Skocz do zawartości




- - - - -

Dobór odpowiedniego silnika dla MB.... PB czy ON


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Wayne


  • Postów: 11
  • Na forum od: 01 lut 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 15 lipca 2007 - 16:34

Witajcie, ostatnio zmienił mi się lekko pogląd:) Sprzedałem moją w124 i ciągle myślałem o tym kombii o którym ostanio konwersowaliśmy... ale ojciec zasugerował ze moze w140... Na pytanie czy ktoś zna forum, kolega Darul pojechał po mnie, że niby sobie znaleść w niecie nie umiem :jump: ale szukalem długo zanim się zapytalem i uwierzcie mi ze takiego super forum jak to nie ma o w140 :mrgreen: heh...

Wiec zadaje tu pytanie odnośnie w140:)

Rozważam 3 wersje silnikowe...
1. 3,5 Turbo Diesel 150KM
2. 3.0 Turbo Diesel po 93roku - 150KM
3. S300 benzyna + LPG (sekwencja)

Gdzieś tak przeczyłem ze te diesle palą w okolicach 14L/100 i wyczytałem ze niby benzyna spala ok 15L/100
mowimy oczywiście o w miare spokojniej miejskiej jeździe z automatem itp.

Przeliczyłem sobie ze Diesel spali ok 53złote zaś benzyna + LPG spali złotych 30, max 40... Robie okolo 30 000 rocznie wiec oszczednosc na LPG spora... I teraz pytanie czy dobrze zrobie wybierajac benzyne, dotychczas miałem 2,5 Diesel turbo i nie mialem żadnych problemów, bezyny nie znam... Są tak samo żywotne jak diesle?? Czy też można spokojnie kupowąc auto z przebiegiem 300 000 i spokojnie spac?? czy jednak Diesel?



#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 15 lipca 2007 - 17:01

Wayne, watek zostal przeniesiony do dzialu HydePark, gdzie tego typu tematy powinny byc zakladane i mysle ze o to darulowi chodzilo.

Silniki benzynowe jezeli nie sa zagazowane to bez problemu robia okolo 500tys km. Jezeli jest LPG to niestety zywotnosc drastycznie maleje.

Co do spalania w W140 to ja nie bylbym takim optymista jak ty. Te samochody waza prawie 2tony wiec spalanie na poziomie 15 w miescie jest dosc optymistyczne.


Pamietaj rozniez ze jak cos ci sie popsuje w W124 to kupisz to za male pieniadze, natomiast jak cos padnie w W140 to juz koszta sa duuuuzo wieksze.

#3 Offline   Wayne


  • Postów: 11
  • Na forum od: 01 lut 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 15 lipca 2007 - 17:20

Esii a ile bedzie palic w124 3.0 benzyna?

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 15 lipca 2007 - 17:28

Cytat

Na pytanie czy ktoś zna forum, kolega Darul pojechał po mnie, że niby sobie znaleść w niecie nie umiem :mrgreen:

Wybacz Waść jeśli ugodziłem :jump:
Lubię porządek (to zboczenie zawodowe :jump: )

Wiesz co, ja jednak byłbym za benzyną; te 220 koni radzi sobie o wiele lepiej z tą stodołą niż pozostałe wersje silnikowe które wymieniłeś (z całym szacunkiem dla ich momentu obrotowego).
Auto z tym silnikiem (24V) dość dobrze pracuje z porządną LPG a koszta moim zdaniem będą mniejsze niż ON (nie mówię tu o lewych źródłach, biedronkach i garażu bially33 :mrgreen: ), nadmienię że chodzi mi tu o założenie LPG we własnym zakresie.
Ostatnio znajomy przywiózł przepięknego anglika za 13tys. zł. 300SE
http://img213.images...dsc00052na9.jpg

Części na szrotach przybywa, lecz na zakup idealnego w140 wciąż trzeba przeznaczyć ponad 20tys.zł.
Pozdrawiam.

#5 Offline   Wayne


  • Postów: 11
  • Na forum od: 01 lut 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 15 lipca 2007 - 17:31

tak tak, z DE s 300, gaz w polsce sekwencja. ale zastanawiam sie tez jeszcze nad 124:) lubie je:)

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 15 lipca 2007 - 17:34

W124 jest większy wybór, a w cenie do 20tys. można kupić coś porządnego :-P

#7 Offline   WojtekW


  • Postów: 112
  • Na forum od: 29 mar 2007

Napisano 15 lipca 2007 - 21:36

Jeśli chodzi o spalanie diesela to się nie wypowiem. A Co do benzyny, to w trasie spali ci 12-15, w mieście do 17-20 powinieneś się zmieścić.

Generalnie silniki w Mercedesach są żywotne (diesele w W124 tak mniej więcej 2x tyle wytrzymują co benzyna - a benzynowe nawet dochodzą do 500 000 km bez remontu).

Z tego co słyszałem Diesele w W140 mają dość dużą pracę do wykonania - zdarzają się częściej niż w innych modelach przegrzania silnika (głowica nie wytrzyma, uszczelka itp).

To co koledzy mówią o cenach części do W140, to niestety smutna prawda :czujnik: Kilka (do naście) razy więcej się płaci za części w W140, no i z zamiennikami też jest problem (mniejszy popyt to i podaż mniejsza - części po prostu nie ma).

Za tą samą cenę kupisz w o wiele lepszym stanie W124 - swoją drogą widziałem ostatnio wystawionego na sprzedaż mercedesa W124 2,5 TurboDiesel rok bodajże '95 - przebieg udokumentowany (i do sprawdzenia w ASO) w okolicach 100 000 - 120 000 km (dokładnie już nie pamiętam). Z klimą, skórą, automatem - srebrny metalik. Wyglądał jakby dopiero co wyjechał z fabryki (zarówno na wierzchu, jak i silnik oraz wnętrze wyglądało jak nowe). Właściciel wołał za niego coś koło 22-25 000 zł. Jakbym miał taką kasę to nawet bym się nie zastanawiał.

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 15 lipca 2007 - 22:54

Wayne napisał:


Rozważam 3 wersje silnikowe...
1. 3,5 Turbo Diesel 150KM
2. 3.0 Turbo Diesel po 93roku - 150KM
3. S300 benzyna + LPG (sekwencja)

Generalnie masz kasę czy chcesz tanio szpanować starym gratem?

#9 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 16 lipca 2007 - 00:25

darul napisał:

(nie mówię tu o lewych źródłach, biedronkach i garażu bially33 :czujnik: )

ja tam nic w garażu nie mam :hahaha:


co do tematu... 350 turbo D to porażka... na forum mmc kolega moze sobie znalesc temat jak inny kolega ma problem z przegrzewaniem sie silnika...
poza tym skoro niemcy sie pozbywają w140 bo ich nie stac na utrzymanie to wole nie myslec jak bedzie u nas :shock:

#10 Offline   Wayne


  • Postów: 11
  • Na forum od: 01 lut 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 16 lipca 2007 - 06:24

Szpanować to nie chce gratem napewno:):czujnik: Ale kupiowac skarbonki nie chce:) Mam pytanko do EssiRS, ile z reką na sercu pali 3,2 bo znalazlem fajne coupe 3,2 i chce sie coś dowiedziec o tym silniku, czy watro go kupić i czy jest to "rozsądne", i w cyklu miejskim da się na to zarobic:):hahaha:








Podobne tematy Zwiń