Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Odpalanie na pych


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   qba_doe


  • Postów: 27
  • Na forum od: 30 cze 2007
  • Miejscowość: Tymczzasowo UK

Napisano 15 lipca 2007 - 13:39

Czy mozna odpalic merca w124 2,3 benzyna automat na pych? Prawdopodobnie jest zwalona kontrolka paliwa, przy cwiartce na wskazniku szarpalo. Zatrzmalem sie na stacji, nalalem, ale juz nie odpala. Dodatkowo padl akumulator. Stad moje pytanie, czy mozna odpalic automata na pych, albo na lince holowniczej?



#2 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 15 lipca 2007 - 13:58

Oj jesli tylko byl zostawiony na luzie, jesli nie tylko laweta, mojemu znajomemu kiedys padla C klasa to musial w garniaku wchodzic pod auto i cos tam odczepic, zeby mozna bylo scholowac

#3 Offline   qba_doe


  • Postów: 27
  • Na forum od: 30 cze 2007
  • Miejscowość: Tymczzasowo UK

Napisano 15 lipca 2007 - 13:59

a jezeli byl zostawiony na "p" jest szansa?

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 15 lipca 2007 - 17:16

Holować auto na N, na P nie poholujesz (prędzej się zagotuje holujący).
Ktoś kiedyś opowiadał o możliwości odpalenia automatu na hol ale uważam to za głupotę.
Powinieneś sholować auto w miejsce gdzie Ci usuną awarię a nie kombinować w tego typu odpalanie :cool:

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 15 lipca 2007 - 18:16

Hol automata nie jest wskazany. Mercedes poleca odpiecie skrzyni przed holowaniem zeby jej nie zepsuc. To wlasnie zrobil znajomy michala w ganiaku.

#6 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 lipca 2007 - 18:30

MICHAL200 napisał:

Oj jesli tylko byl zostawiony na luzie, jesli nie tylko laweta,
niby czemu? jak został zostawiony na P, to nie można przekręcić stacyjki, nacisnąć hamulca i wyluzować?
qba_doe, auto holuj na N, przy załączonym zapłonie gdy pojazd przekroczy 70km/h dajesz na D i silnik uruchamia się jak w manualu. Jednakże darul ma rację, robi się tak gdy naprawdę nie ma innej alternatywy. Najlepiej przetransportuj auto lawetą, bądź ostatecznie holuj do prędkości 50km/h. Może jednak wystarczy zapodać dobrą bateryjkę i nie miałbyś potem myślenic czy automat jest dalej sprawny, czy coś uszkodziłeś.

#7 Offline   akim 42


  • Postów: 235
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 lipca 2007 - 18:38

Za wyd. WKŁ Mercedes-Benz190 :

Holowanie samochodu wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów
*Dzwignia wyboru biegów musi znajdować się w położeniu "N"
*Nie należy przekraczać prędkości jazdy 50km/h,a odległość holowania nie może przekraczać 120km.Przy konieczności pokonania większych odległości należy samochód przewozić tak,aby jego tylne koła (napędzane) nie dotykały do nawierzchni drogi.

Str. 11

:czujnik:

Uruchamianie silnika przez holowanie samochodu z ASB silnik benzynowy
*Ustawić dzwignię wyboru biegów w położeniu "P"
Przekręcić kluczyk w stacyjce na chwilę w położenie "3" a następnie pozostawić go w położenie "2"
*Jeżeli silnik jest zimny nacisnąć jeden raz pedał przyspieszenia do oporu.
*Holować samochód
*Gdy samochód osiągnie prędkość 30km/h(skrzynka przekładniowa zimna)lub 50km/h (skrz.przekł. nagrzana),wówczas przesunąć dzwignię wyboru biegów w położenie "2" nie dotykając pedału przyspieszenia
*Przesunąć dzwignię wyboru biegów w położenie "N" natychmiast po rozpoczęciu pracy silnika
*Delikatnie naciskać pedał przyspieszenia,utrzymując przez chwilę nieco zwiększoną prędkość obrotową biegu jałowego

Samochód z silnikiem
wysokoprężnym

*Ustawić dzwignię wyboru biegów w położenie "N"
*Przekręcić kluczyk w stacyjce w położenie "2"
*Holować samochód i postępować tak samo,jak w przypadku samochodu wyposażonego w silnik benzynowy
*Po uruchomieniu silnika pozwolić mu pracować na biegu jałowym co najmniej przez 1 minut.

Jeżeli silnik nie uruchamia się po kilku sekundach napędzania go przez holowanie samochodu,należy przesunąć dzwignię wyboru biegów w położenie "N",aby nie dopuścić do uszkodzenia skrzynki biegów.
Przed ponowna próbą uruchomienia silnika należy holować przez chwilę samochód przy dzwigni wyboru biegów ustawionej w położeniu "N".

#8 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 15 lipca 2007 - 18:44

Holowac mozna tylko do predkosci 50-70 km/h i tylko na dystansie do max. 100 km. Skrzynia nie moze zbyt dlugo pracowac bez smarowania. Grozi to jej uszkodzeniem !!!

#9 Offline   qba_doe


  • Postów: 27
  • Na forum od: 30 cze 2007
  • Miejscowość: Tymczzasowo UK

Napisano 15 lipca 2007 - 19:26

Dzieki za pomoc.
Po krotkich negocjacjach z pania i panem na stacji benzynowej pozwolili zatankowac benzynke do 5l banki (wspominali cos o atakach terrorystycznych). Benzynka nalana, akumulator podpiety do drugiego akumulatora i odpalil za drugim razem :mlot:
Instrukcja odpalania na pych sie przyda
Dzieki jeszcze raz :hahaha: :czujnik:








Podobne tematy Zwiń