Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] [m102] Brak "ssania"


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kamilesp


  • Postów: 80
  • Na forum od: 26 sty 2009
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski

Napisano 04 grudzień 2009 - 17:32

Moze i jestem upierdliwy... ale chcialbym od nowa zaczac temat niedzialajacego ssania w mojej 190-tce.
Zrobilem kilka pomiarow.... i na kostce ktora wpieta jest w zawor powietrza dodatkowego mam 12,5 V niezaleznie czy auto jest zimne czy rozgrzane.
Stycznik od wolnych obrotow jest sprawny aczkolwiek nie ma zadnej roznicy po jego zalaczeniu. Oczywiscie zawor powietrza dodatkowego rowniez sprawdzalem i tez jest sprawny.
Srebrny przekaznik rowniez wydaje sie byc sprawny... po jego wyjeciu napiecie jest 0V, po wlozeniu 12,5 (okolo).
Nie wiem czy dobrze kombinuje ale wydaje mi sie... ze jak auto jest zimne... to napiecie na kostce zaworu powinno byc wysokie (zawor otwarty)... a w miare jak auto sie rozgrzewa to napiecie powinno malec i zawor powinien sie przymykac... przez co auto bedzie dostawac mniej powietrza "dodatkowego".
Gdzie szukac przyczyny ???

P.S.
Bardzo prosze o fachowe rady... nie w stylu "umyj zawor w benzynie" bo takie rzeczy robilem juz dawno.

#2 Offline   Gerri


  • Postów: 1746
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:203 Kompressor

Napisano 04 grudzień 2009 - 18:36

kamilesp napisał:

napiecie na kostce zaworu powinno byc wysokie (zawor otwarty)... a w miare jak auto sie rozgrzewa to napiecie powinno malec i zawor powinien sie przymykac.

W tym miejscu robisz pewien błąd diagnostyczny: ten zawór nie jest sterowany napięciem, tylko przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu i amplitudzie 12V. Coś takiego, jak sterowanie zaworów ogrzewania w modelu 124 - tylko z wielokrotnie większą częstotliwością.

Tak nawiasem - czemu ten temat umieściłeś w "modyfikacjach"? :coto:

#3 Offline   kamilesp


  • Postów: 80
  • Na forum od: 26 sty 2009
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski

Napisano 04 grudzień 2009 - 18:40

O do licha -walnalem sie :) niech ktos przeniesie kto moze :mrgreen:

A do zaworu... to moze i masz racje... w takim razie miernik zawsze bedzie pokazywal mi 12 V np...

#4 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 280
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 styczeń 2010 - 17:35

Cześć, mam ten sam problem -już dużo o tym pisałem, dużo się dowiedziałem ale ssanie nadal nie działa.
Ogólnie to ssanie się w ogóle nie włącza, ani zawór ani wtryskiwacz. To znaczy zawór działa ale nie przełącza się na ssanie, a do wtrysku roz. nie dochodzi prąd.
Czujnik temperatury dla układu wtryskowego jest sprawny sprawdzałem oporność , wtryskiwacz rozruchowy też jest sprawny -ładnie rozprowadza mgiełkę. Zawór powietrza też sprawny, potencjometr klapy sprawny.
Teraz przekaźniki: po kablu od wtrysku rozruchowego doszedłem do czarnego przekaźnika z napisem kaltstart (zimny start), po kablach od zaworu p.d. doszedłem do srebrnego przekaźnika, więc wyjąłem je i oddałem do elektryka na sprawdzenie/przelutowanie.
Ten twierdzi że są sprawne...ale to nic pewnego. Jedyne co przykuło moją uwagę to potencjometr przepustnicy, chyba prąd nie dochodzi do niego . Według mnie to przez te przekaźniki -czy ktoś kiedyś sprawdzał je, albo podał by mi jakieś dane -między poszczególnymi pinami przekaźników: Kaltstart i taki prosty(5 pinów) z czerwoną klapką?
Z góry dzięki za pomoc.

#5 Offline   DoN_OpicjusZ


  • Postów: 20
  • Na forum od: 28 lis 2008
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski

Napisano 05 październik 2010 - 11:18

Witam chciałbym się dołączyć do tematu ja mam ssanie ale przez jakieś 2 sekundy a później się wyłącza nie wiem dla czego ale wiem że da się ssanie zrobić na zwykły włącznik i jak by ktoś umiał napisać gdzie i jak to połączyć to byłbym wdzięczny nawet wyśle siano na 4-pak :P za odpowiedzi z góry dzięki i POZDRAWIAM :/

#6 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 280
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 październik 2010 - 18:01

można ale musiał byś mieć dobrego elektryka który umiał by zgrać ze sobą wtryskiwacz rozruchowy i zawór pow. dodat. , dlatego lepiej naprawić ssanie ps jeśli ssanie działa przez 2 sek po odpaleniu to sprawdź czujnik temperatury dla sterowników

#7 Offline   kris86


  • Postów: 67
  • Na forum od: 19 cze 2010

Napisano 05 październik 2010 - 20:18

ten elektryk to rozbierał ten przekażnik,czy tylko pomierzył.Ten przekażnik to trzeba na chama rozebrać ,i wtedy przelutowć to 1/2 wszyskich problemów w tych autach związanych ze ssaniem ;)

#8 Offline   melfio1


  • Postów: 2056
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 05 październik 2010 - 20:35

ja też nie miałem ssania w M102 :evil: ze dwa lata się bawiłem czujniki ,przekazniki i nic ;) ,nawet kupiłem nowy ten z czerwoną klapką i leży w szafie ,
a kiedyś tak sobie sprzątałem i wyjełem ten cały komputer, ECU chyba fachowo sie zwie obok tego z czerwona klapką i ABS i wkońcu sie okazło ,że ECU man od 2.3 nie pamietam teraz dokładnie numeru ale napewno końcówka była 203 , a do 1.8 powinno być nr.Bosch 0280 800 388 dla wersji bez katalizatora,a z katem
0280 800 392, kupiłem ten 0280 800 392 i już z rok jest ;) :D moż warto sprawdzić ;)

#9 Offline   Merc190E


  • Postów: 111
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124

Napisano wczoraj, 17:16

Z deka odkopie temat :D Mam 190 2.0 118km i jak zapale to ssanie jest tylko przez ok.3 sekundy.Co to może być?Przekaźnik za akumulatorem?

#10 Offline   stachu22


  • Postów: 450
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Renault Kangoo 1.5 dci

Napisano wczoraj, 17:31

Na ciepłym, zimnym silniku czy zawsze?

#11 Offline   Merc190E


  • Postów: 111
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124

Napisano wczoraj, 17:39

Na zimnym.Na ciepłym nie ma w ogóle

#12 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 988
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes 190 1,8
  • Inny samochód:Passat b5

Napisano wczoraj, 19:25

Dobrze czyli jakie masz obroty na ssaniu , bez ssania na zimnym i gdy silnik rozgrzany . Nagle tak ci się stało czy tak już było ?

#13 Offline   Merc190E


  • Postów: 111
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124

Napisano wczoraj, 19:29

Poprostu kupiłem na wiosne auto i nie zwracałem uwagi na to.Teraz niższe temperatury to mi się przypomniało o ssaniu.Jak odpale wchodzi na jakieś 1200-1300 obrotów po 3 sekundach spada na 700-800 i jak się nagrzeje do ok.80 stopni to ma 1200 wolne obroty ;)

#14 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 988
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes 190 1,8
  • Inny samochód:Passat b5

Napisano wczoraj, 19:34

Sprawdź nastawnik biegu jałowego , zmierz napięcie w gnieździe diagnostycznym między pinem 5a 3 , sprawdź po rozgrzniu czy potencjometr między pinem górnym a środkowym ( nie ściągasz wtyczki) ma 0,7V na rozgrzanym silniku . Jak po sprawdzasz to daj znać pomyślimy co może być , lewego powietrza oczywiście nie ma ?

#15 Offline   Merc190E


  • Postów: 111
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124

Napisano wczoraj, 19:43

Lewego nie ma.Napięcie niedawno mierzyłem na tym gnieździe i nie pamiętam ale było coś koło 12,4 V chyba.Muszę jutro zmierzyć jeszcze

#16 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 988
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes 190 1,8
  • Inny samochód:Passat b5

Napisano wczoraj, 19:46

To zmierz zwróć uwagę czy oscyluje oczywiście silnik rozgrzany i odpalony podczas testu . Sprawdź też napięcie między pinem 5a3 na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie a potem z maks wciśniętym pedałem gazu .