Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] ASB - w pozycji P nie odpala


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 18 listopada 2009 - 20:54

Szukałem starannie, ale nie znalazłem. Jeżeli ktoś wie gdzie szukać proszę o namiary.
Problem dotyczy Mercedesa mojego szwagra. Mercedes W124 300CE z 1991 roku z automatyczną skrzynią biegów.
O co chodzi:
- gdy przekładnia ustawiona jest na P samochód nie odpala. Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki wszystko jest OK, ale dalej jest zero reakcji. Rozrusznik nawet nie zakręci. Cisza.
- gdy przekładnia ustawiona jest na N samochód odpala bez problemu.
Pojawił się ten problem stosunkowo niedawno. Wcześniej było wszystko w porządku i odpalał normalnie na P. Spotkał się ktoś z czymś takim? Co mogło nawalić, gdzie szukać usterki?



#2 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2009 - 21:23

Jest takie zabezpieczenie że nie da się odpalić silnika na D i R i to prawdopodobnie jest winą tego zamieszania. Poszukaj tego wyłącznika. W serwisówce jest napisane że w tym przypadku należy wyregulować cięgna lewarka więc wyłącznik powinien byc gdzieś na zewnątrz skrzyni

#3 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 19 listopada 2009 - 15:27

Nie bardzo orientuję się w temacie. Ten wyłącznik to jest jakaś śruba regulacyjna przy skrzyni, czy jakiś osobny moduł? Sam jeszcze tego nie widziałem na oczy. Kopałem dalej na forum i udało mi się znaleźć podobny wątek, gdzie dowiedziałem się tylko, że szukać tego badziewia trzeba gdzieś z lewej strony skrzyni. Jak już to znajdę, co dalej z tym robić?

#4 Offline   semil05


  • Postów: 84
  • Na forum od: 10 lut 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 19 listopada 2009 - 17:38

wymienić na nowe :mrgreen:
jest to kostka przy lewarku zmiany biegów przy skrzyni , niestety jest nienaprawialna :cry:

#5 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 19 listopada 2009 - 17:47

piotrek.m5 napisał:

w tym przypadku należy wyregulować cięgna lewarka
Jeżeli na P nie odpala, a na N tak - to raczej regulacja nie pomoże.
Zresztą można to sprawdzić: Musisz dać skrzynię na P, lewą ręką jakoś przekręcić kluczyk w pozycję startu i tak trzymać, wcisnąć hamulec i prawą ręką delikatnie manewrować lewarkiem w pobliżu pozycji P. Jak rozrusznik się odezwie - to pewne szanse regulacji są.

#6 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 21 listopada 2009 - 15:08

Dzięki za dotychczasowe wskazówki :/ Szwagier po weekendzie wróci to się pobawimy, na razie nie mam możliwości ich sprawdzenia.

#7 Offline   patrykzuch


  • Postów: 145
  • Na forum od: 01 gru 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 21 listopada 2009 - 15:59

Tu może znajdziesz odpowiedź (przepraszam że z kopii)
http://209.85.129.132/search?q=cache:rF ... clnk&gl=pl

Opisana została procedura wymiany/regeneracji kostki informującej o położeniu lewarka (odpowiedzialna za światła wsteczne i blokadę rozrusznika)

Samą część znajdziesz tutaj:
http://www.intercars.com.pl/?id=65&lang ... kod=981734
w cenie 24.78 zł netto
numer części: 0005454906

#8 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 21 listopada 2009 - 23:10

Dzięki patrykzuch za te odnośniki. ;) Mając takie fajne opracowanie można zacząć się bawić. Gdyby nawet okazało się, że trzeba będzie wymienić ten element, to nie będzie to bardzo kosztowna operacja jak widać. Przekażę tą lekturę szwagrowi, będzie wiedział co dalej robić.

#9 Offline   patrykzuch


  • Postów: 145
  • Na forum od: 01 gru 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 24 listopada 2009 - 22:40

git ;)

#10 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 26 kwietnia 2010 - 16:07

Dużo czasu upłynęło, od chwili gdy pojawił się problem z tą skrzynią u szwagra, ale w końcu wziął się za to i wymienił ten element, o którym pisał patrykzuch. Rzeczywiście ta część była walnięta, bo teraz jest wszystko OK.
Kwestia ceny jest tylko ciekawa, bo nie kosztowało to 24.78 zł netto jak podane jest na tamtej stronie, a coś koło 200zł.
Dzięki za prawidłowe ukierunkowanie na usterkę :E








Podobne tematy Zwiń