http://www.mercedes-...=4690&Itemid=64
Z tego wynika że kody błysakowe są.
jezeli chodzi o mnie to sie pomyliłem i blyskalem kody od klimy(pin 7 obok akumulatora) ;/
a pinu nr 3 nie posiadam;/
8
[W201/W124] KE-Jetronic - kabel diagnostyczny
Rozpoczęty przez tylus, lis 23 2009 14:37
70 odpowiedzi w tym temacie
#61
Napisano 20 grudnia 2012 - 18:15
#62
Napisano 20 grudnia 2012 - 18:26
W m103 nie ma kodów błyskowych. Były, ale w wersji na USA. Dlatego nie masz pinu 3. Pozostaje ci odczyt współczynnika wypełnienia z okrągłego złącza diag obok pompy abs.
#63
Napisano 03 lipca 2014 - 16:22
u mnie jest problem bo po wpieciu dioda nawet nie zaswieci sie co moze byc przyczyna?
#64
Napisano 15 lipca 2014 - 22:44
dalem rade;) jeszcze jedno pytanie czy ktos z was posiada ewentualnie bylby wstanie przetlumaczyc to na jezyk polski? chodzi mi o m102:) z gory dziekuje
#65
Napisano 13 października 2014 - 19:05
panowie mam maly problem a mianowicie po skasowaniu bledow gdy chce jeszcze raz sprawdzic gdy wpinam sie w pin nr 3 dioda swieci gdy wpinam sie w drugi pin nr 1 po 3-4 sekundach wyciagne(pin 3 caly czas wpiety) to dioda blysnie raz i gasnie calkowicie... aby sie znow zaswiecila musze cofnac kluczyk i dac jescze raz zaplon i tak w kolko... o co moze chodzic? pomocy... do tej pory wyblyskala i swiecila sie caly czas nawet gdy nie wykrylo bledow...
#66
Napisano 13 października 2014 - 19:11
Tak ma być kolego , wcześniej miałeś błędy w sterowniku i to nie jeden , dopóki wszystkich nie skasowałeś to dioda po wybłyskaniu danego błędu zaczęła świecić ciągle co wskazywało na to by odczytać drugi błąd . Efektem porządanym ma być błyśnięcie diody tylko raz i jej zgaśnięcie .
#67
Napisano 15 października 2014 - 18:03
w takim razie sterownik wczesniej lapal zwieche bo nie dalo sie odczytac wiecej bledow ale dzieki piotrek
#68
Napisano 06 marca 2015 - 18:50
Użytkownik spy dnia 06 stycznia 2010 - 21:28 napisał
roxa, a mógłbyś wrzucić tu foty tego złącza do autodiagnostyki? Jak masz tam jakiś sterownik pompy i czegoś jeszcze to też. Może uda się coś wygrzebać w necie lub jakichś papierach. Przydałyby się jakieś symbole i poglądówka, gdzie co jest.
Zresztą... rozpiska pinów w złączu mówi wyraźnie, że pin 4 jest do diagnostyki wtrysku w dieslach. Czy zasada błyskania po prostu powinna być taka sama, jeśli złącze też tek takie, jak na rysunkach, które zamieściłem. Banan w dziurkę z numerem 4, drugi na 2-4 sek w dziurkę opisaną nr 1 i ma błyskać. Jak nie błyska, to ktoś tu nas robi w konia
marekl, skoro podejrzewasz elektronikę, to ją odepnij i sprawdź jak wyglądają obroty. Odpinasz ją przez wyjęcie aluminiowego przekaźnika (to się tak naprawdę nazywa przekaźnik przeciwprzepięciowy - OVP (overVoltage Protection) Relay). Wtedy sterownik wejdzie w tryb awaryjny i przestanie regulować cokolwiek. Pozostanie sama mechanika. Moim zdaniem niekoniecznie wina leży w elektronice. Poprzeglądaj wszystkie gumowe rurki naokoło rozdzielacza wtrysku. A jak już zdejmiesz w tym celu obudowę filtra powietrza, to sprawdź czy nie blokuje Ci się klapa spiętrzająca. O tym było pewnie mnóstwo na forum. Łącznie z tym, jak ją poprawnie ustawić.
Acha, mnie się cuda działy z obrotami, gdy niechcący zamieniłem wtyczkę potencjometru klapy i czujnika maksymalnego położenia przepustnicy. Zobacz, czy na tej wtyczce przy potencjometrze z jednego pinu czasem nie wychodzą dwa kable. Jeśli tak, to masz zamienione wtyczki. Zresztą, zrób kabelek i odpytaj furę co jej przeszkadza. A nuż coś wywnioskujesz.
A jeśli chodzi o braki w mechanikach, to się zgodzę. Boją się robić te wtryski. Pewnie dlatego, że trzeba trochę wiedzieć o tej konstrukcji i mieć pojęcie jak to wyregulować. Potrzebne są też pewne narzędzia, jak np manometr z przełącznicą do mierzenia ciśnienia między komorami rozdzielacza, co pozwala na poprawne ewentualne wyregulowanie EHA, multimetry do obserwacji zachowania sterowania, trzeba trochę brykę rozbebeszyć, by upewnić się, że przez gumowe połączenia nie ciągnie fałszywego powietrza, no i trzeba mieć kabelek, jeśli z autem da się porozmawiać. Sądzą, że trzeba mieć albo drogi komputer diagnostyczny do MB albo nie da się auta zdiagnozować inaczej, niż logicznym myśleniem. Po tym temacie o kabelku sami zresztą widzieliście, że ta wiedza często jest tajemna i mało kto chce się nią dzielić.
A jak już auto ma założony gaz, to mechanicy robią minę i patrząc z politowaniem mówią od razu: "te auta nie działają z gazem! nie zakładałby pan, działałoby dobrze! tam się zaciera rozdzielacz i wszystko się rozregulowuje... nie robię tego." Do pewnego stopnia mają rację, bo rozdzielacz umrze, jeśli auto przez kilka lat jazdy na gazie powącha benzynę raz na rok i to przez pomyłkę. Jeśli samochód regularnie odpala się na benzynie i dopiero po jakimś czasie przełączy się na zasilanie gazem, to tłoczek się nie powinien zatrzeć, ponieważ w rozdzielaczu po wyłączeniu pompy paliwa przez czas liczony w godzinach utrzymuje się resztkowe ciśnienie paliwa. Po to jest akumulator paliwa i przeponowy regulator ciśnienia. Tłoczek jest smarowany benzyną, która nie ucieka przez wtryski, bo jest za niskie ciśnienie. Przecież Niemcy nie zrobiliby konstrukcji, która spieprzy się po roku.
Zresztą... rozpiska pinów w złączu mówi wyraźnie, że pin 4 jest do diagnostyki wtrysku w dieslach. Czy zasada błyskania po prostu powinna być taka sama, jeśli złącze też tek takie, jak na rysunkach, które zamieściłem. Banan w dziurkę z numerem 4, drugi na 2-4 sek w dziurkę opisaną nr 1 i ma błyskać. Jak nie błyska, to ktoś tu nas robi w konia
marekl, skoro podejrzewasz elektronikę, to ją odepnij i sprawdź jak wyglądają obroty. Odpinasz ją przez wyjęcie aluminiowego przekaźnika (to się tak naprawdę nazywa przekaźnik przeciwprzepięciowy - OVP (overVoltage Protection) Relay). Wtedy sterownik wejdzie w tryb awaryjny i przestanie regulować cokolwiek. Pozostanie sama mechanika. Moim zdaniem niekoniecznie wina leży w elektronice. Poprzeglądaj wszystkie gumowe rurki naokoło rozdzielacza wtrysku. A jak już zdejmiesz w tym celu obudowę filtra powietrza, to sprawdź czy nie blokuje Ci się klapa spiętrzająca. O tym było pewnie mnóstwo na forum. Łącznie z tym, jak ją poprawnie ustawić.
Acha, mnie się cuda działy z obrotami, gdy niechcący zamieniłem wtyczkę potencjometru klapy i czujnika maksymalnego położenia przepustnicy. Zobacz, czy na tej wtyczce przy potencjometrze z jednego pinu czasem nie wychodzą dwa kable. Jeśli tak, to masz zamienione wtyczki. Zresztą, zrób kabelek i odpytaj furę co jej przeszkadza. A nuż coś wywnioskujesz.
A jeśli chodzi o braki w mechanikach, to się zgodzę. Boją się robić te wtryski. Pewnie dlatego, że trzeba trochę wiedzieć o tej konstrukcji i mieć pojęcie jak to wyregulować. Potrzebne są też pewne narzędzia, jak np manometr z przełącznicą do mierzenia ciśnienia między komorami rozdzielacza, co pozwala na poprawne ewentualne wyregulowanie EHA, multimetry do obserwacji zachowania sterowania, trzeba trochę brykę rozbebeszyć, by upewnić się, że przez gumowe połączenia nie ciągnie fałszywego powietrza, no i trzeba mieć kabelek, jeśli z autem da się porozmawiać. Sądzą, że trzeba mieć albo drogi komputer diagnostyczny do MB albo nie da się auta zdiagnozować inaczej, niż logicznym myśleniem. Po tym temacie o kabelku sami zresztą widzieliście, że ta wiedza często jest tajemna i mało kto chce się nią dzielić.
A jak już auto ma założony gaz, to mechanicy robią minę i patrząc z politowaniem mówią od razu: "te auta nie działają z gazem! nie zakładałby pan, działałoby dobrze! tam się zaciera rozdzielacz i wszystko się rozregulowuje... nie robię tego." Do pewnego stopnia mają rację, bo rozdzielacz umrze, jeśli auto przez kilka lat jazdy na gazie powącha benzynę raz na rok i to przez pomyłkę. Jeśli samochód regularnie odpala się na benzynie i dopiero po jakimś czasie przełączy się na zasilanie gazem, to tłoczek się nie powinien zatrzeć, ponieważ w rozdzielaczu po wyłączeniu pompy paliwa przez czas liczony w godzinach utrzymuje się resztkowe ciśnienie paliwa. Po to jest akumulator paliwa i przeponowy regulator ciśnienia. Tłoczek jest smarowany benzyną, która nie ucieka przez wtryski, bo jest za niskie ciśnienie. Przecież Niemcy nie zrobiliby konstrukcji, która spieprzy się po roku.
Witam,
chciałem zapytać o sytuację z pinem 4, dzisiaj próbowałem wybłyskać, na 6 i 7 pinie błyska mi błędy ale na 4 nie. Bez zapłonu przytknięcie kabelka diagnostycznego do aku + i pinu 4 zapala diodę ale po zapłonie już niestety nie, zwieranie z 1 zapala diodę na chwilkę ale nie powoduje żadnych błysków.
Może ktoś wie dlaczego?
I czy to normalne że moje złącze ma tylko pin 1,2,4,6,7 i 16?
Silnik 2,5d 113 km, 95r.
#69
Napisano 05 kwietnia 2016 - 09:05
Witam.
Mam w aucie KE-jetronic 3.5- czyli mam złacze diagnostyczne w poblizu akumulatora.
Kuplłem tester ktory ma trzy wyjscia, tzw plus z aku, drugi kabel do podpiecia na PIN nr 1 i trzeci diagnostyczny na PIN nr3. Podpinam wszystko wg instrukcji, niestety tester nie reaguje. W celu unikneicia zbednego reklamowania produktu, chcialbym zapytac Was tu na forum czy istnieje jakis sposob na sprawdzenie PIN-u nr 3 w gniezdzie diagnostycznym 8-io pinowym przy akumulatorze. Nadmienie ze tylko piny 1 i 3 sa zajete reszta jest pusta. Pin nr 1 jest ewidentnie masą , wiec pozostanie 3. Mam multimetr -moge sprawdzic jakos ten pin3?
Mam w aucie KE-jetronic 3.5- czyli mam złacze diagnostyczne w poblizu akumulatora.
Kuplłem tester ktory ma trzy wyjscia, tzw plus z aku, drugi kabel do podpiecia na PIN nr 1 i trzeci diagnostyczny na PIN nr3. Podpinam wszystko wg instrukcji, niestety tester nie reaguje. W celu unikneicia zbednego reklamowania produktu, chcialbym zapytac Was tu na forum czy istnieje jakis sposob na sprawdzenie PIN-u nr 3 w gniezdzie diagnostycznym 8-io pinowym przy akumulatorze. Nadmienie ze tylko piny 1 i 3 sa zajete reszta jest pusta. Pin nr 1 jest ewidentnie masą , wiec pozostanie 3. Mam multimetr -moge sprawdzic jakos ten pin3?
#70
Napisano 13 lutego 2019 - 00:26
Użytkownik spy dnia 05 grudnia 2009 - 17:22 napisał
Ok, sprawdziłem (człowiek jednak się uczy całe życie :roll:). Wygląda na to, że masz KE-Jetronic 3.1. W tym ECU błędy są pokazywane jedynie za pomocą współczynnika wypełnienia i nie ma tam złącza przy akumulatorze do podpięcia diody.
Prawdopodobnie model Twojego sterownika ma oznaczenie 0 280 800 388 lub 0 280 800 389.
Można to sprawdzić zdejmując plastikową osłonę za akumulatorem i odczytując napis na nalepce urządzenia:
KE-Jetronic 3.5 ma oznaczenia:
0 280 800 344
0 280 800 345
0 280 800 346
0 280 800 347
Reszta sterowników w W201 i W124 to z dużą dozą prawdopodobieństwa KE 3.1 lub KE 2.3. Przy czym KE 2.3 był ponoć stosowany tylko w modelu 230 - 2.3 litres (W124), 1984 - 1986 i miał oznaczenie 0 280 800 124 lub 0 280 800 125. D Jetronic to chyba tylko silniki 8-cylindrowe. KE5.2 zastosowano w 300E-24, TE-24 oraz CE-24, 300SL, 300SL-24 i 500SL. Inne miały systemy LH-Jetronic, HFM albo PMS Siemiensa. W E200 z motorem 111.940 (1992-1996) montowano też Motronic, który ma to do siebie, że posiada mapę wtrysku.
Więcej chyba nie ma sensu pisać
Prawdopodobnie model Twojego sterownika ma oznaczenie 0 280 800 388 lub 0 280 800 389.
Można to sprawdzić zdejmując plastikową osłonę za akumulatorem i odczytując napis na nalepce urządzenia:
KE-Jetronic 3.5 ma oznaczenia:
0 280 800 344
0 280 800 345
0 280 800 346
0 280 800 347
Reszta sterowników w W201 i W124 to z dużą dozą prawdopodobieństwa KE 3.1 lub KE 2.3. Przy czym KE 2.3 był ponoć stosowany tylko w modelu 230 - 2.3 litres (W124), 1984 - 1986 i miał oznaczenie 0 280 800 124 lub 0 280 800 125. D Jetronic to chyba tylko silniki 8-cylindrowe. KE5.2 zastosowano w 300E-24, TE-24 oraz CE-24, 300SL, 300SL-24 i 500SL. Inne miały systemy LH-Jetronic, HFM albo PMS Siemiensa. W E200 z motorem 111.940 (1992-1996) montowano też Motronic, który ma to do siebie, że posiada mapę wtrysku.
Więcej chyba nie ma sensu pisać
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Kabel Adapter AUX do jakiego radia pasuje? |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | PiotrZG |
|
||
[W124] m102 co to za kabel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rogra |
|
||
[W124]wolny kabel od czego może on byc m102 ?? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rogra |
|
||
Tester diagnostyczny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Tomek1 |
|
||
[W140 1995 S500] Pomoc w ustaleniu funkcji kabelka. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|