XENON
Czy ktos sie moze wypowiedziec w tym temacie ? Warto sie w to wbijac ? Moze ktos z waszych znajomych to montowal ? Jak to sie sprawuje ?
Wiem ze moga byc problemy z niebieskimi i na przegladach technicznych.... ale moze jednak warto.
PS. Cos takiego mial na szczecinskim spocie kolega.... TRIXENON Przyznam ze ladnie to swiecilo
2
Ksenony H4
Rozpoczęty przez ksenio, lip 19 2007 11:35
314 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 19 lipca 2007 - 11:35
#2
Napisano 19 lipca 2007 - 11:47
Na Uniejowskim spocie pamietam ze OSCAR (tylko jakos dlugo juz nie bylo go na forum) mial xenonki w swoim bialej 124, i jeszcze ktos mial tylko nie pamietam kto, calkiem fajnie to wygladalo nawet w dzien, nie powiem, ze tez sie nad tym zastanawialem :grin:
#3
Napisano 19 lipca 2007 - 12:59
Faktycznie Oscar zamontował te xenony. Z tego co pamiętam, musiałrobić dziurę w dekielku zamykającym lampę od silnika. Mówił też coś o długim grzaniu się żarników... efekt podobno był taki, że początkowo lampy są zbyt niebieskie. Z tego co pamiętam zależy to też od mocy żarówek. Efekt jest naprawdę fajny. Ale myślę, że przydało by się do xenonów dorzucić jeszcze soczewkowe lampy... to z kolei trochę nie bardzo pasuje do naszych gwiazdek. Ciekawi mnie jak spisała by się żarówka xenonowa w lampach, które ma KamilW124
#4
Napisano 19 lipca 2007 - 13:18
karaquan napisał:
Ale myślę, że przydało by się do xenonów dorzucić jeszcze soczewkowe lampy... to z kolei trochę nie bardzo pasuje do naszych gwiazdek. [/b]
Soczewy za bardzo sie rzucaja w oczy. Podejrzewam ze niebieska brygada gdyby miala zatrzymac jednego z dwoch mercow 124 do kontroli, jeden z soczewami, drugi z zestawikiem H4 ksenon, wybralaby tego pierwszego...
#5
Napisano 19 lipca 2007 - 13:58
ksenio napisał:
Soczewy za bardzo sie rzucaja w oczy. Podejrzewam ze niebieska brygada gdyby miala zatrzymac jednego z dwoch mercow 124 do kontroli, jeden z soczewami, drugi z zestawikiem H4 ksenon, wybralaby tego pierwszego...
Jeśli zarówno lampy i żarówki posiadają homologację dopuszczjącą je do użytku w Polsce, i jeśli posiadasz aktualny przegląd... nie powinno być problemów przy kontroli. Oczywiście, jeśli Mr. Policeman będzie chciał, to i tak ukara Cię mandatem, ale zawsze masz podkładkę dochodzenia swoich racji.
ksenio napisał:
wiec moze lepiej zostawic oryginalne reflektory i zamontowac ten zestawik
niestety... oryginalne szkła w MB 124 zbyt mocno rozpraszają światło... (taka moja opinia). Rzecz w tym, że żarówki xenonowe najlepiej spisują się w lampach typu Clear z soczewkami. Kiedyś słyszałem opinię, że nie powinno się zakładać xenonów do aut, które nie posiadają wycieraczek lub spryskiwaczy na reflektorach... Podobno załamujące się pod wpływem zaniczyszczeń xenonowe światło, znacznie oślepia jadących z naprzeciwka... Nie wiem, nie sprawdzałem, nie znam się....
Ogólnie mam w planach taką modyfikację, ale w połączeniu z takimi lampami:
http://allegro.pl/item215705273_lampy_n ... rome_.html
Z tego co poczytałem na forum, tego typu lampy dużo droższe dla 190-tki.... i ogólnie ciężko dostępne.
Dlatego też myślęsobie, że może warto by było, abyś w chwili wmontowania xenonów, spolerował szkła ( jeśłi to możliwe) W przeciwnym razie może to nie mieć zamierzonego efektu.
Powołałbym się jednak na opinię min Oscara, któy zbadał to na własnej
#6
Napisano 19 lipca 2007 - 14:12
Aby takie światła spełniały wymogi kodeksu ruchu drogowego w polszcze, powinien być zamontowany układ samopoziomujący lampę, a także spryskiwacze. Tak więc pan policjant, jeżeli bedzie sie tylko orientował w przepisach ma prawo zabrać dowód, jeżeli nie są spełnione powyższe wymagania przy zamontowaniu zarówki ksenonowej.
ps. chyba było już to omawiane na forum.
ps. chyba było już to omawiane na forum.
#7 Gość__
Napisano 19 lipca 2007 - 15:14
ksenio i Ty mi wypisujesz o jeździe na halogenach podczas dobrej widoczności , powątpiewając w moją znajomość przepisów :?
Proponuję Ci trochę poczytać na ten temat.
Dobry zestaw markowych żarówek w zupełności załatwia temat modyfikacji lamp; oczywiście to jest tylko i wyłącznie moja opinia.
Proponuję Ci trochę poczytać na ten temat.
Dobry zestaw markowych żarówek w zupełności załatwia temat modyfikacji lamp; oczywiście to jest tylko i wyłącznie moja opinia.
#8
Napisano 19 lipca 2007 - 15:33
Moim celem przy zakladaniu tego tematu nie byl powrot do tego o czym juz wielokrotnie omawialismy, czyli np. uklady samopoziomowania zawieszenia i spryskiwaczy reflektorow (majkel slusznie zauwazyl).
Chodzi mi stricte o ten zestaw z allegro: warto sie w to pchac czy nie...
Kwestia zgodnosci z przepisami byla juz poruszana wiec nie wracajmy do tego
Chodzi mi stricte o ten zestaw z allegro: warto sie w to pchac czy nie...
Kwestia zgodnosci z przepisami byla juz poruszana wiec nie wracajmy do tego
#9
Napisano 19 lipca 2007 - 16:24
ksenio napisał:
uklady samopoziomowania zawieszenia i spryskiwaczy reflektorow
A czy to nie jest przypadkiem obowiazkowe w lampach z gladkim szklem \
Przeciez jesli wymieni sie tylko zarowke na odpowiednik - zarnik xenonowy, ktory snop swiatla kieruje tak jak normalna zarowka (swiatla mijania) to chyba nie trzeba tych dodatkowych bajerow.
#10
Napisano 19 lipca 2007 - 16:40
Charlie9 oczywiście że nie trzeba ;-) jednak kodeks drogowy mowi inaczej. Bo przecież gdy auto o zarówkach np H4 jest mocno obiążone to też świeci w niebo i mało kto kożysta z regulacji świateł. Jest wiele przepisów, które są durne, niestety nic na to nie poradzimy
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Bi-Ksenony i ksenony |
Modyfikacje,Tuning | WypasFacecik |
|
|