Skocz do zawartości




- - - - -

Wtrysk elektroniczny EFi zamiast KE-Jetronic


212 odpowiedzi w tym temacie

#201 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 18 maja 2018 - 11:02

Co planujesz z tym samochodem? Dryndać tanio na LPG? Zachować klasyka? Poprawić go?



#202 Offline   marcinzano


  • Postów: 5
  • Na forum od: 07 sie 2018
  • Miejscowość: szczecin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpnia 2018 - 08:01

no i ja się również tutaj pojawiłem... który to już rok warcze przy swoim m103 ( trzeci silnik ) wyszło że po próbach przeróbki na gażniki z poloneza oczywiście nieudanych.... zapragnąłem powrócić do k jeta i co ... lipa po moich czyszczeniach i regulacjach mechanik Marcin (Szczecin garaze za ZUTem) z opini jeden z najlepszych w ZS w sprawach stwierdził że nie ma sensu ... decyzja jest taka kupuje zestaw EFI z kjet killers i próbujemy ... pytanie tylko bo różne opinie na temat różnych komputerów ( ja sie na tym absolutnie nie znam) doradzcie jaki zamówić DEC czy lepiej ECU 3 + ... pacjentaka to 30 letnia kupejka 3.0 :) pozdrawiam Marcin

#203 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2018 - 07:14

Wyświetl postUżytkownik marcinzano dnia 07 sierpnia 2018 - 08:01 napisał

pytanie tylko bo różne opinie na temat różnych komputerów ( ja sie na tym absolutnie nie znam) doradzcie jaki zamówić DEC czy lepiej ECU 3 +
Znajdź osobę która będzie to montować lub stroić po montażu i ją zapytaj który zestaw jest dla niej bardziej odpowiedni.

#204 Offline   gaszu


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 lip 2016
  • Miejscowość: Stanowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Yaris Verso 1,5 aut TS

Napisano 08 sierpnia 2018 - 08:23

Wyświetl postUżytkownik marcinzano dnia 07 sierpnia 2018 - 08:01 napisał

no i ja się również tutaj pojawiłem... który to już rok warcze przy swoim m103 ( trzeci silnik ) wyszło że po próbach przeróbki na gażniki z poloneza oczywiście nieudanych.... zapragnąłem powrócić do k jeta i co ... lipa po moich czyszczeniach i regulacjach mechanik Marcin (Szczecin garaze za ZUTem) z opini jeden z najlepszych w ZS w sprawach stwierdził że nie ma sensu ... decyzja jest taka kupuje zestaw EFI z kjet killers i próbujemy ... pytanie tylko bo różne opinie na temat różnych komputerów ( ja sie na tym absolutnie nie znam) doradzcie jaki zamówić DEC czy lepiej ECU 3 + ... pacjentaka to 30 letnia kupejka 3.0 :) pozdrawiam Marcin
Moim zdaniem to zależy od stanu auta i tego, czy chcesz go trzymać dłużej i w jaki sposób użytkować. DEC jest prostszy i tańszy w montażu, ale nie daje takich możliwości, jak ECU 3+. Przy ECU 3+ dochodzi koło czytnika impulsów w miejsce kopułki, no i wywalenie ori układu zapłonowego. Wtedy to ma sens. Samo zestrojenie nie należy do prostych, ale efekty są bardzo dobre. No i taka przeróbka sporo kosztuje...

#205 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2018 - 10:05

Bo DEC należy traktować tylko i wyłącznie jako protezę. Funkcjonalna, ale jednak protezę, obciążona pewnymi wadami, co niejako implikuje pewne problemy z użytkowaniem, dostrajaniem, oraz eksploatacja.
O czym mówię - trzeba się uzbroić w cierpliwość zarówno przy montażu jak i potem strojeniu i eksploatacji, zwłaszcza jeśli chodzi o obroty jałowe i wzbogacanie przy przyspieszaniu - oczywiście po modyfikacji przepustnicy, choć można tego nie robić - DEC umożliwia użycie częściowo logiki TPS znanej z KEjet - można podać tylko sygnał WOT i wtedy wzbogacać. Ale to tylko dodatki, bo można wystroić mapę VE na bogato i nic nie rzeźba dodawać.
Do czego zmierzam - Dec umożliwi jazdę, a rozbudowany o Edis pozwala stworzyć kompletne proste Standalone że sterowaniem zapłonem. Z tym, że tak jak mówię - nadal z problemami.

#206 Offline   gaszu


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 lip 2016
  • Miejscowość: Stanowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Yaris Verso 1,5 aut TS

Napisano 06 września 2018 - 18:08

Mały update mojej przeróbki KE do EFI na DECu.
Otóż spalanie mojego potworka oscylowało na poziomie 18l/100km, co mnie nie zadowalało. Dodatkowo zaczęły się problemy z równą pracą silnika na wolnych i problemy z obrotami po odpaleniu. Wykombinowałem sobie, że wywalę ori wtryski z zestawu od KEJetKillers (te niebieskie) i wstawię zielone Siemensy z W203 1,8. Kupiłem je na alleniedrogo za 30pln (! za całą listwę) i cóż? Auto po zmianie req fuel na 5,5ms i 210cm3 chodzi pięknie, równo i pali na dotyk. Spala 12l/100km w cyklu miejskim. Numery wtrysków 2710780549. Pozdrawiam kolegów, którzy w męczarniach nad zmianą KE na EFI wypili już niejednego browarka :)

#207 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 września 2018 - 14:16

A jaką wartość req fuel miałeś przed wymianą wtryskiwaczy?

#208 Offline   gaszu


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 lip 2016
  • Miejscowość: Stanowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Yaris Verso 1,5 aut TS

Napisano 07 września 2018 - 17:45

Miałem 6,5ms, dziś skorygowałem na 4,2 ms i mape. Byłem na hamowni i jest oki.

#209 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2018 - 18:46

Tak patrząc na specyfikację jednych i drugich wtryskiwaczy to w zasadzie nic nie powinna taka zmiana wnieść. W jednym i drugim wypadku kształt i szerokość strugi jest identyczny, czasy wtrysku minimum ten sam, wydajność tez nie,bo zielone mają wydajność 400cc+, ale przy 3-3.5 bar wydajność jednych i drugich jest identyczna 210cc. Zatem jedyne co mogło wnieść różnice to stan samych wtryskiwaczy i jakość rozpylania. Ciekawe...

#210 Offline   gaszu


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 lip 2016
  • Miejscowość: Stanowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Yaris Verso 1,5 aut TS

Napisano 12 września 2018 - 05:21

carl00s, dokładnie stan tych niebieskich. Były do kitu.








Podobne tematy Zwiń