Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 1 głosy

[w201] Regulator ciśnienia paliwa - wężyk do odmy - naprawa


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dj_c-tec


  • Postów: 47
  • Na forum od: 14 maj 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Mitsubishi Colt 1.6 16V

Napisano 03 listopad 2009 - 11:18

Wiem, że od regulatora powinien być podłączony wężyk do odmy, niestety u mnie wygląda to tak jak na zdjęciu :sad:


Pytanie:

1. Czy da się naprawić jakoś mocowanie wężyka? Może ten regulator jest rozbieralny?

2. Za co odpowiada ten element (wężyk) i jaki ma wpływ na regulowanie ciśnienia paliwa?
Czy efektem może być nie jednostajne przyśpieszanie/"duszenie się, dławienie silnika" (tak jakby raz ciśnienie paliwa wzrastało, a raz malało)



Dołączona grafika

#2 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopad 2009 - 20:12

Moim zdaniem może.

Podciśnienie w kolektorze dolotowym jest zależne od stopnia otwarcia przepustnicy (czyli niejako tego, ile gazu dajesz). I to właśnie podciśnienie wędruje rurką do regulatora i wpływa na wartość ciśnienia w układzie wtryskowym.

U mnie jak rurkę się wyjmie to silnik zaczyna się dławić, nierówno pracuje na wolnych obrotach i ogólnie nie jest dobrze.

#3 Offline   szymtro


  • Postów: 518
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 03 listopad 2009 - 22:16

element #62 dostaniesz w aso za jakieś 15zł. Póki nie ma podciśnienia może być luźny - podciśnienie go doszczelnia. Wkłada się przez otwór w miarę dobrze bez rozbierania regulatora.
Dołączona grafika

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3421
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 listopad 2009 - 23:30

witam ,a czy ten regulator ciśnienia to zmienia (reguluje ) ciśnienie paliwa na zimnym silniku .

#5 Offline   dj_c-tec


  • Postów: 47
  • Na forum od: 14 maj 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Mitsubishi Colt 1.6 16V

Napisano 04 listopad 2009 - 11:40

Dzięki szymtro,
o to mi chodziło :-)

Jak naprawię to dam znać czy pomogło

#6 Offline   szymtro


  • Postów: 518
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 04 listopad 2009 - 20:17

Regulator działa zawsze - utrzymuje stałą różnice ciśnienia pomiędzy paliwem a podciśnieniem w kolektorze - inaczej wtryskiwacze pracowały by inaczej i nie dało by się kontrolować wtrysku (nawet ciągłego).
Nie wszystkie systemy wtrysku mają taką funkcję - chyba motronic 3 nie miał.

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3421
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 18 lipiec 2012 - 21:51

Panowie ma ktoś może nr.części 62 z rysunku kolegi szymtro,

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2164
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 18 lipiec 2012 - 22:46

Uwaga pierwsza (do wcześniejszych wypowiedzi): ten regulator NIE JEST POŁĄCZONY Z KOLEKTOREM DOLOTOWYM! - Tak więc nie ma wpływu na jego działanie podciśnienie zmieniające się przy otwieraniu/zamykaniu przepustnicy.

 Użytkownik melfio1 dnia 18 lipiec 2012 - 21:51 napisał

Panowie ma ktoś może nr.części 62 z rysunku kolegi szymtro,
Masz tysiąc (ponad) postów i nie wiesz co to EPC on-line???
Dla leniwych (lub nieumiejących):
http://www.unitcat.r...963/504/07/075/

#9 Offline   melfio1


  • Postów: 3421
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 19 lipiec 2012 - 08:20

Gerri, dzięki szukałem w epc ale nie mogłem znaleść ,tzn rysunek znalazłem ale nie było zaznaczona ta cześć.

#10 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 43
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 09 luty 2019 - 17:10

A jak będzie ta rurka zaslepiona i nie podpieta do reduktora to nic się nie stanie .Można tak jeździć

#11 Offline   melfio1


  • Postów: 3421
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 10 luty 2019 - 16:15

Możesz to jest tylko odpowietrzenie ,ale lepiej dla bezpieczeństwa itd,żeby opary szły do spalania.

#12 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 43
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 11 luty 2019 - 22:44

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 10 luty 2019 - 16:15 napisał

Możesz to jest tylko odpowietrzenie ,ale lepiej dla bezpieczeństwa itd,żeby opary szły do spalania.
Kolego A jak bym podciagnol tą rurke od regulatora ciśnienia paliwa do tej plastikowej rury od przedniego pasa do filtra. Niema moim zdaniem aż takiego podciśnienia ale opary by wyciągalo .nawet jeśli membrama była by uszkodzona to nie zaciagalo by paliwa A opary by uchodzily bezpiecznie do spalania

#13 Offline   melfio1


  • Postów: 3421
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 12 luty 2019 - 09:55

Zawsze rób tak jak orginał,nie rób rzeźby,chyba że chcesz coś sobie przetestować na krótki czas ,jeżeli jesteś pewien że regulator puszcza paliwo to go wymień, żeby nie było tragedi z benzyną niema żartów ,zapaliszi się i ,.. Potem dopiero będzie rozpacz itd.


#14 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 43
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 12 luty 2019 - 20:22

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 12 luty 2019 - 09:55 napisał

Zawsze rób tak jak orginał,nie rób rzeźby,chyba że chcesz coś sobie przetestować na krótki czas ,jeżeli jesteś pewien że regulator puszcza paliwo to go wymień, żeby nie było tragedi z benzyną niema żartów ,zapaliszi się i ,.. Potem dopiero będzie rozpacz itd.
Dziś po 100km zatankowalem do pełna weszło 13l .Może być to powodem że u siebie miałem ecu 280800266 A włożyłem 280800346. Może to być związane z dużym spalaniem kolega z forum doradzil to drugie ecu .bo lepsze ssanie . Bo na oryginalnym wskakiwal na 1000 i opadał na ok 800 .i ja mam dwu pinowy czujnik temp a możliwe że to ecu co mam miał cztero pinowy czujnik temp. Już niewiem sam .

#15 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 43
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 12 luty 2019 - 20:25

Brak mi pomysłu

#16 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 43
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 12 luty 2019 - 21:24

Już niewiem czy ok 13l-14l spalania w mieście jest ok ??? Czy zostawić ecu 280800266 czy 280800346 ???czy jest ok czy szukać winy w dużym spalaniu czy po prostu tak ma być bo tak pali ten silnik .proszę o pomoc ..

#17 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 43
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 12 luty 2019 - 21:25

Dodam że mam silnik m102.982 2.3ce

#18 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 43
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 12 luty 2019 - 22:23

Świece białe. A z tłumika nawet na rozgrzanym aucie czuć lekko paliwo.Dodam że tłumik środkowy i końcowy są puste bo rozcinalem i wyjmowalem wszystko z nich bo były przypchane . Może przez puste tłumiki jest taki zapach?????

#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3421
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 13 luty 2019 - 07:43

Paliwo to i u mnie trochę czuć ,z spalin,ale zawsze zimą ,bardziej czuć spaliny ,jak latem.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 13 luty 2019 - 07:47


#20 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 43
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 13 luty 2019 - 10:25

To mówisz kolego że to normalne koło 14l w mieście. I te spaliny.