Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] 2.0 M102 + Turbo


143 odpowiedzi w tym temacie

#31 Gość_darul_


  • Na forum od: --

Napisano 28 grudnia 2011 - 13:10

pgorzala, jakie masz doświadczenia w temacie modyfikacji silników MB?
Pomijam linki do naszej klasy, fejsbuka i youtube. Napisz i poradź proszę.



#32 Gość_savant_


  • Na forum od: --

Napisano 28 grudnia 2011 - 13:35

Wyświetl postUżytkownik pgorzala dnia 28 grudnia 2011 - 12:40 napisał

polecam to forum Nissana
Super, jak ktoś ma Nissana to jak znalazł :E . Tu zaś inną marką się interesujemy akurat, jak Ci tu niewygodnie wśród samych przerażonych leszczy to się puszczaj stąd galopem, bo wstyd chyba będzie jak takiego szpenia ktoś tu przyuważy ...Zresztą po co tu siedzieć, skoro każdy z nas to kretyn :E
A od siebie w temacie napiszę, że lepiej komuś głupie, przepraszam -nietrafione pomysły wybić z głowy zanim wpakuje w nie kilka tysięcy pełznąc ku rozczarowaniu zamiast go karmić złudną nadzieją, że to tanie i proste i zaraz jest super

Cytat

Ale to dalej nie to samo co tuning oryginalnego silnika.
I co z tego? Jak to ma być dla idei to sam zaworek do pipczenia starczy, a jak ma zapier...tego to swap wyjdzie taniej, potem można się bawić kompresorami czy co tam wujcio lubi.
Ktoś ma moce produkcyjne, kasę i wiedzę niech walczy z KE-jetem i turbo. Nakica się, namęczy i uzyska....2.3 kompresora, dawno już wymyślonego

Cytat

o forum ma to do siebie, że są tu praktycznie sami konserwatyści
Niewiele miłych słów o nas napisałeś, niemniej i za te dziekuję w imieniu słu... ogółu :okdouble:

BIję się w piersi(klatę raczej hehe) po tym poście moim ale cieżko czasem wytrzymać jak się czyta takich racjonalizatrów myślących, że razem z nimi na świat przyszedł pomysł uturbienia m102....

Użytkownik savant edytował ten post 28 grudnia 2011 - 13:41


#33 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 28 grudnia 2011 - 13:37

Przede wszystkim napisz jak to turbo odpalić na K-jecie za 3000zl z instalacją. Wiele osób próbowało, kilku się udało, ale jest ciężko. Nawet głupia diagnoza i regulacja K-jeta przyprawia 99% mechaników o ciarki. Prawie wszyscy zaczynają od wywalenia tego archaicznego wtrysku (co nie zmienia fakty, że jest niezawodny i praktycznie niezniszczalny). Da się wszytko, trzeba mieć tylko wiedzę i sprzęt, albo pieniądze.
A mercedes to nie nyssan i nie jest rozkminiony na wszystkich kontynentach na 5 sposobów.
Zrobić swap jest zdecydowanie łatwiej, mercedes ma tą przewagę, że jest spora gama silników do wyboru, nie kończą się na 3 litrowym RB.

Użytkownik robson99 edytował ten post 28 grudnia 2011 - 13:42


#34 Gość_savant_


  • Na forum od: --

Napisano 28 grudnia 2011 - 13:42

Wyświetl postUżytkownik robson99 dnia 28 grudnia 2011 - 13:37 napisał

A mercedes to nie nyssan i nie jest rozkminiony na wszystkich kontynentach na 5 sposobów.

Właśnie, że jest i dlatego m102 plus turbo jest takie rzadkie ;) Bo zostało to już wielokrotnie przemyślane i przekalkulowane. Dlatego tak "wiele" takich modyfikacji...

Użytkownik savant edytował ten post 28 grudnia 2011 - 13:44


#35 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 28 grudnia 2011 - 13:55

No teraz rozumiem o co Ci chodzi (przed editem nie wiedziałem :E )

Jeszcze jedna sprawa mi przyszła do głowy, do mercedesa jest bardzo mało części tuningowych (wszytko trzeba rzeźbić :D ), do nissana, innych żółtków czy nawet bmw, opel są. Np kolektory pod turbo od profesjonalnych za 3 worki złotych monet po chińskie za 700zl

#36 Gość_savant_


  • Na forum od: --

Napisano 28 grudnia 2011 - 14:04

Spotkałem kilku kolegów po TDI co za uturbianie MB się brać chcieli...maska w górę, kąciki ust w dół :E . Życzyłem powodzenia ale szybko tracili zainteresowanie. Jeden za brata 2.3 się ostro łapał, a pojęcie naprawdę ma. co on tam nie uturbił czy nie usofcił i na jakich to driftach mu tłoka nie wyje...ęło. Policzył, pomyślał, poczytał, pooglądał i zerknął w paletę silników MB. Zalecił swapa plus kompresor jako najprostszą drogę i...tańszą. Ale 2.3 skoćzyło życie z hukiem, acz bez ofiar organicznych więc temat wybył był z naszych głów.
Najlepiej ujął to kolega: "może bym się i wziął(ma właśnie m102 z sentymentu, a kasa jest w domu) za to turbo, ale szkoda mi garaż na rok blokować" :grinhihi:

#37 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 28 grudnia 2011 - 15:12

Wyświetl postUżytkownik savant dnia 28 grudnia 2011 - 14:04 napisał

"może bym się i wziął(ma właśnie m102 z sentymentu, a kasa jest w domu) za to turbo, ale szkoda mi garaż na rok blokować"

To chyba kwintesencja tematu turbo + m102 / m103 na seryjnym wtrysku

#38 Offline   Wąski


  • Postów: 287
  • Na forum od: 27 sty 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C250 TD T

Napisano 28 grudnia 2011 - 16:41

Wiecie co? Przeczytałem sobie temat, i twierdzę że wypowiadają się tutaj sami teoretycy, typowe gadanie głupot!
Czy ktoś z was uturbiał kiedyś jednostkę wolnossącą?? Ja uturbiałem, i jeździłem autem które miało doładowanie, więc wiem co nieco na ten temat i przede wszystkim wiem jakie różnice występują w silnikach wolnossących i doładowanych.

Kilka ważnych informacji odnośnie "Uturbiania" .

Najważniejsze jest to jaki efekt chcemy osiągnąć. Żeby naprawdę zrobić konkretną moc przede wszystkim niezbędne jest zakucie silnika, czyli kupujemy kute korowody i tłoki, grubsza uszczelka pod głowicę, pierścionki i panewki lepszej jakości niż seryjne. Tłok silnika doładowanego ma zdecydowanie inny kształt (jest wklęsły - co dodatkowo odpręża silnik, w wolnossącym jest płaski).
Niezbędne rzeczy i zabiegi do zainstalowania turbiny:
1. Turbina - wybór jest duży, w zależności od tego jaką kasą dysponujemy i jakie efekty chcemy osiągnąć.
2. W zależności od silnika wtryski o większej wydajności (w temacie jest mowa o M102. Niestety K-Jet jest za mało wydajny żeby podać właściwą dawkę paliwa przy turbinie.), dlatego zaleca się swap na wtrysk elektroniczny. tj jest to np w silnikach M111, do tego proponuję megasquirta, który jest tani, niczego mu nie brakuje i dość sporo osób go ogarnia. Do tego niezbędny będzie regulator ciśnienia paliwa i najlepiej jeszcze wmontować wydajniejszą pompę paliwa - najlepszym rozwiązaniem okazuje się Walbro 255l/H.
3. Smarowanie turbiny. Przede wszystkim doprowadzenie oleju do turbo bierze się zazwyczaj z pompy oleju, a odpływ daje się do miski
4. Kolektor wydechowy - niestety tutaj jest już niezbędna robota fachowca. Najlepiej udać się z uszczelką kol. wydechowego do jakiegoś zakładu który ma CNC albo jakąś plazmę, niech sobie wymierza i powycinają flansze, później spawanie kolektora razem z flanszą pod turbo. Niestety jest to dość kosztwone , ale jest to podstawa.
5. Intercooler / Dolot - bardzo ważna rzecz, niektórzy mogą mówić że IC nie jest potrzebny przy soft turbo. Nieprawda, powietrze w procesie sprężania rozgrzewa się do dość znacznych temperatur, a wiemy że im niższa temperatura tlenu tym lepiej spala się mieszanka paliwowo-powietrzna. Jeśli chodzi o łączenia rur itp. to najlepsze są łączniki i kolanka SAMCO, do tego trzeba pamiętać o opaskach wysokociśnieniowych. Zwykłe opaski odpadają, nawet przy soft turbo. Do tego jest jeszcze nam potrzebny Blow-Off Valve - jest to zawór upustowy powietrza zapobiegający uszkodzeniu turbiny. Montuje się go w ukł. dolotowym między kolektorem ssącym a przepustnicą.
6. Ew. kucie silnika, tj. wyżej - tłoki, korby, panewki, pierścionki, uszczelki itp itd.

Ja radził bym jednak swap na M111 i wtedy można myśleć nad turbo. Jest zdecydowanie łatwiej i taniej.

#39 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 28 grudnia 2011 - 18:17

Konkluzja jest taka:

Nie da się zaturbić silnika w stodole za 3000 PLN (mógłbym jeszcze parę faktów przytoczyć ale założyciela tematu nie ma już wśrod nas i nie ma sensu dalej tego ciągnąć)

#40 Offline   pgorzala


  • Postów: 309
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudnia 2011 - 18:39

Każdy silnik da się przerobić z N/A na Turbo, pytanie tylko jakim nakładem finansowym... Wiadomo, że się nie da za te 3 tys. w stodole ;) przerobić, ale jak ktoś ma fundusze i chęci to może wszystko.

Ale żeście wymyślili... KE-Jetronic nie da rady z Turbo? Skąd ten pomysł? :O
Kojarzy ktoś z was Forda Escort'a RS Turbo? On właśnie z fabryki wychodził na KE-Jetronicu i z Turbo.








Podobne tematy Zwiń