Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Diesel - Klekotanie przy 1000 obr


82 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tczxl


  • Postów: 19
  • Na forum od: 30 cze 2007
  • Miejscowość: Choszczno

Napisano 13 lipca 2007 - 22:40

124 300d 94r 24v puka,klekocze coś w silniku przy 1000 obrotów, powyżej 1000 obrotów przestaje stukać, sprawdzałem wtryski w dwuch zakładach żeby mieć pewność, są idealne, wymieniłem olej, wszystkie filtry, świece, i dalej, sprawdziłem na ciepłym szklanki , (według mnie dobre - żadna się nie "ugina" lekko) , motor pali na dotyk, na wolnych ładnie pracuje , tylko jak dodam troszką gazu do około 1000 obr.to jakby ktoś na perkucji grał, ręce mi opadły, poradźcie co zrobić? co sprawdzić?

Prosze zapoznac sie z zasadami zamieszczania nowych watkow TUTAJ



#2 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 13 lipca 2007 - 22:52

może to kiwaczka?? albo pompa od wspomagania??

#3 Offline   tczxl


  • Postów: 19
  • Na forum od: 30 cze 2007
  • Miejscowość: Choszczno

Napisano 13 lipca 2007 - 23:10

wpompa wspomagania odpada, wyraźnie słychać klekotanie w silniku

#4 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lipca 2007 - 01:05

Cos wiecej o klekocie. Metaliczy ??? Ja bym myslal nad szklankami jednak. Jak odpalasz zimne auto to juz ci nie stukaja szklanki ???

#5 Offline   tczxl


  • Postów: 19
  • Na forum od: 30 cze 2007
  • Miejscowość: Choszczno

Napisano 14 lipca 2007 - 06:25

wali na zimnym zaraz po odpaleniu i na ciepłym motorze ale tylko w okolicach 1000 obr, wydaje mi się też , że jak odpale to na wolnych silnik chodzi troszkę ciszej, powiadasz szkanki (o k.... jest ich aż 24 :star: )

edit: pukanie metaliczne (dość szybkie - jakbym miał metalowego perkusiste)

Prosze uzywac funkcji edycji posta przez 30min od jego napisania.

#6 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lipca 2007 - 10:40

W morde rzeczywiscie masakra. Szklanki jak sa zuzyte to wala (takie pukanie jak kosa o kamien, metalicze(. Zawsze wala o odpaleniu auta a jak sa mocno zuzyte to tez moga walic przy pracy silnika. Nie chce cie w blad wprowadzac bo na odleglosc cos ciezko powiedziec ale to moga byc szklanki. Sprawd to dobrze.

Ty chyba masz przelot 600 tys to moga byc szklanki wczesniej moze ktos oszczedzal i ich nie wymienial.

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 14 lipca 2007 - 15:26

tczxl napisał:

wali na zimnym zaraz po odpaleniu i na ciepłym motorze ale tylko w okolicach 1000 obr,

Ja też bym się wziął za szklanki na początek. Szklanki lubią się odzywać juz po 300kkm przelotu, z tym że na początku pojedyncze i na krótko, im dalej w kilometraż tym gorzej. Zależy też na jakim oleju pracuje motor i co ile wymieniany...

#8 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 14 lipca 2007 - 15:32

Jakie sa konsekwencje nie wymienienia szklanek gdy zaczynaja klepac?

Jakie sa objawy ze juz nalezy szklanki wymienic?

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 14 lipca 2007 - 15:55

EssiRS napisał:

Jakie sa konsekwencje nie wymienienia szklanek gdy zaczynaja klepac?

Jakie sa objawy ze juz nalezy szklanki wymienic?

Zużyte szklanki nie otwierają na czas zaworów, i jeżeli już go wcisną to nie w wymaganej wielkości (złe napełnianie/opróżnianie cylindra). Powoduje to słabsze osiągi, wypalanie zaworów przedwczesne zużycie krzywek wałka.
Objaw - dłuższe stukanie po odpaleniu, ciągłe stukanie nawet na rozgrzanym motorze po przejechaniu kilkudziesięciu km.

#10 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 14 lipca 2007 - 16:09

A jaki jest koszt wymiany i co trzeba wymienic przy okazji tej operacji?

Tak pytam chociaz u mnie jest jeszcze wszystko wporzadku, ale zawsze lepiej wiedziec z czym sie to je i jak smakuje :star:








Podobne tematy Zwiń