Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] m102 problemy z "ssaniem"



71 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   grubyyy2007


  • Postów: 30
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 06 lipca 2008 - 11:33

Witam szukalem i nic niemoge znaleźc
mam taki problem ze od poczatku jak kupilem gwiazdeczke to nie mialem ssania i tu pytanie do was czy mam automatyczne ssanie czy tu jest gdzies na linke, albo moze jakies podcisnienie jest odpowiedzialne za to.
Teraz jak odpale to musze trzymac go na obrotach ok 2 min (bo inaczej gasnie )

Poprawiono tytuł i błędy



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 06 lipca 2008 - 12:06

Tak, jest coś tak jakby ssanie automatyczne :czujnik: Ale to jest KE-Jetronic... Tu taką rolę pełni wtryskiwacz rozruchowy i regulator wolnych obrotów. No i z Twojego opisu wynika, że faktycznie nie działa... :roll:
Generalnie ten wtrysk, to dość skomplikowana sprawa - w sam raz dla forumowcyh "starych wyjadaczy", bo mi jest osobiście ciężko cokolwiek zasugerować co się zepsuło, albo od czego zacząć... :-|

Samemu to chyba można tylko sprawdzić przekaźnik przepięciowy, tj. zimne luty w nim (chodzi o ten srebrny) :mrgreen:
Tylko żeby nie było - czytałem o nim tylko ;-)

#3 Offline   kamilesp


  • Postów: 80
  • Na forum od: 26 sty 2009
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski

Napisano 04 grudnia 2009 - 17:32

Moze i jestem upierdliwy... ale chcialbym od nowa zaczac temat niedzialajacego ssania w mojej 190-tce.
Zrobilem kilka pomiarow.... i na kostce ktora wpieta jest w zawor powietrza dodatkowego mam 12,5 V niezaleznie czy auto jest zimne czy rozgrzane.
Stycznik od wolnych obrotow jest sprawny aczkolwiek nie ma zadnej roznicy po jego zalaczeniu. Oczywiscie zawor powietrza dodatkowego rowniez sprawdzalem i tez jest sprawny.
Srebrny przekaznik rowniez wydaje sie byc sprawny... po jego wyjeciu napiecie jest 0V, po wlozeniu 12,5 (okolo).
Nie wiem czy dobrze kombinuje ale wydaje mi sie... ze jak auto jest zimne... to napiecie na kostce zaworu powinno byc wysokie (zawor otwarty)... a w miare jak auto sie rozgrzewa to napiecie powinno malec i zawor powinien sie przymykac... przez co auto bedzie dostawac mniej powietrza "dodatkowego".
Gdzie szukac przyczyny ???

P.S.
Bardzo prosze o fachowe rady... nie w stylu "umyj zawor w benzynie" bo takie rzeczy robilem juz dawno.

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 04 grudnia 2009 - 18:36

kamilesp said:

napiecie na kostce zaworu powinno byc wysokie (zawor otwarty)... a w miare jak auto sie rozgrzewa to napiecie powinno malec i zawor powinien sie przymykac.

W tym miejscu robisz pewien błąd diagnostyczny: ten zawór nie jest sterowany napięciem, tylko przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu i amplitudzie 12V. Coś takiego, jak sterowanie zaworów ogrzewania w modelu 124 - tylko z wielokrotnie większą częstotliwością.

Tak nawiasem - czemu ten temat umieściłeś w "modyfikacjach"? :coto:

#5 Offline   kamilesp


  • Postów: 80
  • Na forum od: 26 sty 2009
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski

Napisano 04 grudnia 2009 - 18:40

O do licha -walnalem sie :) niech ktos przeniesie kto moze :mrgreen:

A do zaworu... to moze i masz racje... w takim razie miernik zawsze bedzie pokazywal mi 12 V np...

#6 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 04 stycznia 2010 - 17:35

Cześć, mam ten sam problem -już dużo o tym pisałem, dużo się dowiedziałem ale ssanie nadal nie działa.
Ogólnie to ssanie się w ogóle nie włącza, ani zawór ani wtryskiwacz. To znaczy zawór działa ale nie przełącza się na ssanie, a do wtrysku roz. nie dochodzi prąd.
Czujnik temperatury dla układu wtryskowego jest sprawny sprawdzałem oporność , wtryskiwacz rozruchowy też jest sprawny -ładnie rozprowadza mgiełkę. Zawór powietrza też sprawny, potencjometr klapy sprawny.
Teraz przekaźniki: po kablu od wtrysku rozruchowego doszedłem do czarnego przekaźnika z napisem kaltstart (zimny start), po kablach od zaworu p.d. doszedłem do srebrnego przekaźnika, więc wyjąłem je i oddałem do elektryka na sprawdzenie/przelutowanie.
Ten twierdzi że są sprawne...ale to nic pewnego. Jedyne co przykuło moją uwagę to potencjometr przepustnicy, chyba prąd nie dochodzi do niego . Według mnie to przez te przekaźniki -czy ktoś kiedyś sprawdzał je, albo podał by mi jakieś dane -między poszczególnymi pinami przekaźników: Kaltstart i taki prosty(5 pinów) z czerwoną klapką?
Z góry dzięki za pomoc.

#7 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 06 lutego 2010 - 17:42

witam , wczoraj po sprawdzeniu wszystkich kabli elektrycznych układu wtryskowego doszłem do tego że brak jest sygnału TD (prędkość obrotowa) jak by nie wychodził z modułu zapłonowego więc pobrałem ten sygnał z cewki (-) i wszystko zaczeło wkońcu działać i mam pytanie bo wcześniej było tak jak opisuje grubyyy2007, a teraz zimny czy ciepły zawsze obroty utrzymują się na poziomie ok 900-1000 czy tak właśnie działa ssanie w m102 czy obroty powinły być na zimnym silniku np 1500?

#8 Offline   Lorist


  • Postów: 35
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Omega 98'

Napisano 07 lutego 2010 - 01:00

a mógłbyś pokazać na zdjęciach w którym miejscu powinien być ten kabel ktorego Ci brak ?

mam także problem z ssaniem (brak) , może jest możliwość aby samemu stworzyć takie cudo.. ?

#9 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 07 lutego 2010 - 10:31

w tym poście będziesz miał wszystko , podpowiem że ten kabel idzie od modułu zapłonowego (taka wtyczka okrągła z 4 pinami , w okolicy cewki) z tamtąd idzie do złącza diagnostycznego następnie jak nie masz gazu to do komputera i po drodze do czarnego przekaźnika za nim, u mnie niestety był gaz i jakieś obejście było tego kablu TD przez przełącznik , też nie działał mi wcześniej obrotomierz więc odkręciłem śrubkę przy złączu diagnostycznym były tam kabel przychodzący i dwa wyjściowe odkręciłem aby od obrotomierza ten drugi zostawiłem bo to od gazu i podłączyłem go do cewki (-) bezpośrednio obrotomierz zaczął działać , następnie musiałem odnaleźć gdzie kończy się kabel TD idący od komputera i skończył się w jakiejś wiązce nad cewką . był przylutowany do żółtego kabla idącego do przełącznika gazu , przylutowałem do niego drugi kabel który podłączyłem do cewki (-) i teraz działa ;] można to łatwo sprawdzić miernikiem ustawić na piszczeie odłączyć kostke od komputera i przelecieć wszystkie piny patrząc na schemat .
dodam zdjęcie schematu tego kabla bo może to co napisałem nie jest dla wszystkich jasne
Posted Image

#10 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lutego 2010 - 11:57

Prze_Cinek said:

ok 900-1000 czy tak właśnie działa ssanie w m102
U mnie przy rozruchu na zimno obroty podchodzą pod 1500.








Podobne tematy Zwiń