Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Zawór nagrzewnicy.


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tygrys


  • Postów: 97
  • Na forum od: 29 paź 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 listopada 2009 - 17:56

Witam.W mojej :drive: jest zamontowany zawór zamykania nagrzewnicy(tak podejrzewam bo jest na wężu wyjściowym i napisane jest na nim-wassereintritt- oraz jest znak :jem: i litery MCB ) sterowany podciśnieniem ,poprzez przekręcenie pokręteł regulacji ciepłego nawiewu.zauważyłem że zaczęło kapać z zaworu pod dźwignią poruszaną przez tłoczek .moje pytanie -czy zawór jest rozbieralny czy to tylko klejona jednorazówka.czy jeżeli go wymontuję a na jego miejsce wstawię rurkę w węże coś będzie zakłócone w obiegu ?dodam że po wyjęciu zaworu i wstawieniu rurki nadal mam regulację ciepło -zimnoi czy to jest montowany fabrycznie w moim typie czy jakiś przeszczep został zrobiony.zapodaję zdjęcia.dzięki za odpowiedź.Dołączona grafika Dołączona grafika



#2 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2009 - 18:18

To fabryczny zawor sterowany podcisnieniem. Jak go zastapisz rurka ogrzewanie bedzie caly czas hulalo na max.

#3 Offline   tygrys


  • Postów: 97
  • Na forum od: 29 paź 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 listopada 2009 - 18:33

jackie01 - teraz wstawiłem rurkę i mam możliwość regulacji pokrętłami ciepło zimno.

[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 18:33 ]
a może jest nad nagrzewnicą przesłona która zamyka przepływ powietrza przez rurki nagrzewnicy i powietrze idzie bokiem?

#4 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2009 - 18:36

Tak jest. Ale nagrzewnica w tym momecie non stop jest goraca

#5 Offline   tygrys


  • Postów: 97
  • Na forum od: 29 paź 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 listopada 2009 - 18:41

czy zawór jest rozbieralny,czy szukać nówki lub używki?

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 08 listopada 2009 - 12:10

jackie01 napisał:

Jak go zastapisz rurka ogrzewanie bedzie caly czas hulalo na max

NIEPRAWDA. Macie cytata (mojego zresztą):

Regulacja powietrza w W 201 odbywa się inaczej niż w W 124.
W W124 jest to realizowane przy pomocy elektrozaworów, tutaj (z uwagi na ograniczenie kosztów) regulacja następuje w sposób mechaniczny (klapami) poprzez mieszanie powietrza ciepłego i zimnego. Ponieważ jednak w porze letniej, pomimo całkowitego ustawienia klap na odcięcie powietrza gorącego gdzieś to powietrze się jednak do kabiny przedostawało (przepływ przez nagrzewnicę jest przez cały czas) - to inżynierowie wymyślili zaworek sterowany podciśnieniem (umieszczony na podszybiu, obok osłony dmuchawy) odcinający dopływ wody do nagrzewnicy w przypadku skręcenia obu pokręteł na "min"

Takie podciśnieniowe przełączniki są pod każdym kręciołkiem od regulacji temperatury w kabinie. To jednak nie wszystko: to nie są zwykłe kraniki "zamknij - otwórz"
Każdy z nich ma dwa wyprowadzenia z króćcami i trzecie połączone z atmosferą (mały otwór bez króćca). Układ działa w ten sposób (rozpatrzmy układ z jednym przełączniczkiem), że w momencie gdy skręcimy pokrętło do minimum podciśnienie przelatuje do siłownika-zaworu pod maską i odcina przepływ wody. Co się jednak stanie, gdy zapotrzebujemy ciepłą wodę?
Czy wystarczy w prosty sposób przerwać przepływ podciśnienia? NIE! Ponieważ podciśnienie dalej się będzie znajdować w rurce łączącej przełącznik pod kręciołkiem i zawór pod maską. Trzeba po prostu zrobić w tym przewodzie małą dziurkę do atmosfery, żeby nagromadzone tam podciśnienie uszło. Tak właśnie działa ten przełączniczek: w momencie ustawienia pokrętła na "min" jest bezpośredni, szczelny przelot z silnika do zaworu pod maską, a w momencie ustawienia grzania dopływ podciśnienia z silnika zostaje odcięty, natomiast przewód prowadzący do zaworu zostanie połączony z atmosferą ( żeby mógł się napowietrzyć)
Czy na razie jest to zrozumiałe co piszę?
Jeżeli teraz ktoś zamieni przewody na tym przełączniczku to dojdzie do sytuacji, że zamiast napowietrzać przewód do zaworu będzie się nam napowietrzać przewód podciśnieniowy biegnący z silnika. Masz wytłumaczone "cyrki" z gaszeniem.
Jeżeli chodzi o konfigurację rzeczywistą - to mamy tutaj szeregowo połączony drugi przełączniczek (znajdujący się pod drugim pokrętłem) W takim układzie ustawienie któregokolwiek pokrętła powyżej "min" spowoduje odcięcie dopływu podciśnienia i napowietrzenie zaworu pod maską a tym samym nastąpi otwarcie dopływu ciepłej wody do kabiny. Jeszcze jedna uwaga: ten zawór pod maską ma tylko dwa stany "zamknięty" lub "otwarty" i nie służy do regulacji temperatury. Jego zadaniem jest jedynie całkowite odcięcie przepływu wody.

#7 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2009 - 12:28

Gerri, racja - chodziło mi o to, że przez nagrzewnice bedzie caly czas plynela goraca woda. Poprawilem się :mrgreen:

jackie01 napisał:

Tak jest. Ale nagrzewnica w tym momecie non stop jest goraca


#8 Offline   tygrys


  • Postów: 97
  • Na forum od: 29 paź 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 listopada 2009 - 20:49

Czyli, zawór do wymiany ?

#9 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 września 2016 - 10:16

Cześć,

mam pytanie, bo szlag mnie trafia :( Wciąż słabo działa mi ogrzewanie :/ Zabrałem się za zawór nagrzewnicy sterowany podciśnieniem (ten pod podszybiem obok dmuchawy)i zauważyłem dziwną rzecz - w ogóle nie mam tam w tamtym wężyku podciśnienia. Jak zdejmę wężyk podciśnienia z zaworu to nic nie zasysa. Jak steruję zaworem nagrzewnicy ręcznie, tj. zakładam wężyk i ustami zasysam powietrze to ten biały "pipsztok" za zaworze nagrzewnicy działa (podnosi się i opada), ale nie ma to najmniejszego wpływu na ogrzewanie w kabinie. Gdy przewód podciśnienia podłączę i kręcę pokrętłami na zaworze nie dzieje się nic.

Moje najważniejsze pytanie - kiedy ten zawór jest otwarty, jak jest tam podciśnienie, czy jak nie ma?

Samochód normalnie się wyłącza, działa regulacja świateł mijania, bez względu na to, czy wężyk podciśnienia od zaworu nagrzewnicy podłączę, czy odłączę (nic nie zaślepiam)

Moje drugie pytanie - czy problemy z ogrzewaniem mogą być efektem zapowietrzonego układu chłodzenia? Temperatura silnika jest ok.

Trzecie pytanie - co powinno sterować tym zaworem nagrzewnicy? Dobrze rozumuję, że pokrętła?

I ostatnie pytanie - czy on (ten zawór) mógł się zaciąć pomimo, że jak zasysam ustami powietrze, to dźwigienka pracuje? Zastanawiam się, czy go nie zastąpić rurką.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 19 września 2016 - 10:19


#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 20 września 2016 - 07:39

Wszystko jest wytłumaczone powyżej. Zawór służy do odcięcia przepływu - a nie do regulacji. Podciśnienie na nim nie zwiększa się/zmniejsza, tylko JEST albo NIE MA. Jak skręcasz oba regulatory temperatury na "min" to podciśnienie powinno sie pojawić na zaworze (i oczywiście silnik musi pracować)








Podobne tematy Zwiń