Skocz do zawartości




- - - - -

Wtrysk elektroniczny EFi zamiast KE-Jetronic


212 odpowiedzi w tym temacie

#11 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 25 października 2009 - 10:40

waldit1 napisał:

Kolego wtrysk jedno punktowy to gaźnik tyle że troche udoskonalony, pierburg jest troche awaryjny i ma swoje kaprysy poza tym potrzebuje sterowania :bumbum:
Jednopunkt przez założenie elektronicznie sterowanego wtryskiwacza jest trochę więcej niż trochę udoskonalony -jego odpowiednikiem w świecie gaźników nie jest gaźnik klasyczny, a właśnie 2ee(ja go nazwałem prawtryskiem) -w zasadzie niezawodny, bo co to za awaryjność pęknięcie gumowej membrany raz na 20lat? Nie grzebany i czyszczony w porę pożyje kupę lat. Potrzebuje sterowania i owszem -chyba nie myślisz, ze trzeba je było dokupić oddzielnie :-P ? Monowtrysk jest często nazywany "picowanym gaźnikiem" -dość trafnie ale różnice trudno negować. Pomijam skład spalin ale z niego wynika jasno -ustalanie mieszanki....

Cytat

Weber ma prawie same plusy:
-bezawaryjny
-każdy nawet gieniu go dostroi
-można go kupić za grosze
-nie ma ani grama elektroniki
- a ten ryk jak otwiera się druga gardziel :cool:
-i wspaniale współpracuje z gazem
-jest całkowicie odporny na brak paliwa podczas jazdy na lpg
Nie ma bezawaryjnych gaźników -ten jest dobry, bo tani i siermiężny, to prawda. Elektronika też dla ludzi(eee tam), a 2ee też ma dwie gardziele -co zresztą uważam za wadę w świetle LPG(ze względu na tzw, moment przejścia). Najlepiej jak pisałem do LPG pasuje wtrysk jednopunktowy. wilhelmk -ja żadnych problemów z autami na jednopunkcie nie widzę ze względu na zakłócenia przepływu powietrza wtryskiwaczem -a naprawdę miałem z nimi dużo styku. Zresztą -jedni poprawiają przepływ przez wygładzanie, drudzy przez wprowadzenie zawirowań :pig: . BWM mają elektroniczny wtrysk paliwa i popatrz jak często się słyszy "nie przyjmują gazu"( :!: ).. Budowa dolotu też ma duże znaczenie.

Cytat

a 2ee to już wyższa szkoła jazdy, mało kto to umie zrobić dobrze :?:
Nie zgadzam się -to prosty gaźnik, choć mnie też początkowo wystraszył, a teraz sam się z siebie śmieję -bo miast kwękać jak wszyscy mechanicy "panie -pneumatyka, elektronika i mechanika w jednym?!?!" trzeba po prostu ruszyć tyłek. Widziałem zresztą 2ee po "fachowej-firmowej" regeneracji :ok: . Nie dziwię się, że ludzie te antyki typu Weber montują skoro fachowcy taką partaninę robią. Da się dużo lepiej i nie jest to trudne -dowodem mój 2ee+LPG w aucie :-P . Dla mnie to jest wspaniała współpraca z gazem....choć wolałbym jednopunkt z BLOS, lub wielopunkt z BLOS. Ale pomysł robienia z MB Ke samochodu z wtryskiem elektronicznym, aby LPG wsadzić.... :shock: . Oczywiście samo dłubanie i praca dla wielu jest zabawą -sam lubię dłubać. Wtedy nie neguję -jako wyzwanie jako żywo jawohl ;-) . Może skończymy to OT o gaźnikach w tym wątku? Chętnie się rozwinę ale w adekwatnym ;-)



#12 Offline   wilhelmk


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.8 E-Klasse

Napisano 25 października 2009 - 12:19

LPG już mam w aucie. chodzi mi o to, że przeprowadzenie w ke jakichkolwiek modyfikacji jest niemożliwe. Wtrysk elektroniczny daje dużo większe możliwości (sekwencja, chip). Poza tym ke nie współpracuje z gazem i to wie praktycznie każdy.

#13 Offline   andrew_1980


  • Postów: 19
  • Na forum od: 22 sie 2009
  • Miejscowość: Zblewo

Napisano 25 października 2009 - 22:32

Też chcę się pozbyć ke-jeta.
Jaki kolektor dolotowy trzeba zamontować by wstawić np. jednopunkt lub gaźnik np. webera? Co z elektroniką? Jaka pompa paliwa? Jaka przepustnica? Jakie koszty?
Przepraszam za ogrom pytań.

#14 Offline   wilhelmk


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.8 E-Klasse

Napisano 27 października 2009 - 14:24

Projekt jest już na ukończeniu. Listwa wtryskowa zamontowana, przepustnica, większość czujników też. Elektryka już podłączona. Silnik odpalony. Muszę przyznać, że nie spodziewałem się takiego efektu. Wszystko działa jak należy. obroty nie falują. Co najważniejsze auto dużo lepiej jeździ, silnik jest dynamiczniejszy, lepiej wchodzi na obroty. poniżej zamieszczam kilka zdjęć.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e96 ... 3979a.html

http://wilhelmk.foto...y/701978-2.html

http://wilhelmk.foto...y/701978-3.html

http://wilhelmk.foto...y/701978-4.html

#15 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 27 października 2009 - 15:14

ale to syfnie wygląda :roll:

#16 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 października 2009 - 15:28

wow jestem w szoku jak nie wiele trzeba od slow do czynow! biorac pod uwage korzysci jaki ida za taki modem - pelen szacun!!
co do balaganu - w takim tempie to nie dziwi.

#17 Offline   wilhelmk


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.8 E-Klasse

Napisano 27 października 2009 - 15:36

W poprzednim poście nie dodałem, że jest to wersja początkowa. Na pewno listwę wtryskową dorobię nową, a i elektryka będzie bez zarzutu. Po prostu jak kolega wyżej wspomniał tempo pracy było duże, a dostęp do materiałów ograniczony w weekend:)

#18 Offline   gutek66


  • Postów: 8
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: zachodniopomorskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:e220t m111
  • Trzeci Mercedes:200e m111
  • Inne auto:230ce m102

Napisano 29 października 2009 - 20:23

Gratuluję sukcesu,ale dla mnie eec IV z forda w mercedesie to profanacja.

#19 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 29 października 2009 - 21:54

Poprosimy szczegóły projektu.
Jaki sterownik, od czego wiązka, gdzie kupić wtyczki i jakiego typu, co jeszcze potrzebne, jak ciśnienie na listwie.
Podawaj takie dane i robimy dalej - to wcale nie jest profanacja a być może odpowiedź i początek do wtrysku lpg.

#20 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 29 października 2009 - 22:00

Cytat

Gratuluję sukcesu,ale dla mnie eec IV z forda w mercedesie to profanacja.
Eeeee tam ;-) . Może lekki dyskomfort plebejskimi bebechami wywołuje ale zaraz tam profanacja... Ogólnie jestem nieco wstrząśnięty szybkością zmian -kolega nam przytaił, a kombinerki w ręku już ściskał :mrgreen: . Pajęczynę pod maską poukłada i będzie ok. A spodziewałem się, bez urazy, kolejnego "pomarzę, poszumię i...i tyle". Czekamy na dalsze relacje i może jakieś pomiary drogowe(przyśpieszenia, elastyczność...).








Podobne tematy Zwiń