Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] 2.0 M102 + Turbo


143 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   dj_c-tec


  • Postów: 47
  • Na forum od: 14 maj 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Mitsubishi Colt 1.6 16V

Napisano 23 października 2009 - 11:24

carl00s, Brawo za wytrwałość w klepaniu na klawiaturze :smile:

Cytat

Ja odpuściłem - W201 z M102 nie nadaje się do uturbienia, mimo, że jest to wykonalne.
Ja również odpuściłem, choć dał bym się "pociąć" za ten świst i sapanie blow-off'a spod maski :hmm:

Kolego piotrek17120, może warto było by na chłodno skalkulować i rozważyć np. montaż silnika m111 Kompressor 2.0 lub 2.3 ? Skoro i tak chciałeś robić swap na 2.0... upieczesz przysłowiowe dwie pieczenie na jednym ogniu :-)
Moc 150-193km plus możliwość modyfikacji np. ciśnienia doładowania kompressora.
Silnik M111 2.3 Kompressor po paru modach spokojnie daje 230-240km
Chyba to lepsze wyjście niż niepewne 180km z silnika 2.0 turbo?

Jak dla mnie jest to opcja o wiele rozważniejsza no i tańsza od uturbiania starego M102/103



#12 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2009 - 11:41

Zawsze możesz założyć soft-turbo. Tylko nie wiem, czy jest sens bawienia się w ciśnienie doładowania rzędu 0,1 - 0,2 bara. No chyba tylko dla dźwięku "turbo", ale to można sobie gwizdek w kolektor dolotowy założyć, albo prawdziwy blow-off przed przepustnicą, tylko ustawiony na minimalne ciśnienie otwarcia - w momencie zamknięcia przepustnicy w rurach powstaje nadciśnienie i powoduje to otwarcie zaworu - i to upragnione "psssssssssssssssssssss".
Ale to jak proteza penisa - fajnie wygląda, ale bezużyteczne jest całkiem.

#13 Offline   dj_c-tec


  • Postów: 47
  • Na forum od: 14 maj 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Mitsubishi Colt 1.6 16V

Napisano 23 października 2009 - 11:57

Cytat

Ale to jak proteza penisa - fajnie wygląda, ale bezużyteczne jest całkiem.

No właśnie, a nie o to chodzi.
He...
Równie dobrze mogę sobie robić "psssssss" ustami podczas zmiany biegów :smile:

Dźwiek bolw-off + westgate powoduje "ciary" na plecach, ale prawdziwy fun jest z "kopa" w plecy jaki jest podczas przyśpieszania np. 300km turbo świstakiem :-)

#14 Offline   ElVIS


  • Postów: 122
  • Na forum od: 22 maj 2008
  • Miejscowość: Ząbki

Napisano 23 października 2009 - 13:01

Jeśli chodzi o M102 to jak dla mnie za duże schody. Pomyśl o większym silniku, np.: 3,0L 12V albo 3,2L 24V :mrgreen: też "daje kopa" a koszta dużo mniejsze. Można jeszcze rozglądać się za zestawami renomowanych producentów jak Mosselman, Locet, Turbo Technic, ale raz cos takiego widziałem na brytyjskim ebay'u za 1 700 funtów do mojego 3,0L 24V ale robili też do 3,0L 12V, może warto zmienić silnik na większy i poszukać zestawu :ok:

#15 Offline   Valusek46


  • Postów: 3
  • Na forum od: 08 maj 2010
  • Miejscowość: Bytom

Napisano 09 maja 2010 - 17:05

A ja Panowie jednak postanowilem sprobowac :ok: Jestem wlasnie na etapie wyspawania sobie kolektora pod turbinke. Celeuje w soft turbo jakies 0,4 - 0,5 bara. Turbinke mam z volvo z mozliwoscia dodatkowego podlaczenia chlodzenia wodnego w celu lepszego chlodzenia turbiny po zgaszeniu silnika. Silnik ma kompresje na poziomie 9.0 wiec raczej nie bylo by problemu z tak malym doladowaniem. Cudow nie oczekuje (w przyszlosci planuje swapa na 3.0, w marzeniach V8 z SEC'a ;-) ) ale sprobowac zawsze mozna :( Dolot pospawalem sobie samemu z aluminuim. Zastanawiam sie jedynie czy pompa paliwa podola ale nie bylo by chyba problemem zalozienie regulatrora cisnienia paliwa z listwa wtryskowa. Jak uporam sie z kolektorem podesle zdjecia jak to wszystko wyglada :P

Fajnie by bylo jakgy chodzilo cos na miare tego :


Pozdrawiam.

#16 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2010 - 18:30

Valusek46, szkoda, ze nie zauwazyles jaki silnik ma to auto z filmiku.... Nissanowe 6 cylindrow. Ale to taki szczegol.

#17 Offline   300ce


  • Postów: 20
  • Na forum od: 28 cze 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 09 maja 2010 - 19:21

Charlie9 napisał:

silnik ma to auto z filmiku.... Nissanowe 6 cylindrow
To 1jz gte , ze supry

Daj se luz z tym 2.0 turbo , rakiety tym 0,5 bara z 2.0 nie zrobisz , kup może sl 500 129 i pobaw się kompresorem :mrgreen:

#18 Offline   Valusek46


  • Postów: 3
  • Na forum od: 08 maj 2010
  • Miejscowość: Bytom

Napisano 09 maja 2010 - 20:44

300ce, Wiem ze rakiety nie bedzie ale nie w tym sens.. W niedlugim czasie i tak planuje swapa na jakis wiekszy silnik.. a skoro wszystko co potrzebne do montazu turbo mam .. to czemu nie sprobowac ;-)

#19 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 czerwca 2010 - 12:48

Koledzy ja też myślałem nad silnikiem z turbo do mojej W124 ale rozważałem tylko wariant silnika M111 2.0/2.3 z kompresorem.
Gdybym zakupił taki zespół napędowy tzn. silnik + skrzynia to co jeszcze muszę zmieniać?? moja W124 też ma silnik M111 2,2l.
Czy wiązka elektryczna silnika podejdzie czy trzeba ją zmieniać? Sterownik silnika napewno trzeba.
Pozdro

#20 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 13 października 2010 - 13:36

Temat umarł śmiercią naturalną?








Podobne tematy Zwiń