Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Problem z pompą paliwa


35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Nonanol


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: Lubin

Napisano 26 listopada 2009 - 17:44

Witam
Mam problem z pompą paliwa w w124 kombi z 2l silnikiem benzynowym z 95 roku. Otóż, padła oryginalna pompa, więc kupiłem zamiennik na allegro, dokładnie z tej aukcji
http://allegro.pl/item822490652_pompa_p ... cedes.html
Z tego co się dowiedziałem powinna pasować. Niestety, mam z nią problemy. Przy dodaniu gazu - krztusi się, nie na tyle by zgasł, na wolnych obrotach jest wszystko ok, tylko przy przyśpieszaniu.
Druga kwestia, w czasie drobnych napraw, zauważyłem że są dwie - jedna jest przy zbiorniku, a druga, pod siedzeniem pasażera z przodu, do czego ona służy? To też element instalacji paliwowej?
Pozdawiam



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 26 listopada 2009 - 19:17

Ciśnienie paliwa w układzie wynosi ok. 5,6 bara. Być może zakupiona pompa nie daje wystarczającego ciśnienia - być może nie ma dostatecznej wydajności. Trzeba pomierzyć ciśnienie w układzie, gdyż te "Allegrowskie" pompy często nie dają deklarowanych parametrów. Są to zazwyczaj produkty "no name" i najczęściej wypada się cieszyć, że działa w ogóle...

Nonanol napisał:

druga, pod siedzeniem pasażera z przodu, do czego ona służy?
Pierwsze słyszę...

#3 Offline   Martin2149


  • Postów: 98
  • Na forum od: 20 gru 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 26 listopada 2009 - 21:05

Gerri napisał:

Pierwsze słyszę...

Też ma dwie pompy paliwa. Pierwsza przy zbiorniku podczepiona samotnie, druga zaś gdzieś pośrodku auta razem z filtrem i akumulatorem paliwa.Dziwna sprawa.... :shock:

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 26 listopada 2009 - 22:04

Dwie pompy paliwa były w silnikach trzylitrowych (czy może sześciocylindrowych? - to już było dawno...)
W każdym razie pompy były dokładnie koło siebie - a nie w każdym kącie auta
Tutaj
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 030&SGN=02
jest stosowny obrazek

#5 Offline   Nonanol


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: Lubin

Napisano 27 listopada 2009 - 15:50

W takim razie do czego może służyć ta druga? Może to część od klimatyzacji... Albo zapasowa? :ok:
Pozdrawiam

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 listopada 2009 - 00:07

Nonanol napisał:

do czego może służyć ta druga?
Sorry - nie kojarzę o czym piszesz. Może jakaś fotka?

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 28 listopada 2009 - 09:12

Nonanol

Gerri napisał:

Ciśnienie paliwa w układzie wynosi ok. 5,6 bara
.
a w akucji pisze dużymi literami ,że daje 5bara
nie lepiej było kupić dobrą orginalną używkę od kogoś z forum ,a orginalna pompa kosztuje około 500zł to czego tu się spodziewać za 100zł a wiesz przecież jaki KE -JET jest wrażliwy wystarczy jakaś śrubke przekrecić nie tak jak trzeba i już są problemy a co dopiero pompa paliwa ,
współczuje zakupu :drive:

#8 Offline   Martin2149


  • Postów: 98
  • Na forum od: 20 gru 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 12 grudnia 2009 - 17:41

Udało mi się zrobić fotki, ale niestety telefonem.Mam silnik 2.3 M102 i są dwie elektryczne pompy paliwa.
Pierwsza przy zbiorniku.....

Dołączona grafika

...druga razem z filtrem pod siedzeniem pasażera....
Dołączona grafika

.... :ok:

Także może kolega Gerri znajdzie na to wytłumaczenie.... :ok:

#9 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 12 grudnia 2009 - 21:15

znalazłem coś takiego:

Wstępna pompa zasilająca
W ekstremalnie wysokich temperaturach zewnętrznych, które na ogół występują tylko w krajach o klimacie gorącym, paliwo może już odparowywać w przewodzie dolotowym, między zbiornikiem paliwa a elektryczną pompą paliwa. Jako środek zaradczy, do wykonania przez serwis, istnieje możliwość umieszczenia bezpośrednio przy zbiorniku małej wstępnej pompy podającej paliwo oraz regulatora ciśnienia lub umieszczenie wstępnej pompy zasilającej bezpośrednio w zbiorniku.

Od połowy 1977 roku w samochodach Volvo jest instalowana seryjnie w zbiorniku wstępna pompa zasilająca. Jest to mała pompa łopatkowa o nadciśnieniu tłoczenia 0,2 bar (0,02 MPa).

#10 Offline   Martin2149


  • Postów: 98
  • Na forum od: 20 gru 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 12 grudnia 2009 - 22:15

Tutaj nie można wychodzić z takiego założenia, auto jest sprzedane i użytkowane w niemcowni do 2004 roku a pompy są identyczne parametrami i budową.








Podobne tematy Zwiń