Witam
Mam problem z pompą paliwa w w124 kombi z 2l silnikiem benzynowym z 95 roku. Otóż, padła oryginalna pompa, więc kupiłem zamiennik na allegro, dokładnie z tej aukcji
http://allegro.pl/item822490652_pompa_p ... cedes.html
Z tego co się dowiedziałem powinna pasować. Niestety, mam z nią problemy. Przy dodaniu gazu - krztusi się, nie na tyle by zgasł, na wolnych obrotach jest wszystko ok, tylko przy przyśpieszaniu.
Druga kwestia, w czasie drobnych napraw, zauważyłem że są dwie - jedna jest przy zbiorniku, a druga, pod siedzeniem pasażera z przodu, do czego ona służy? To też element instalacji paliwowej?
Pozdawiam
1
[w124] Problem z pompą paliwa
Rozpoczęty przez Nonanol, lis 26 2009 17:44
35 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 listopada 2009 - 17:44
#2
Napisano 26 listopada 2009 - 19:17
Ciśnienie paliwa w układzie wynosi ok. 5,6 bara. Być może zakupiona pompa nie daje wystarczającego ciśnienia - być może nie ma dostatecznej wydajności. Trzeba pomierzyć ciśnienie w układzie, gdyż te "Allegrowskie" pompy często nie dają deklarowanych parametrów. Są to zazwyczaj produkty "no name" i najczęściej wypada się cieszyć, że działa w ogóle...
Pierwsze słyszę...
Nonanol napisał:
druga, pod siedzeniem pasażera z przodu, do czego ona służy?
#3
Napisano 26 listopada 2009 - 21:05
Gerri napisał:
Pierwsze słyszę...
Też ma dwie pompy paliwa. Pierwsza przy zbiorniku podczepiona samotnie, druga zaś gdzieś pośrodku auta razem z filtrem i akumulatorem paliwa.Dziwna sprawa.... :shock:
#4
Napisano 26 listopada 2009 - 22:04
Dwie pompy paliwa były w silnikach trzylitrowych (czy może sześciocylindrowych? - to już było dawno...)
W każdym razie pompy były dokładnie koło siebie - a nie w każdym kącie auta
Tutaj
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 030&SGN=02
jest stosowny obrazek
W każdym razie pompy były dokładnie koło siebie - a nie w każdym kącie auta
Tutaj
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 030&SGN=02
jest stosowny obrazek
#5
Napisano 27 listopada 2009 - 15:50
W takim razie do czego może służyć ta druga? Może to część od klimatyzacji... Albo zapasowa?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
#6
Napisano 28 listopada 2009 - 00:07
Nonanol napisał:
do czego może służyć ta druga?
#7
Napisano 28 listopada 2009 - 09:12
Nonanol
.
a w akucji pisze dużymi literami ,że daje 5bara
nie lepiej było kupić dobrą orginalną używkę od kogoś z forum ,a orginalna pompa kosztuje około 500zł to czego tu się spodziewać za 100zł a wiesz przecież jaki KE -JET jest wrażliwy wystarczy jakaś śrubke przekrecić nie tak jak trzeba i już są problemy a co dopiero pompa paliwa ,
współczuje zakupu
Gerri napisał:
Ciśnienie paliwa w układzie wynosi ok. 5,6 bara
a w akucji pisze dużymi literami ,że daje 5bara
nie lepiej było kupić dobrą orginalną używkę od kogoś z forum ,a orginalna pompa kosztuje około 500zł to czego tu się spodziewać za 100zł a wiesz przecież jaki KE -JET jest wrażliwy wystarczy jakaś śrubke przekrecić nie tak jak trzeba i już są problemy a co dopiero pompa paliwa ,
współczuje zakupu
#9
Napisano 12 grudnia 2009 - 21:15
znalazłem coś takiego:
Wstępna pompa zasilająca
W ekstremalnie wysokich temperaturach zewnętrznych, które na ogół występują tylko w krajach o klimacie gorącym, paliwo może już odparowywać w przewodzie dolotowym, między zbiornikiem paliwa a elektryczną pompą paliwa. Jako środek zaradczy, do wykonania przez serwis, istnieje możliwość umieszczenia bezpośrednio przy zbiorniku małej wstępnej pompy podającej paliwo oraz regulatora ciśnienia lub umieszczenie wstępnej pompy zasilającej bezpośrednio w zbiorniku.
Od połowy 1977 roku w samochodach Volvo jest instalowana seryjnie w zbiorniku wstępna pompa zasilająca. Jest to mała pompa łopatkowa o nadciśnieniu tłoczenia 0,2 bar (0,02 MPa).
Wstępna pompa zasilająca
W ekstremalnie wysokich temperaturach zewnętrznych, które na ogół występują tylko w krajach o klimacie gorącym, paliwo może już odparowywać w przewodzie dolotowym, między zbiornikiem paliwa a elektryczną pompą paliwa. Jako środek zaradczy, do wykonania przez serwis, istnieje możliwość umieszczenia bezpośrednio przy zbiorniku małej wstępnej pompy podającej paliwo oraz regulatora ciśnienia lub umieszczenie wstępnej pompy zasilającej bezpośrednio w zbiorniku.
Od połowy 1977 roku w samochodach Volvo jest instalowana seryjnie w zbiorniku wstępna pompa zasilająca. Jest to mała pompa łopatkowa o nadciśnieniu tłoczenia 0,2 bar (0,02 MPa).
#10
Napisano 12 grudnia 2009 - 22:15
Tutaj nie można wychodzić z takiego założenia, auto jest sprzedane i użytkowane w niemcowni do 2004 roku a pompy są identyczne parametrami i budową.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
[W124] filtr paliwa siatkowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
Pompa paliwa w124 om603 2,5td problem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Sylwek12321 |
|