Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Utwardzenie wspomagania kierowniczego


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kamamer2000


  • Postów: 114
  • Na forum od: 24 kwi 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 s320 95 rok
  • Trzeci Mercedes:w210 e220 cdi 2002 rok

Napisano 28 listopada 2009 - 19:39

W mojej w140 strasznie lekko chodzi kierownica w mieście jest to wygodne ale przy dużych prędkościach przeszkadza.Czy da się coś z tym zrobić?



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 listopada 2009 - 20:12

Od tego jest układ PML (ParameterLenkung) - przy wyższych prędkościach ogranicza siłę wspomagania. Jeżeli taki układ masz - to sprawdź poprawność jego działania.

#3 Offline   kamamer2000


  • Postów: 114
  • Na forum od: 24 kwi 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 s320 95 rok
  • Trzeci Mercedes:w210 e220 cdi 2002 rok

Napisano 28 listopada 2009 - 20:32

jak sprawdzić czy mam ten system?

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 listopada 2009 - 21:04

Z tego co pamiętam, to na górnej powierzchni kolumny kierowniczej (dosyć nisko - nad osią) jest zaworek, który puszcza ciśnienie wspomagania na przelew w zależności od prędkości jazdy. Wykorzystywany jest do tego sygnał prędkości z układu ABS. Próbowałem znaleźć stosowny obrazek na "ruskim EPC" - jednak jest to wyposażenie dodatkowe i niestety nie figuruje. Spróbuj rozszyfrować VIN - może opcja się pojawi. Najlepiej by było spojrzeć do oryginalnego EPC i potwierdzić istnienie wspomnianego układu, lub podłączyć do komputera (gdyż układ ma osobny sterownik, który pojawia się w czasie testu).








Podobne tematy Zwiń