień 2011 - 13:10

pgorzala, jakie masz doświadczenia w temacie modyfikacji silników MB?
Pomijam linki do naszej klasy, fejsbuka i youtube. Napisz i poradź proszę.

#32 Gość_savant_


  • Na forum od: --

Napisano 28 grudzień 2011 - 13:35

Wyświetl postUżytkownik pgorzala dnia 28 grudzień 2011 - 12:40 napisał

polecam to forum Nissana
Super, jak ktoś ma Nissana to jak znalazł :E . Tu zaś inną marką się interesujemy akurat, jak Ci tu niewygodnie wśród samych przerażonych leszczy to się puszczaj stąd galopem, bo wstyd chyba będzie jak takiego szpenia ktoś tu przyuważy ...Zresztą po co tu siedzieć, skoro każdy z nas to kretyn :E
A od siebie w temacie napiszę, że lepiej komuś głupie, przepraszam -nietrafione pomysły wybić z głowy zanim wpakuje w nie kilka tysięcy pełznąc ku rozczarowaniu zamiast go karmić złudną nadzieją, że to tanie i proste i zaraz jest super

Cytat

Ale to dalej nie to samo co tuning oryginalnego silnika.
I co z tego? Jak to ma być dla idei to sam zaworek do pipczenia starczy, a jak ma zapier...tego to swap wyjdzie taniej, potem można się bawić kompresorami czy co tam wujcio lubi.
Ktoś ma moce produkcyjne, kasę i wiedzę niech walczy z KE-jetem i turbo. Nakica się, namęczy i uzyska....2.3 kompresora, dawno już wymyślonego

Cytat

o forum ma to do siebie, że są tu praktycznie sami konserwatyści
Niewiele miłych słów o nas napisałeś, niemniej i za te dziekuję w imieniu słu... ogółu :okdouble:

BIję się w piersi(klatę raczej hehe) po tym poście moim ale cieżko czasem wytrzymać jak się czyta takich racjonalizatrów myślących, że razem z nimi na świat przyszedł pomysł uturbienia m102....

Użytkownik savant edytował ten post 28 grudzień 2011 - 13:41


#33 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 28 grudzień 2011 - 13:37

Przede wszystkim napisz jak to turbo odpalić na K-jecie za 3000zl z instalacją. Wiele osób próbowało, kilku się udało, ale jest ciężko. Nawet głupia diagnoza i regulacja K-jeta przyprawia 99% mechaników o ciarki. Prawie wszyscy zaczynają od wywalenia tego archaicznego wtrysku (co nie zmienia fakty, że jest niezawodny i praktycznie niezniszczalny). Da się wszytko, trzeba mieć tylko wiedzę i sprzęt, albo pieniądze.
A mercedes to nie nyssan i nie jest rozkminiony na wszystkich kontynentach na 5 sposobów.
Zrobić swap jest zdecydowanie łatwiej, mercedes ma tą przewagę, że jest spora gama silników do wyboru, nie kończą się na 3 litrowym RB.

Użytkownik robson99 edytował ten post 28 grudzień 2011 - 13:42


#34 Gość_savant_


  • Na forum od: --

Napisano 28 grudzień 2011 - 13:42

Wyświetl postUżytkownik robson99 dnia 28 grudzień 2011 - 13:37 napisał

A mercedes to nie nyssan i nie jest rozkminiony na wszystkich kontynentach na 5 sposobów.

Właśnie, że jest i dlatego m102 plus turbo jest takie rzadkie ;) Bo zostało to już wielokrotnie przemyślane i przekalkulowane. Dlatego tak "wiele" takich modyfikacji...

Użytkownik savant edytował ten post 28 grudzień 2011 - 13:44


#35 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 28 grudzień 2011 - 13:55

No teraz rozumiem o co Ci chodzi (przed editem nie wiedziałem :E )

Jeszcze jedna sprawa mi przyszła do głowy, do mercedesa jest bardzo mało części tuningowych (wszytko trzeba rzeźbić :D ), do nissana, innych żółtków czy nawet bmw, opel są. Np kolektory pod turbo od profesjonalnych za 3 worki złotych monet po chińskie za 700zl

#36 Gość_savant_


  • Na forum od: --

Napisano 28 grudzień 2011 - 14:04

Spotkałem kilku kolegów po TDI co za uturbianie MB się brać chcieli...maska w górę, kąciki ust w dół :E . Życzyłem powodzenia ale szybko tracili zainteresowanie. Jeden za brata 2.3 się ostro łapał, a pojęcie naprawdę ma. co on tam nie uturbił czy nie usofcił i na jakich to driftach mu tłoka nie wyje...ęło. Policzył, pomyślał, poczytał, pooglądał i zerknął w paletę silników MB. Zalecił swapa plus kompresor jako najprostszą drogę i...tańszą. Ale 2.3 skoćzyło życie z hukiem, acz bez ofiar organicznych więc temat wybył był z naszych głów.
Najlepiej ujął to kolega: "może bym się i wziął(ma właśnie m102 z sentymentu, a kasa jest w domu) za to turbo, ale szkoda mi garaż na rok blokować" :grinhihi:

#37 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 28 grudzień 2011 - 15:12

Wyświetl postUżytkownik savant dnia 28 grudzień 2011 - 14:04 napisał

"może bym się i wziął(ma właśnie m102 z sentymentu, a kasa jest w domu) za to turbo, ale szkoda mi garaż na rok blokować"

To chyba kwintesencja tematu turbo + m102 / m103 na seryjnym wtrysku

#38 Offline   Wąski


  • Postów: 287
  • Na forum od: 27 sty 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C250 TD T

Napisano 28 grudzień 2011 - 16:41

Wiecie co? Przeczytałem sobie temat, i twierdzę że wypowiadają się tutaj sami teoretycy, typowe gadanie głupot!
Czy ktoś z was uturbiał kiedyś jednostkę wolnossącą?? Ja uturbiałem, i jeździłem autem które miało doładowanie, więc wiem co nieco na ten temat i przede wszystkim wiem jakie różnice występują w silnikach wolnossących i doładowanych.

Kilka ważnych informacji odnośnie "Uturbiania" .

Najważniejsze jest to jaki efekt chcemy osiągnąć. Żeby naprawdę zrobić konkretną moc przede wszystkim niezbędne jest zakucie silnika, czyli kupujemy kute korowody i tłoki, grubsza uszczelka pod głowicę, pierścionki i panewki lepszej jakości niż seryjne. Tłok silnika doładowanego ma zdecydowanie inny kształt (jest wklęsły - co dodatkowo odpręża silnik, w wolnossącym jest płaski).
Niezbędne rzeczy i zabiegi do zainstalowania turbiny:
1. Turbina - wybór jest duży, w zależności od tego jaką kasą dysponujemy i jakie efekty chcemy osiągnąć.
2. W zależności od silnika wtryski o większej wydajności (w temacie jest mowa o M102. Niestety K-Jet jest za mało wydajny żeby podać właściwą dawkę paliwa przy turbinie.), dlatego zaleca się swap na wtrysk elektroniczny. tj jest to np w silnikach M111, do tego proponuję megasquirta, który jest tani, niczego mu nie brakuje i dość sporo osób go ogarnia. Do tego niezbędny będzie regulator ciśnienia paliwa i najlepiej jeszcze wmontować wydajniejszą pompę paliwa - najlepszym rozwiązaniem okazuje się Walbro 255l/H.
3. Smarowanie turbiny. Przede wszystkim doprowadzenie oleju do turbo bierze się zazwyczaj z pompy oleju, a odpływ daje się do miski
4. Kolektor wydechowy - niestety tutaj jest już niezbędna robota fachowca. Najlepiej udać się z uszczelką kol. wydechowego do jakiegoś zakładu który ma CNC albo jakąś plazmę, niech sobie wymierza i powycinają flansze, później spawanie kolektora razem z flanszą pod turbo. Niestety jest to dość kosztwone , ale jest to podstawa.
5. Intercooler / Dolot - bardzo ważna rzecz, niektórzy mogą mówić że IC nie jest potrzebny przy soft turbo. Nieprawda, powietrze w procesie sprężania rozgrzewa się do dość znacznych temperatur, a wiemy że im niższa temperatura tlenu tym lepiej spala się mieszanka paliwowo-powietrzna. Jeśli chodzi o łączenia rur itp. to najlepsze są łączniki i kolanka SAMCO, do tego trzeba pamiętać o opaskach wysokociśnieniowych. Zwykłe opaski odpadają, nawet przy soft turbo. Do tego jest jeszcze nam potrzebny Blow-Off Valve - jest to zawór upustowy powietrza zapobiegający uszkodzeniu turbiny. Montuje się go w ukł. dolotowym między kolektorem ssącym a przepustnicą.
6. Ew. kucie silnika, tj. wyżej - tłoki, korby, panewki, pierścionki, uszczelki itp itd.

Ja radził bym jednak swap na M111 i wtedy można myśleć nad turbo. Jest zdecydowanie łatwiej i taniej.

#39 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 28 grudzień 2011 - 18:17

Konkluzja jest taka:

Nie da się zaturbić silnika w stodole za 3000 PLN (mógłbym jeszcze parę faktów przytoczyć ale założyciela tematu nie ma już wśrod nas i nie ma sensu dalej tego ciągnąć)

#40 Offline   pgorzala


  • Postów: 309
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudzień 2011 - 18:39

Każdy silnik da się przerobić z N/A na Turbo, pytanie tylko jakim nakładem finansowym... Wiadomo, że się nie da za te 3 tys. w stodole ;) przerobić, ale jak ktoś ma fundusze i chęci to może wszystko.

Ale żeście wymyślili... KE-Jetronic nie da rady z Turbo? Skąd ten pomysł? :O
Kojarzy ktoś z was Forda Escort'a RS Turbo? On właśnie z fabryki wychodził na KE-Jetronicu i z Turbo.