Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w201] Regulator ciśnienia paliwa - wężyk do odmy - naprawa


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dj_c-tec


  • Postów: 47
  • Na forum od: 14 maj 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Mitsubishi Colt 1.6 16V

Napisano 03 listopada 2009 - 11:18

Wiem, że od regulatora powinien być podłączony wężyk do odmy, niestety u mnie wygląda to tak jak na zdjęciu :sad:


Pytanie:

1. Czy da się naprawić jakoś mocowanie wężyka? Może ten regulator jest rozbieralny?

2. Za co odpowiada ten element (wężyk) i jaki ma wpływ na regulowanie ciśnienia paliwa?
Czy efektem może być nie jednostajne przyśpieszanie/"duszenie się, dławienie silnika" (tak jakby raz ciśnienie paliwa wzrastało, a raz malało)



Dołączona grafika



#2 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2009 - 20:12

Moim zdaniem może.

Podciśnienie w kolektorze dolotowym jest zależne od stopnia otwarcia przepustnicy (czyli niejako tego, ile gazu dajesz). I to właśnie podciśnienie wędruje rurką do regulatora i wpływa na wartość ciśnienia w układzie wtryskowym.

U mnie jak rurkę się wyjmie to silnik zaczyna się dławić, nierówno pracuje na wolnych obrotach i ogólnie nie jest dobrze.

#3 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 03 listopada 2009 - 22:16

element #62 dostaniesz w aso za jakieś 15zł. Póki nie ma podciśnienia może być luźny - podciśnienie go doszczelnia. Wkłada się przez otwór w miarę dobrze bez rozbierania regulatora.
Dołączona grafika

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 listopada 2009 - 23:30

witam ,a czy ten regulator ciśnienia to zmienia (reguluje ) ciśnienie paliwa na zimnym silniku .

#5 Offline   dj_c-tec


  • Postów: 47
  • Na forum od: 14 maj 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Mitsubishi Colt 1.6 16V

Napisano 04 listopada 2009 - 11:40

Dzięki szymtro,
o to mi chodziło :-)

Jak naprawię to dam znać czy pomogło

#6 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 04 listopada 2009 - 20:17

Regulator działa zawsze - utrzymuje stałą różnice ciśnienia pomiędzy paliwem a podciśnieniem w kolektorze - inaczej wtryskiwacze pracowały by inaczej i nie dało by się kontrolować wtrysku (nawet ciągłego).
Nie wszystkie systemy wtrysku mają taką funkcję - chyba motronic 3 nie miał.

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 18 lipca 2012 - 21:51

Panowie ma ktoś może nr.części 62 z rysunku kolegi szymtro,

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 18 lipca 2012 - 22:46

Uwaga pierwsza (do wcześniejszych wypowiedzi): ten regulator NIE JEST POŁĄCZONY Z KOLEKTOREM DOLOTOWYM! - Tak więc nie ma wpływu na jego działanie podciśnienie zmieniające się przy otwieraniu/zamykaniu przepustnicy.

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 18 lipca 2012 - 21:51 napisał

Panowie ma ktoś może nr.części 62 z rysunku kolegi szymtro,
Masz tysiąc (ponad) postów i nie wiesz co to EPC on-line???
Dla leniwych (lub nieumiejących):
http://www.unitcat.r...963/504/07/075/

#9 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 19 lipca 2012 - 08:20

Gerri, dzięki szukałem w epc ale nie mogłem znaleść ,tzn rysunek znalazłem ale nie było zaznaczona ta cześć.

#10 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 47
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 09 lutego 2019 - 17:10

A jak będzie ta rurka zaslepiona i nie podpieta do reduktora to nic się nie stanie .Można tak jeździć








Podobne tematy Zwiń