Skocz do zawartości




- - - - -

[w123] SWAP 3.2 w W 123 TD



5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tejuk


  • Postów: 11
  • Na forum od: 17 lis 2009
  • Miejscowość: Halinów

Napisano 17 listopada 2009 - 17:28

Mniej więcej od roku przygotowuję się psychicznie, fizycznie i finansowo do tego oto projektu. Chciałbym jednak usłyszeć wasze opinie, rady, i podpowiedzi na ten temat. Coraz częściej przechodzi mi przez myśl wstawienie V6 a nie jak na początku R6, rozważam także 3.0 ponieważ jest lżejszy o mniej więcej 50kg. Może wy mi coś podpowiecie? :star:



#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 17 listopada 2009 - 19:34

Cytat

Mniej więcej od roku przygotowuję się...finansowo do tego oto projektu
A jaką kwotę masz na myśli?

Mi tam brakuje przygotowania technicznego, ale podejrzewam, że z takim zamiarem założyłeś ten wątek ;-)

Najprawdopodobniej zabawa będzie niewiele mniej praco i kaso chłonna niż przy zakładaniu sporo większego silnika do w201 lub w124, a o tym jest już sporo w dziale modyfikacje.

Dodatkowo sprawę komplikuje przejście z diesla na benzynę... :roll:

Pierwsze z brzegu:
w201-w124-swap-silnika-m104-do-w201-vt10620.htm?highlight=swap
124-swap-z-20-na-32-vt4990.htm?highlight=swap
w124-co-myslicie-o-swapie-silnikia-na-500-v8-lub-600-v12-vt3111.htm?highlight=swap

#3 Offline   tejuk


  • Postów: 11
  • Na forum od: 17 lis 2009
  • Miejscowość: Halinów

Napisano 17 listopada 2009 - 19:50

z kasą to raczej na bieżąco, z miesiąca na miesiąc... najpierw wkład w silnik, ale myślałem kupić rozbite W124 to byłoby najkorzystniejsze ;-) miejsca w beczce jest dużo więc powinno wejść, ale najpierw calutka do naga, jakąś kąpiel jej rzucę i nowy lakier, więc nowa instalacja byłaby już z przeszczepu :grin:

#4 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 18 listopada 2009 - 09:20

Widzę że to nie jest kolejny swap, tylko
porządne odrestaurowanie + nowy silnik.

Widzę że z kasą raczej problemu nie bedzie tylko czasu Ci to zajmie duzo, ale efekt będzie :mrgreen:

Powodzenia.


P.S. nie zapomnij o żadnym szczególe, zanim cokolwiek będziesz robił przemyśl wszystko 4razy.

Mam znajomych którzy robili swapy w kilku różnej marki autach i zawsze coś wychodziło, a branie się za coś od "początku" najbardziej zniechęca.

#5 Offline   tejuk


  • Postów: 11
  • Na forum od: 17 lis 2009
  • Miejscowość: Halinów

Napisano 18 listopada 2009 - 16:23

spoko, już jedną bekę od podstaw robiłem, i ja mam tak że jak coś zacznę sam to wiem o co chodzi... najgorzej czyjeś patenty rozkminiać :ok: ... a co do 3.2 to chciałem się poradzić trochę co i jak, bo to jednak nie jest seryjny piec. Propos macie może jakieś dane na temat wymiarów itp. takiego motoru??

#6 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 18 listopada 2009 - 20:02

tejuk, na naszym forum kojarzę tylko jednego użytkownika, który robił coś podobnego ze swoim w123.

Tutaj masz link do galerii tego użytkownika:
w123-tadziora-28e-1979-vt3171.htm

Może on będzie w stanie ci coś podpowiedzieć.








Podobne tematy Zwiń