Panowie mam pytanie? Nie znalazłem odp przez szukaj. Mianowicie chce się dowiedzieć co odpowiada za działanie wtryskiwacza rozruchowego. Coś znalazłem że jakiś termowłącznik, który po zagrzaniu się silnika do 20 stopni wyłącza go. Pozdrawiam
1
[w124] Wtryskiwacz rozruchowy
Rozpoczęty przez ziajak, paź 26 2009 11:05
25 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 października 2009 - 11:05
#2
Napisano 26 października 2009 - 17:42
Sam sobie odpowiedziales:
ziajak napisał:
termowłącznik, który po zagrzaniu się silnika do 20 stopni wyłącza go
#3
Napisano 26 października 2009 - 20:59
Rozumiem. A mógłbyś napisać gdzie go szukać? Bo nie mogę znaleźć tego na forum. Bo problem mam taki że na wolnych obrotach faluje mi gdy jest zimny. Myśle że to wina tego termowłącznika bo wtryskiwacz jest raczej dobry.
#4
Napisano 26 października 2009 - 22:33
ziajak ,jak zdejmiesz filtr powietrza to tak po lewej stronie jest on w kręcony w kolektor dolotowy ,tak zwany piąty wtrysk ,jak coś zdziałasz to daj znać bo mam ten sam problem
#5
Napisano 27 października 2009 - 18:41
No ja Cie rozumiem. Tylko mi chodzi o to gdzie jest termowłącznik bo wtrysk to wiem gdzie ale spoko to tylko małe nieporozumienie. Wydaje mi sie że wtrysk jest dobry dlatego pytam o ten termowłącznik. Być może to jego wina. Nie mam pojęcia. Może ktoś pomoże? Gdzie szukać tego termowłącznika?
#6
Napisano 27 października 2009 - 21:38
http://www.diaaut.home.pl/r28961c3.htm
ziajak nr 11 na schemacie
[ Dodano: Wto Paź 27, 2009 21:38 ]
http://www.motodia.h...pl/r4081c4x.htm
jeszcze wtryskiwacz jak by co :?
ziajak nr 11 na schemacie
[ Dodano: Wto Paź 27, 2009 21:38 ]
http://www.motodia.h...pl/r4081c4x.htm
jeszcze wtryskiwacz jak by co :?
#7
Napisano 27 października 2009 - 23:38
Dzięki wielkie. Szacunek Jak będę miał czas i będę już coś wiedział napisze. Pozdro
#8
Napisano 04 listopada 2009 - 09:07
ziajak znalazłem jeszcze coś takiego
Zawór powietrza dodatkowego
Po uruchomieniu zimnego silnika, aż do osiągnięcia temperatur roboczych, silnik pracuje przy zwiększonych oporach tarcia. W celu zapewnienia w tym okresie równomiernej pracy przy prędkości obrotowej możliwie bliskiej prędkości obrotowej biegu jałowego, silnik musi otrzymywać odpowiednio bogatszą mieszankę paliwowo-powietrzną. Potrzebne do tego ilości paliwa zapewnia regulator termiczny, natomiast dodatkowe ilości powietrza, z powodu zamknięcia przepustnicy, są dostarczane przewodem obejściowym.
Przekrój przewodu powietrza dodatkowego omijającego przepustnicę jest zmieniany, w zależności od temperatury silnika, zaworem powietrza dodatkowego. Przy zimnym silniku przesłona sterująca zaworu jest odsunięta i osłania cały przekrój przepływu. W miarą nagrzewania się silnika przesłona przymyka przelot powietrza, a gdy silnik nagrzeje się do temperatury pracy, kiedy to dodatkowe powietrze nie jest już potrzebne, zamyka przewód całkowicie.
a ten regulator termiczny podobno wymienia sie z rozdzielaczem
Zawór powietrza dodatkowego
Po uruchomieniu zimnego silnika, aż do osiągnięcia temperatur roboczych, silnik pracuje przy zwiększonych oporach tarcia. W celu zapewnienia w tym okresie równomiernej pracy przy prędkości obrotowej możliwie bliskiej prędkości obrotowej biegu jałowego, silnik musi otrzymywać odpowiednio bogatszą mieszankę paliwowo-powietrzną. Potrzebne do tego ilości paliwa zapewnia regulator termiczny, natomiast dodatkowe ilości powietrza, z powodu zamknięcia przepustnicy, są dostarczane przewodem obejściowym.
Przekrój przewodu powietrza dodatkowego omijającego przepustnicę jest zmieniany, w zależności od temperatury silnika, zaworem powietrza dodatkowego. Przy zimnym silniku przesłona sterująca zaworu jest odsunięta i osłania cały przekrój przepływu. W miarą nagrzewania się silnika przesłona przymyka przelot powietrza, a gdy silnik nagrzeje się do temperatury pracy, kiedy to dodatkowe powietrze nie jest już potrzebne, zamyka przewód całkowicie.
a ten regulator termiczny podobno wymienia sie z rozdzielaczem
#9
Napisano 04 listopada 2009 - 20:37
W ke-jet jest inaczej. Nie ma już żadnego termicznego regulatora ani przesłony. Tu jest tylko elektrycznie sterowany zawór obejściowy powietrza przez sterownik w funkcji obrotów i temperatury. Występują dwa rodzaje - 2 i 3 pinowe.
#10
Napisano 04 listopada 2009 - 22:15
ten regulator termiczny to EHA
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[OM601] Problem z wtryskiwaczami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Dulson |
|
|
|
W124 2.0 m111 Czyszczenie wtryskiwaczy lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|
||
[w201] wtryskiwacz rozruchowy i czujnik termiczo-czasowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Viater |
|
||
[W124] m102 czym sterowany jest wtrysk rozruchowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rogra |
|
||
Wymiana końcówek wtryskiwaczy. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mizuno |
|
|