Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Luzny wentylator


41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   qba_doe


  • Postów: 27
  • Na forum od: 30 cze 2007
  • Miejscowość: Tymczzasowo UK

Napisano 17 lipca 2007 - 16:40

2,3 automat kombi
Jakos nie doczytalem, moze zle szukalem.
Wentylator kreci sie luzno, na postoju przy wylaczonym silniku wiejacy wiatr potrafi krecic wentylatorem, przy odpaleniu silnika wolno sie kreci, temperatura dosc szybko idzie do gory, termostat pewnie zwalony, ale moje pytanie brzmi: czy ten wentylator powinien sie krecic od podmuchow wiatru na postoju? Nie slysze tez, zeby wlaczal sie przy temp. okolo 100 st. Fakt, kreci sie szybciej przy wyzszej temp, ale moze to byc spowodowane jakims luzem na lozysku, co powoduje powolne rozkrecanie sie wiatraka.
Jezeli juz byla o tym mowa, sory, ale nie znalazlem :hmm:



#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 17 lipca 2007 - 16:44

qba_doe tak powinno być.
On się załącza w tym silniku poprzez elektromagnes. Wyciągnij wtyczkę z czujnika przy włączonym zapłonie (ten z dwoma bolcami) zewrzyj wtyczkę jakimś przewodem i jak załączy się wentylator (ma zapieprzać a nie powoli się kręcić) to oznacza że dupnięty jest czujnik.
Innej możliwości nie przewiduję. Termostat raczej w tym przypadku nie ma nic do rzeczy.

#3 Offline   qba_doe


  • Postów: 27
  • Na forum od: 30 cze 2007
  • Miejscowość: Tymczzasowo UK

Napisano 17 lipca 2007 - 17:14

No wiec czujnik wyglada na ok, po zwarciu dwoch przewodow wentylator sie nie kreci.... magnes zaskakuje, ale wentyl sie kreci jak wiatr zawieje :hmm:
Jest mozliwosc zrobienia tego na stale, czy po prostu trzeba cale wymienic?
Szczerze mowiac wole opcje numer 1, bo nie wiem, jakei sa ceny w sklepach, a wycieczka na szrot bedzie kosztowala tyle, co zakup w sklepie :?:

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 17 lipca 2007 - 17:28

Czekaj czekaj, chyba powinieneś zerknąć na to przy włączonym silniku :hmm:
Prawdopodobnie wprowadziłem Cię w błąd. :oops:

#5 Offline   qba_doe


  • Postów: 27
  • Na forum od: 30 cze 2007
  • Miejscowość: Tymczzasowo UK

Napisano 17 lipca 2007 - 17:54

No to tak to dziala :hmm: ale nei osiagnalem temp 100st :?:
Wracajac do termostatu, naciskajac na waz miedzy chlodnica o gory a termostatem chyba nie powinno babelkowac w zbiorniku wyrownawczym za termostatem?
W zbiorniczku jest tak mniej wiecej polowa plynu.

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 17 lipca 2007 - 18:01

Może bąbelkować, poziom płynu masz ok.
Reasumując; jeśli elektromagnes działa, załącza się gdy zwierasz go na krótko uszkodzony podejrzewam czujnik.
Czujnik tu w PL kosztuje ok. 30-40zł. Więc polecam zakup nowego.

#7 Offline   qba_doe


  • Postów: 27
  • Na forum od: 30 cze 2007
  • Miejscowość: Tymczzasowo UK

Napisano 17 lipca 2007 - 18:09

Dokladniejsze ogledziny jutro z uwagi na to, ze nie moge juz prowadzic :hmm: podgrzeje i zobacze, co sie stanie. Dzieki w kazdym razie.

#8 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 17 lipca 2007 - 18:16

jakby co to pomyślimy co dalej :hmm:

#9 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 lipca 2007 - 21:40

Cytat

chyba powinieneś zerknąć na to przy włączonym silniku
Możesz zrobić to na załączonym zapłonie. Nawet będzie bezpieczniej ;-) . Włączasz zapłon, zwierasz wtykę. Słychać trzask elektromagnesu i wentylator zostaje spięty "na sztywno". Nie ma możliwości obrócenia go ręką. W takim przypadku, juz wspomniał darul, uszkodzeniu uległ czujnik załączenia wentylatora. Jeśli "temat" nie zadziała, uszkodzony został elektromagnes bądź wystąpiła przerwa w obwodzie.
Wentylator załącza się gdy temp. przekroczy 100 st., wyłącza, gdy spadnie poniżej 98.

Cytat

termostat pewnie zwalony
A skąd ta diagnoza? Termostat przy 87 st. ma początkowy punkt otwarcia. Jeśli po przekroczeniu tej temperatury chłodnica robi się ciepła, egzemplarz jest sprawny. Chyba, że nie dochodzi do pełnego otwarcia termostatu i przepływ płynu przez chłodnicę jest ograniczony. Nie ma to jednak znaczenia w pracy samego elektromagnesu.

#10 Offline   qba_doe


  • Postów: 27
  • Na forum od: 30 cze 2007
  • Miejscowość: Tymczzasowo UK

Napisano 18 lipca 2007 - 20:59

Moje obawy biora sie stad, ze kiedys mialem w123 2.0 diesel, temp skakala do 100 st kiedy wydmuchalo mi uszczelke pomiedzy tlokami, wtedy palil litr oleju silnikowego na 10 km, ropy okolo 18 litrow po miescie, po remoncie silnika na miescie zszedlem do 9, na trasie ponizej 6.
Wracajac do tematu, sprawny jest czujnik temp., sprawny tez jest elektromagnes i wentylator. Wentylator wlacza sie przy temp okolo 90 kilku stopni (elektromagnes) Zreszta, to jest auto za okolo 2 tys zl, wiec chyba nie powinienem zbyt wiele oczekiwac.








Podobne tematy Zwiń