Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] KE-Jetronic - kabel diagnostyczny


70 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 20 grudnia 2012 - 18:15

http://www.mercedes-...=4690&Itemid=64

Z tego wynika że kody błysakowe są.

jezeli chodzi o mnie to sie pomyliłem i blyskalem kody od klimy(pin 7 obok akumulatora) ;/
a pinu nr 3 nie posiadam;/



#62 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2012 - 18:26

W m103 nie ma kodów błyskowych. Były, ale w wersji na USA. Dlatego nie masz pinu 3. Pozostaje ci odczyt współczynnika wypełnienia z okrągłego złącza diag obok pompy abs.

#63 Offline   7even


  • Postów: 64
  • Na forum od: 23 lut 2013
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 lipca 2014 - 16:22

u mnie jest problem bo po wpieciu dioda nawet nie zaswieci sie co moze byc przyczyna?

#64 Offline   7even


  • Postów: 64
  • Na forum od: 23 lut 2013
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 lipca 2014 - 22:44

dalem rade;) jeszcze jedno pytanie czy ktos z was posiada ewentualnie bylby wstanie przetlumaczyc to na jezyk polski? chodzi mi o m102:) z gory dziekuje ;)

#65 Offline   7even


  • Postów: 64
  • Na forum od: 23 lut 2013
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 października 2014 - 19:05

panowie mam maly problem a mianowicie po skasowaniu bledow gdy chce jeszcze raz sprawdzic gdy wpinam sie w pin nr 3 dioda swieci gdy wpinam sie w drugi pin nr 1 po 3-4 sekundach wyciagne(pin 3 caly czas wpiety) to dioda blysnie raz i gasnie calkowicie... aby sie znow zaswiecila musze cofnac kluczyk i dac jescze raz zaplon i tak w kolko... o co moze chodzic? pomocy... do tej pory wyblyskala i swiecila sie caly czas nawet gdy nie wykrylo bledow...

#66 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 13 października 2014 - 19:11

Tak ma być kolego , wcześniej miałeś błędy w sterowniku i to nie jeden , dopóki wszystkich nie skasowałeś to dioda po wybłyskaniu danego błędu zaczęła świecić ciągle co wskazywało na to by odczytać drugi błąd . Efektem porządanym ma być błyśnięcie diody tylko raz i jej zgaśnięcie .

#67 Offline   7even


  • Postów: 64
  • Na forum od: 23 lut 2013
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 października 2014 - 18:03

w takim razie sterownik wczesniej lapal zwieche bo nie dalo sie odczytac wiecej bledow ale dzieki piotrek :)

#68 Offline   pawelluszczak


  • Postów: 37
  • Na forum od: 25 lut 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:golf 3 1,9 gtd, ducato 1,9 d

Napisano 06 marca 2015 - 18:50

Wyświetl postUżytkownik spy dnia 06 stycznia 2010 - 21:28 napisał

roxa, a mógłbyś wrzucić tu foty tego złącza do autodiagnostyki? Jak masz tam jakiś sterownik pompy i czegoś jeszcze to też. Może uda się coś wygrzebać w necie lub jakichś papierach. Przydałyby się jakieś symbole i poglądówka, gdzie co jest.
Zresztą... rozpiska pinów w złączu mówi wyraźnie, że pin 4 jest do diagnostyki wtrysku w dieslach. Czy zasada błyskania po prostu powinna być taka sama, jeśli złącze też tek takie, jak na rysunkach, które zamieściłem. Banan w dziurkę z numerem 4, drugi na 2-4 sek w dziurkę opisaną nr 1 i ma błyskać. Jak nie błyska, to ktoś tu nas robi w konia :zeby:

marekl, skoro podejrzewasz elektronikę, to ją odepnij i sprawdź jak wyglądają obroty. Odpinasz ją przez wyjęcie aluminiowego przekaźnika (to się tak naprawdę nazywa przekaźnik przeciwprzepięciowy - OVP (overVoltage Protection) Relay). Wtedy sterownik wejdzie w tryb awaryjny i przestanie regulować cokolwiek. Pozostanie sama mechanika. Moim zdaniem niekoniecznie wina leży w elektronice. Poprzeglądaj wszystkie gumowe rurki naokoło rozdzielacza wtrysku. A jak już zdejmiesz w tym celu obudowę filtra powietrza, to sprawdź czy nie blokuje Ci się klapa spiętrzająca. O tym było pewnie mnóstwo na forum. Łącznie z tym, jak ją poprawnie ustawić.
Acha, mnie się cuda działy z obrotami, gdy niechcący zamieniłem wtyczkę potencjometru klapy i czujnika maksymalnego położenia przepustnicy. Zobacz, czy na tej wtyczce przy potencjometrze z jednego pinu czasem nie wychodzą dwa kable. Jeśli tak, to masz zamienione wtyczki. Zresztą, zrób kabelek i odpytaj furę co jej przeszkadza. A nuż coś wywnioskujesz.

A jeśli chodzi o braki w mechanikach, to się zgodzę. Boją się robić te wtryski. Pewnie dlatego, że trzeba trochę wiedzieć o tej konstrukcji i mieć pojęcie jak to wyregulować. Potrzebne są też pewne narzędzia, jak np manometr z przełącznicą do mierzenia ciśnienia między komorami rozdzielacza, co pozwala na poprawne ewentualne wyregulowanie EHA, multimetry do obserwacji zachowania sterowania, trzeba trochę brykę rozbebeszyć, by upewnić się, że przez gumowe połączenia nie ciągnie fałszywego powietrza, no i trzeba mieć kabelek, jeśli z autem da się porozmawiać. Sądzą, że trzeba mieć albo drogi komputer diagnostyczny do MB albo nie da się auta zdiagnozować inaczej, niż logicznym myśleniem. Po tym temacie o kabelku sami zresztą widzieliście, że ta wiedza często jest tajemna i mało kto chce się nią dzielić.
A jak już auto ma założony gaz, to mechanicy robią minę i patrząc z politowaniem mówią od razu: "te auta nie działają z gazem! nie zakładałby pan, działałoby dobrze! tam się zaciera rozdzielacz i wszystko się rozregulowuje... nie robię tego." Do pewnego stopnia mają rację, bo rozdzielacz umrze, jeśli auto przez kilka lat jazdy na gazie powącha benzynę raz na rok i to przez pomyłkę. Jeśli samochód regularnie odpala się na benzynie i dopiero po jakimś czasie przełączy się na zasilanie gazem, to tłoczek się nie powinien zatrzeć, ponieważ w rozdzielaczu po wyłączeniu pompy paliwa przez czas liczony w godzinach utrzymuje się resztkowe ciśnienie paliwa. Po to jest akumulator paliwa i przeponowy regulator ciśnienia. Tłoczek jest smarowany benzyną, która nie ucieka przez wtryski, bo jest za niskie ciśnienie. Przecież Niemcy nie zrobiliby konstrukcji, która spieprzy się po roku. :D

Witam,
chciałem zapytać o sytuację z pinem 4, dzisiaj próbowałem wybłyskać, na 6 i 7 pinie błyska mi błędy ale na 4 nie. Bez zapłonu przytknięcie kabelka diagnostycznego do aku + i pinu 4 zapala diodę ale po zapłonie już niestety nie, zwieranie z 1 zapala diodę na chwilkę ale nie powoduje żadnych błysków.
Może ktoś wie dlaczego?

I czy to normalne że moje złącze ma tylko pin 1,2,4,6,7 i 16?
Silnik 2,5d 113 km, 95r.

#69 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 05 kwietnia 2016 - 09:05

Witam.
Mam w aucie KE-jetronic 3.5- czyli mam złacze diagnostyczne w poblizu akumulatora.
Kuplłem tester ktory ma trzy wyjscia, tzw plus z aku, drugi kabel do podpiecia na PIN nr 1 i trzeci diagnostyczny na PIN nr3. Podpinam wszystko wg instrukcji, niestety tester nie reaguje. W celu unikneicia zbednego reklamowania produktu, chcialbym zapytac Was tu na forum czy istnieje jakis sposob na sprawdzenie PIN-u nr 3 w gniezdzie diagnostycznym 8-io pinowym przy akumulatorze. Nadmienie ze tylko piny 1 i 3 sa zajete reszta jest pusta. Pin nr 1 jest ewidentnie masą , wiec pozostanie 3. Mam multimetr -moge sprawdzic jakos ten pin3?

#70 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 47
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 13 lutego 2019 - 00:26

Wyświetl postUżytkownik spy dnia 05 grudnia 2009 - 17:22 napisał

Ok, sprawdziłem (człowiek jednak się uczy całe życie :roll:). Wygląda na to, że masz KE-Jetronic 3.1. W tym ECU błędy są pokazywane jedynie za pomocą współczynnika wypełnienia i nie ma tam złącza przy akumulatorze do podpięcia diody.
Prawdopodobnie model Twojego sterownika ma oznaczenie 0 280 800 388 lub 0 280 800 389.
Można to sprawdzić zdejmując plastikową osłonę za akumulatorem i odczytując napis na nalepce urządzenia:
Dołączona grafika

KE-Jetronic 3.5 ma oznaczenia:
0 280 800 344
0 280 800 345
0 280 800 346
0 280 800 347

Reszta sterowników w W201 i W124 to z dużą dozą prawdopodobieństwa KE 3.1 lub KE 2.3. Przy czym KE 2.3 był ponoć stosowany tylko w modelu 230 - 2.3 litres (W124), 1984 - 1986 i miał oznaczenie 0 280 800 124 lub 0 280 800 125. D Jetronic to chyba tylko silniki 8-cylindrowe. KE5.2 zastosowano w 300E-24, TE-24 oraz CE-24, 300SL, 300SL-24 i 500SL. Inne miały systemy LH-Jetronic, HFM albo PMS Siemiensa. W E200 z motorem 111.940 (1992-1996) montowano też Motronic, który ma to do siebie, że posiada mapę wtrysku.

Więcej chyba nie ma sensu pisać :sciana:
witam kolego mam pytanie posiadam mb w124 m102.982 2.3ce 124.043 .1.89.r. jakie ecu powinienem mieć 280800266 czy 280800346 .I czy oby dwa są na dwu pinowy czujnik temperatury wody ..????








Podobne tematy Zwiń