Przedstawiam sposób montażu kolumny kierowniczej sterowanej elektrycznie w 124. Regulacja jest tylko osiowo (nie ma regulacji góra-dół) i wynosi około 6cm.
W skład kompletu kolumny elektrycznej wchodzą:
-kolumna
-przełącznik ,razem z wiązką silnika
-pozostała część wiązki elektrycznej
-osłona z wycięciem pod przełącznik
-kołnierz montowany od góry na osłonę
Poniżej kilka fotek tych rzeczy.:
http://www.gdtm.net/...SteerColumn.htm
1.Montaż nowej kolumny zaczynamy od demontażu starej .Najpierw ustawiamy kierownicę w położeniu środkowym i odłączamy akumulator ,żeby nie złapać błędu przy odpięciu poduszki powietrznej.
2. Zdejmujemy plastiki nad nogami kierowcy ,patrz fotka 1.
3.Odkręcamy poduszkę za pomocą cienkiego torxa 25 o długości min 4 cm. Poduszka jest zamocowana za pomocą 2 śrub od tylnej części kierownicy ,co widać na fotce 2. Po odkręceniu ,wyjmujemy poduszkę ,wcześniej rozpinając wtyczkę i złącza od klaksonu.
4.Odkręcamy kierownicę .Najlepiej jest to zrobić w 2 osoby , jedna trzyma mocno kierownicę a druga odkręca ,kluczem 6-kątnym nr10 ,fotka 3.
5.Po wyjęciu kierownicy ,pokazuje nam się taśma poduszki powietrznej fotka4 .Odkręcamy widoczne 2 śrubki i wyjmujemy taśmę .Musimy też rozłączyć wtyczkę od niej ,nad nogami kierowcy. Po wyjęciu taśmy poduszki ,pojawia nam się taki widok ,fotka 5.
6.Teraz odkręcamy te 3 śrubki i wyjmujemy osłonę kolumny z drzwigniami przełącznika zespolonego i tempomatu .Oczywiście musimy rozpiąć odpowiednie wtyczki umieszczone nad nogami kierowcy. Po wyjęciu osłony mamy już samą kolumnę kierowniczą ,fotka 6.
7.Demontaż kolumny .Przymocowana jest ona w 3 miejscach : od góry na 2 śrubach z łbem 13 (konieczne jest wyjęcie na kilka cm licznika) ,w środkowej części do wspornika ,za pomocą 2 nakrętek M10 i do przekładni kierowniczej za pomocą torxa 45.Miejsca mocowania widać na fotce 7.Żeby wyjąć kolumnę musimy najpierw odłączyć stacyjkę .W tym celu przekręcamy kluczyk w pozycję ACC i wtedy naciskamy bolec pokazany na fotce8 i wysuwamy stacyjkę. Teraz możemy wyjąć kolumnę i mamy taki widok ,fotka 9.Ponieważ montaż mechaniczny kolumny elektrycznej jest taki sam jak zwykłej ,nie będę tego opisywał ,postępujemy w odwrotnej kolejności i po zamontowaniu ,tak to wygląda ,fotka 10.
8.Podłączenie elektryczne jest proste ,mamy do podłączenia tylko masę i zasilanie z bezpiecznika E .Schemat podłączenia przedstawia fotka 11.
Niestety przy okazji ostatniej czynności ,czyli montażu kierownicy okazało się ,że kolumna kierownicza pochodząca ze zwykłego 124 ,nie będzie pasować do E klasy ze względu na zastosowanie tasiemki air-bagu .Po prostu ta oś do której się przykręca kierownicę w wersji E klasa jest dłuższa o jakieś 6 mm i jest miejsce na tasiemkę air-bagu .W starej wersji było inne rozwiązanie połączenia z air-bagiem i nie było tasiemki ,skąd ta oś mogła być krótsza. Ponieważ nie mogę zrezygnować z air-bagu ( bezpieczeństwa) ,więc kolumna została zdemontowana i szukam od E klasy.
2
[w124] Montaż kolumny kierowniczej regulowanej elektrycznie
Rozpoczęty przez VALENTINE, lis 17 2009 22:22
12 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 17 listopada 2009 - 22:22
#2
Napisano 17 listopada 2009 - 23:23
Wrzucilem linke do FAQ
#3
Napisano 07 marca 2010 - 21:07
Opiszę jeszcze jak rozróżnić kolumnę kierowniczą starej wersji 124 ,od E klasowej.Różnice dotyczą zarówno kolumny sterowanej elektrycznie , jak i tradycyjnej.
Różnice są 3 :
1.Inny rozstaw śrub mocujacych dzwignię przełącznika zespolonego i tempomatu .Na pierwszej fotce po lewej stara kolumna ,po prawej E klasowa.Na fotce 2 ta sama róznica ,ale juz w mocowaniu w kolumnie sterowanej elektrycznie.
2.Inna osłona kolumny kierowniczej .Wycięcia pod dzwignię przełącznika zespolonego i tempomatu mają inny kształt ,fotka 3.
3.Inna długosć rury do której przykręcamy kierownicę .W wersji E-klasowej jest dłuższa o kilka mm i po za tym ma pierscień na którym oparta jest zwijka poduszki powietrznej.Fotka 4.
[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 21:07 ]
Wreszcie udało mi się kupić kolumnę kierowniczą od E klasy i montaż zakończył się pełnym sukcesem.Trochę to trwało ,ale warto było.Podaję jeszcze jedną róznicę miedzy starą a nową wersja kolumny .Ta od E klasy ma zawleczkę (pierwsze foto poniżej),która podtrzymuje zwijkę poduszki powietrznej .Stara wersja kolumny jej nie posiada ,więc bardzo łatwo jednym rzutem oka stwierdzić z jaką wersją mamy do czynienia .
Jeszcze jedna sprawa ,jak ktoś ma fotel kierowcy z pamięcią ,to warto kupić kolumnę el. z potencjometrem (drugie foto ponizej ,po prawej).Dzięki temu mozemy zapamiętać ustawienie kolumny elektrycznej razem z ustawieniem fotela ,bo jak wiadomo realizuje to ten sam moduł fotela z pamięcią .
Schemat jest tu dostępny:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/4501.pdf
Ja mam fotel bez pamięci i to ,ze moja kolumna nie na wyjscia potencjometru ( druga fota ponizej ,po lewej) w niczym nie przeszkadza.
Różnice są 3 :
1.Inny rozstaw śrub mocujacych dzwignię przełącznika zespolonego i tempomatu .Na pierwszej fotce po lewej stara kolumna ,po prawej E klasowa.Na fotce 2 ta sama róznica ,ale juz w mocowaniu w kolumnie sterowanej elektrycznie.
2.Inna osłona kolumny kierowniczej .Wycięcia pod dzwignię przełącznika zespolonego i tempomatu mają inny kształt ,fotka 3.
3.Inna długosć rury do której przykręcamy kierownicę .W wersji E-klasowej jest dłuższa o kilka mm i po za tym ma pierscień na którym oparta jest zwijka poduszki powietrznej.Fotka 4.
[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 21:07 ]
Wreszcie udało mi się kupić kolumnę kierowniczą od E klasy i montaż zakończył się pełnym sukcesem.Trochę to trwało ,ale warto było.Podaję jeszcze jedną róznicę miedzy starą a nową wersja kolumny .Ta od E klasy ma zawleczkę (pierwsze foto poniżej),która podtrzymuje zwijkę poduszki powietrznej .Stara wersja kolumny jej nie posiada ,więc bardzo łatwo jednym rzutem oka stwierdzić z jaką wersją mamy do czynienia .
Jeszcze jedna sprawa ,jak ktoś ma fotel kierowcy z pamięcią ,to warto kupić kolumnę el. z potencjometrem (drugie foto ponizej ,po prawej).Dzięki temu mozemy zapamiętać ustawienie kolumny elektrycznej razem z ustawieniem fotela ,bo jak wiadomo realizuje to ten sam moduł fotela z pamięcią .
Schemat jest tu dostępny:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/4501.pdf
Ja mam fotel bez pamięci i to ,ze moja kolumna nie na wyjscia potencjometru ( druga fota ponizej ,po lewej) w niczym nie przeszkadza.
#4
Napisano 24 listopada 2012 - 11:15
fajna instrukcja.
#5
Napisano 15 marca 2015 - 17:22
Nikt tego widze nie poruszal wczesniej, czy jest fizyczna mozliwosc zamontowania tego do 190?
#6
Napisano 15 marca 2015 - 19:19
Spróbuj najpierw założyć zwykłą kolumnę od 124 do 201, będziesz widział ewentualne różnice.
#8
Napisano 16 października 2016 - 06:38
W wersji ze sterowaniem elektronicznym też można wpiąc manetkę od tempomatu?
Mogę prosić i nr manetki oraz samej osony plastikowej?
Mogę prosić i nr manetki oraz samej osony plastikowej?
#9
Napisano 17 maja 2018 - 16:28
Czy mógłby ktoś uaktualnić zdjęcia? Część nie działa, a jestem w potrzebie Tzn potrzebuję rozpoznać kolumnę od e klasy.
Użytkownik Goku edytował ten post 17 maja 2018 - 16:28
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
[w124] Demontaż listw dachowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | endrjus |
|
||
124 Odbłyśniki montaż |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | xanar |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[w124] Syczenie wtrysków - demontaż komory wstępnej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | woju24 |
|
|