Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Co to za wtyczka?


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 28 październik 2009 - 22:20

Witam. Mam pytanie do czego słuzy wtyczka na pompie wtryskowej doklaadnie z tylu pompy na wysokosci regulatora obrotow. Jest top wtyczka 2 pinowa. Przypomne ze silnik to om603 turbo. Mialem ja niepodpieta do niedawna ale po podpieciu nie zauwazylem jakiej diametralnej zmiany w pracy motoru.

#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2152
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 28 październik 2009 - 22:27

Super dokładny, nie pozostawiający żadnych wątpliwości opis - aż się dziwię, że jeszcze nikt nie odpowiedział... :grin:

#3 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 październik 2009 - 22:31

diablos29 to wtyczka od elektrycznej regulacji wolnych obrotów.

#4 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 28 październik 2009 - 22:53

Cytat

Super dokładny, nie pozostawiający żadnych wątpliwości opis - aż się dziwię, że jeszcze nikt nie odpowiedział... :grin:
Ale osochodzi?
Czaro - dziekuje

#5 Offline   Gerri


  • Postów: 2152
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 28 październik 2009 - 23:37

Najlepiej jak byś wkleił fotkę - a tak to nawet kolorów przewodów we wtyczce nie podałeś. One nie są po to, żeby elektrykowi było weselej przy robocie - tylko żeby było łatwiej daną wtyczkę zidentyfikować. A wtyczek w tej okolicy jest więcej - tak więc to nie jest takie proste, że ty zapytasz nie wiadomo o co, ktoś odpowie to, co mu się wydaje i SIUP!! - problem rozwiązany!
Zresztą jak chcesz - chyba najważniejsze, że jednak z otrzymanej odpowiedzi jesteś zadowolony... :poklon:

#6 Offline   Maniak124


  • Postów: 198
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj

Napisano 29 październik 2009 - 10:44

Czaro napisał:

diablos29 to wtyczka od elektrycznej regulacji wolnych obrotów.

Przy okazji tematu mam następujący problem, odpalam samochód rano bez żadnego problemu lecz obroty są nieco niższe wręcz bym powiedział na granicy, tak że auto przy ruszaniu bez gazu może zgasnąć. Dodatkowo występuje takie drżenie wydechu (z braku tych obrotów) jak się lekko gazu doda to jest ok. Jeśli silnik ma już odpowiednią temperaturę (trochę nim pojeżdżę) problem znika chodzi normalnie równo. Dodam że uszkodzony mam prawdopodobnie obrotomierz, lub czujnik prędkości obrotowej.

Co byście mi Koledzy poradzili? Co to może być?

#7 Offline   Gerri


  • Postów: 2152
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 29 październik 2009 - 11:24

Układ regulacji wolnych obrotów korzysta z tego samego sygnału co obrotomierz. Trzeba to dobrze zdiagnozować i naprawić.

#8 Offline   Maniak124


  • Postów: 198
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj

Napisano 29 październik 2009 - 12:36

Cytat

Układ regulacji wolnych obrotów korzysta z tego samego sygnału co obrotomierz. Trzeba to dobrze zdiagnozować i naprawić.

Dzięki Gerri to znaczy że może być to zarówno elektronika obrotomierza jak i czujnik prędkości obrotowej? Póki co będę szukał licznika ze sprawnym obrotomierzem.

#9 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 październik 2009 - 14:29

Maniak124 to będzie prawdopodobnie (obrotomierz i wolne obroty) czarny przekaźnik za akumulatorem. Przełóż na próbę ze sprawnego autka.

#10 Offline   Maniak124


  • Postów: 198
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj

Napisano 29 październik 2009 - 14:50

Czaro napisał:

czarny przekaźnik za akumulatorem. Przełóż na próbę ze sprawnego autka.

:ok: dzięki Czaro za radę, poszukam nóz widelec się uda od czegoś trzeba zacząć

#11 Offline   Maniak124


  • Postów: 198
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj

Napisano 30 październik 2009 - 08:58

roxa napisał:

Maniak124, a na pompie ile masz elektromagnesów? 1 czy 2? Czy nad elektromagnesem masz puszke podciśnienia?
hmm... prawdę mówiąc nie wiem :-| :P . Spojrzę w wolnym czasie

roxa napisał:

Jesli masz sterowanie"ssania" na zimnym silniku podcisnieniem

jak to mogę sprawdzić czy jest ssanie podciśnieniowe czy sterowane elektrycznie?

Muszę pooglądać pod maską już tak dawno nie otwierana :)

#12 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 październik 2009 - 09:39

3-sety mają sterowanie wolnych obrotów elektroniczne.

#13 Offline   Maniak124


  • Postów: 198
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj

Napisano 30 październik 2009 - 12:57

Czaro napisał:

3-sety mają sterowanie wolnych obrotów elektroniczne.

czyli muszę sprawdzić miernikiem czujnik

roxa napisał:

zacznij od sprawdzenia czujnika prędkosci obrotowej wału.

oraz

Czaro napisał:

czarny przekaźnik za akumulatorem


#14 Offline   Kajetan


  • Postów: 2
  • Na forum od: 29 gru 2014
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 wrzesień 2015 - 21:16

Witam, odgrzeje trochę temat, gdyż mam problem z wtyczką pod/w skrzynce z bezpiecznikami mianowicie nie mogę znaleźć dla niej przeznaczenia. Musiałem wcześniej wymontować całą skrzynkę i po ponownym montażu została wtyczka 2 pinowa z przewodami niebiesko/brązowym i zielono/brązowym. Przewód idze z okolic nóg kierowcy.
Dołączona grafika

#15 Offline   kamikaze_dragon


  • Postów: 130
  • Na forum od: 15 lip 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 wrzesień 2015 - 07:24

Jeżeli od początku miała ona drugi koniec to siłą rzeczy musi tam gdzieś być. Pytanie czy coś w aucie nie działa lub działa nie tak jak powinno?

#16 Offline   Mike69


  • Postów: 130
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 13 wrzesień 2018 - 19:53

Witam, odgrzeje temat gdyż nurtuje mnie następujące pytanie.
Czy istnieje w ogóle taka możliwość aby podpiąć kostkę od elektrycznej regulacji wolnych obrotów na pompie ,, na odwrót" niż powinna być? i co ewentualnie by się stało gdyby byla podpięta na odwrót. Bo jest ona symetryczna, nie ma jakiegos bolca ustalającego położenie. Przyznam że ostatnio troche grzebałem przy aucie i ją wypiąłem na próbę, ale przy wpinaniu nie mialem pewności czy wpinam ją tak jak powinna być. Nie chce czegoś spieprzyć przez to...
Proszę o odpowiedź
Pzdr

Użytkownik Mike69 edytował ten post 13 wrzesień 2018 - 19:55


#17 Offline   Gerri


  • Postów: 2152
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 13 wrzesień 2018 - 20:06

Jeżeli będzie mieć znaczenie położenie wtyczki to bądź pewien, że Mercedes to przewidzi.

#18 Offline   Mike69


  • Postów: 130
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 13 wrzesień 2018 - 20:26

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 13 wrzesień 2018 - 20:06 napisał

Jeżeli będzie mieć znaczenie położenie wtyczki to bądź pewien, że Mercedes to przewidzi.

Na obudowie kostki były cyfry 1 i 2 tylko który to pin 1 a który 2 na czujniku na pompie, patrząc od przodu auta?? Gerri pomóż... ja wiem że jesteś thebeściak w tematach o MB !!

#19 Offline   Gerri


  • Postów: 2152
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 16 wrzesień 2018 - 10:59

Wtyczka jest typowa (jest stosowana w różnych miejscach) i dlatego ma oznaczenia 1 i 2
Przejrzałem dostępne schematy i nie ma na nich rozróżnienia w połączeniu o które pytasz. Czyli wszystko jedno. Przecież to zwykły elektromagnes - podajesz prąd i ciągnie.