Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Wentylator Nawiewu


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   szamik


  • Postów: 6
  • Na forum od: 08 paź 2008
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 22 październik 2009 - 17:27

Witam.

Potrzebuję państwa pomocy,muszę wymienić szczotki wirnika wentylatora,ale niemogę zdjąć obudowy.Posiadam klimatyzację,na obudowie wentylatora pisze że jest ona firmy DIAVIA,produkcji włoskiej.

Jest ona inna niż orginalna od MB,nieposiada zadnych zatrzasków.Wszystkie śruby odkręciłem a ona ani drgnie :roll:

Miał ktoś podobny problem?

Oto link do zdjęcia:
Dołączona grafika

#2 Offline   zabamix


  • Postów: 1117
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0E +LPG
  • Inny samochód:w124 300TD, Renault Rapid 1.9D

Napisano 22 październik 2009 - 17:35

a ten plastik z gory to nie mozna sciagnac??
bo ten caly silniczek tzryma sie na nakretkach.

#3 Offline   szamik


  • Postów: 6
  • Na forum od: 08 paź 2008
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 22 październik 2009 - 17:55

jak widać na foto u góry były 4 wkrety które odkręciłem innych nie widać a obudowa ani drgnie powiedziano mi że można to wyjąc tylko z od środka rozbierajac całe wnętrze ale przecież to nonsens mam wymienić tylko szczotki

#4 Offline   zabamix


  • Postów: 1117
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0E +LPG
  • Inny samochód:w124 300TD, Renault Rapid 1.9D

Napisano 22 październik 2009 - 18:02

od środka :mrgreen: nigdy w zyciu pol auta bys musial rozebrac.
Ten plastik jest na zatrzaskach wiec musisz sie posilowac z nimi tylko zeby nie pekł czasem bo to czesto sie zdaza. a jak sciagniesz go to silnik jest tylko na 4 nakretkach

[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 19:02 ]
na okolo tego plastiku masz takie zatrzaski metalowe koloru miedzianego i sa bardzo podobne do zatrzaskow chłodnicy tylko duzo mniejsze. sciagales te zatrzaski??

#5 Offline   szamik


  • Postów: 6
  • Na forum od: 08 paź 2008
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 22 październik 2009 - 18:06

tam nie ma zatrzaskow to jest jakaś włoszczyzna oglądałem na forum zdjęcia i jest inny niż orginalny MB

Oto inne zdjęcia:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#6 Offline   zabamix


  • Postów: 1117
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0E +LPG
  • Inny samochód:w124 300TD, Renault Rapid 1.9D

Napisano 22 październik 2009 - 18:10

to nie wiem. a nie mozesz wkleic jakies fotki jak ta diavia wyglda na okolo?
a probowales na sile lub jakos podwazyc?

#7 Offline   szamik


  • Postów: 6
  • Na forum od: 08 paź 2008
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 22 październik 2009 - 18:16

wkrętaki się krzywią i nic

#8 Offline   zabamix


  • Postów: 1117
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0E +LPG
  • Inny samochód:w124 300TD, Renault Rapid 1.9D

Napisano 22 październik 2009 - 18:24

coś sobie przypominam że w oryginale z przodu tego plastiku(od strony silnika) powinny być 2 wkręty na torksa albo imbusa.

#9 Offline   Gerri


  • Postów: 1742
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:203 Kompressor

Napisano 22 październik 2009 - 20:19

szamik napisał:

na obudowie wentylatora pisze że jest ona firmy DIAVIA,produkcji włoskiej

czyli jednak moja teoria się potwierdziła... :-|

zabamix napisał:

od środka nigdy w zyciu pol auta bys musial rozebrac

Te klimy są tak robione - inaczej do silniczka nie dotrzesz :)
Na pocieszenie - do tego wynalazku nie ma możliwości dokupić żadnych części zamiennych :ok:

#10 Offline   szamik


  • Postów: 6
  • Na forum od: 08 paź 2008
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 23 październik 2009 - 17:21

jadnak podobno jest tylko barbażyński w przyszłym tygodniu ma przyjechać do mnie gość i to zrobić to opiszę i dam fotki

#11 Offline   snoopy


  • Postów: 20
  • Na forum od: 16 maj 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudzień 2009 - 13:33

I jak się skończyła ta historia? :>

#12 Offline   danek25


  • Postów: 5
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: zambrów

Napisano 18 styczeń 2010 - 00:05

Pytanie do autora wątku jak sie skończyła historia? Pytam bo mam ten sam model obudowy i ten sam kłopot z rozebraniem tego. Nie wiem jak zdemontować osłonę. Za żadne skarby nie chce zejść. Jak się zdenerwuję to chyba połamę. Nie chce mi sie wierzyć że trzeba rozebrać ze środka. Proszę o jakieś info.

#13 Offline   zabamix


  • Postów: 1117
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0E +LPG
  • Inny samochód:w124 300TD, Renault Rapid 1.9D

Napisano 18 styczeń 2010 - 01:01

Cytat

Ostatnia wizyta: Wto Gru 01, 2009 15:24
oj niewiem czy się dowiemy... :pub:

#14 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 styczeń 2010 - 10:10

zabamix napisał:

oj niewiem czy się dowiemy...
Wysłałem PW do kolegi, aby odpowiedział na forum :pub: Ponieważ w razie czego to ja mam automatyczną klimę i podejrzewam że taką samą obudowę :pub:

#15 Offline   danek25


  • Postów: 5
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: zambrów

Napisano 18 styczeń 2010 - 18:06

Przydałoby się myśle nie tylko nam, ale i dla potomnych. Ja jak narazie nie wiem jak mam ten temat ugryżć.

#16 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 styczeń 2010 - 20:09

Zaczerpnąłem informacji od kolegi z innego forum i On mówi że prawdopodobnie klimatyzacje DAIVA były dokładane np. poza ASO, gdzieś w firmach specjalizujących się montażem tych urządzeń. Niestety potwierdził fakt że aby zdemontować silnik to trzeba „tyrpać” całą deskę rozdzielczą :E Mi nie dawało to spokoju jaką mam klimę i po południu wziąłem i zdemontowałem podszybie… Na szczęście można bez problemu zdemontować obudowę wentylatora, bo to nie jest DIAVIA :ok:
Kolega twierdzi że te klimy nie są montowane przez fabrykę (z resztą już pisałem wyżej).

Pozdrawiam

#17 Offline   Gerri


  • Postów: 1742
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:203 Kompressor

Napisano 18 styczeń 2010 - 20:42

danek25 napisał:

Przydałoby się myśle nie tylko nam, ale i dla potomnych. Ja jak narazie nie wiem jak mam ten temat ugryżć.
Trzeba wziąść pod uwagę, że nie będą to na pewno rady uniwersalne; podróbek klimatyzacji do 124 trochę było - hamerykańskie, makaroniarskie i izraelickie (to z tych popularnych) Miały różnice w budowie i cechę wspólną - brak części zamiennych (zwłaszcza po tak długim okresie od zakończenia produkcji 124) oraz mało ciekawa diagnostyka i naprawa. Często problem dostępu do dmuchawy rozwiązuje się sam - wystarczy złapać za osłonę i w rękach się połamie (upływ lat, tandetne tworzywo i ciągłe zmiany temperatury)
Jeżeli chodzi o pochodzenie - to często były to dodatki montowane w ASO. Klient otrzymywał klimę w dużo mniejszej cenie niż oryginalna. Czysty, zyskowny biznes: klient zadowolony (bo zapłacił mniej), producent zadowolony (bo sprzedał badziew) i ASO zadowolone (podwójnie: marża ze sprzedaży i robota dla mechanika).

#18 Offline   JanB


  • Postów: 426
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Lexus GS450h

Napisano 18 styczeń 2010 - 23:21

Rozumiem panowie, że jak ktoś sobie założył extra klimę do 124 np marki Diavia to jakos te urządzenia pasowały MB. A teraz pytanie: Gdybym chcial zmienić tę Diavię na oryginała, to sa jakies problemy? Np z zamiana dmuchawy na mercedesowską?

#19 Offline   danek25


  • Postów: 5
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: zambrów

Napisano 19 styczeń 2010 - 22:31

JanB napisał:

Rozumiem panowie, że jak ktoś sobie założył extra klimę do 124 np marki Diavia to jakos te urządzenia pasowały MB. A teraz pytanie: Gdybym chcial zmienić tę Diavię na oryginała, to sa jakies problemy? Np z zamiana dmuchawy na mercedesowską?

O to samo chciałem zapytać to po pierwsze i po drugie jeśli już połamę obudowę wentylatora i coś przekombinuję z tym wiatrakiem to co póżniej mam tam wsadzć jako osłonę wentylatora? Jestem na tyle zdesperowany, że chyba faktycznie rozkroję ten plastik tylko co potem? Zresztą na marginesie ta osłona, przynajmniej u mnie nie jest taka delikatna i chętna do pękania. Ciągałem ją bardzo mocno i nawet nie próbuje pękać. Z tym akurat dałbym sobie radę, ale co potem?

#20 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 styczeń 2010 - 23:24

Myślę ze oryginalny wentylator (dmuchawa) nie będzie pasować, ponieważ jest przystosowana do oryginalnych obudów, jednak zawsze można kombinować i dorabiać…
Jeżeli połamiesz obudowę to później musisz kombinować, np. dorobić jaką kolwiek z blachy, lub przypasować oryginalną (ale to nie będzie łatwe).
Życzę powodzenia.
Pozdr