Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wtryskiwacz rozruchowy


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ziajak


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 gru 2008
  • Miejscowość: Oświęcim

Napisano 26 października 2009 - 11:05

Panowie mam pytanie? Nie znalazłem odp przez szukaj. Mianowicie chce się dowiedzieć co odpowiada za działanie wtryskiwacza rozruchowego. Coś znalazłem że jakiś termowłącznik, który po zagrzaniu się silnika do 20 stopni wyłącza go. Pozdrawiam



#2 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 26 października 2009 - 17:42

Sam sobie odpowiedziales:

ziajak napisał:

termowłącznik, który po zagrzaniu się silnika do 20 stopni wyłącza go

:mrgreen:

#3 Offline   ziajak


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 gru 2008
  • Miejscowość: Oświęcim

Napisano 26 października 2009 - 20:59

Rozumiem. A mógłbyś napisać gdzie go szukać? Bo nie mogę znaleźć tego na forum. Bo problem mam taki że na wolnych obrotach faluje mi gdy jest zimny. Myśle że to wina tego termowłącznika bo wtryskiwacz jest raczej dobry.

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 26 października 2009 - 22:33

ziajak ,jak zdejmiesz filtr powietrza to tak po lewej stronie jest on w kręcony w kolektor dolotowy ,tak zwany piąty wtrysk ,jak coś zdziałasz to daj znać bo mam ten sam problem :jump:

#5 Offline   ziajak


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 gru 2008
  • Miejscowość: Oświęcim

Napisano 27 października 2009 - 18:41

No ja Cie rozumiem. Tylko mi chodzi o to gdzie jest termowłącznik bo wtrysk to wiem gdzie ale spoko to tylko małe nieporozumienie. Wydaje mi sie że wtrysk jest dobry dlatego pytam o ten termowłącznik. Być może to jego wina. Nie mam pojęcia. Może ktoś pomoże? Gdzie szukać tego termowłącznika?

#6 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 27 października 2009 - 21:38

http://www.diaaut.home.pl/r28961c3.htm
ziajak nr 11 na schemacie :ok:

[ Dodano: Wto Paź 27, 2009 21:38 ]
http://www.motodia.h...pl/r4081c4x.htm

jeszcze wtryskiwacz jak by co :?

#7 Offline   ziajak


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 gru 2008
  • Miejscowość: Oświęcim

Napisano 27 października 2009 - 23:38

Dzięki wielkie. Szacunek :czujnik: Jak będę miał czas i będę już coś wiedział napisze. Pozdro

#8 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 listopada 2009 - 09:07

ziajak znalazłem jeszcze coś takiego :/

Zawór powietrza dodatkowego

Po uruchomieniu zimnego silnika, aż do osiągnięcia temperatur roboczych, silnik pracuje przy zwiększonych oporach tarcia. W celu zapewnienia w tym okresie równomiernej pracy przy prędkości obrotowej możliwie bliskiej prędkości obrotowej biegu jałowego, silnik musi otrzymywać odpowiednio bogatszą mieszankę paliwowo-powietrzną. Potrzebne do tego ilości paliwa zapewnia regulator termiczny, natomiast dodatkowe ilości powietrza, z powodu zamknięcia przepustnicy, są dostarczane przewodem obejściowym.

Przekrój przewodu powietrza dodatkowego omijającego przepustnicę jest zmieniany, w zależności od temperatury silnika, zaworem powietrza dodatkowego. Przy zimnym silniku przesłona sterująca zaworu jest odsunięta i osłania cały przekrój przepływu. W miarą nagrzewania się silnika przesłona przymyka przelot powietrza, a gdy silnik nagrzeje się do temperatury pracy, kiedy to dodatkowe powietrze nie jest już potrzebne, zamyka przewód całkowicie.
a ten regulator termiczny podobno wymienia sie z rozdzielaczem :pad:

#9 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 04 listopada 2009 - 20:37

W ke-jet jest inaczej. Nie ma już żadnego termicznego regulatora ani przesłony. Tu jest tylko elektrycznie sterowany zawór obejściowy powietrza przez sterownik w funkcji obrotów i temperatury. Występują dwa rodzaje - 2 i 3 pinowe.

#10 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 listopada 2009 - 22:15

ten regulator termiczny to EHA








Podobne tematy Zwiń