Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] m102 problemy z "ssaniem"



71 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 27 listopada 2014 - 19:25

Dobrze czyli jakie masz obroty na ssaniu , bez ssania na zimnym i gdy silnik rozgrzany . Nagle tak ci się stało czy tak już było ?



#22 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 27 listopada 2014 - 19:29

Poprostu kupiłem na wiosne auto i nie zwracałem uwagi na to.Teraz niższe temperatury to mi się przypomniało o ssaniu.Jak odpale wchodzi na jakieś 1200-1300 obrotów po 3 sekundach spada na 700-800 i jak się nagrzeje do ok.80 stopni to ma 1200 wolne obroty ;)

#23 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 27 listopada 2014 - 19:34

Sprawdź nastawnik biegu jałowego , zmierz napięcie w gnieździe diagnostycznym między pinem 5a 3 , sprawdź po rozgrzniu czy potencjometr między pinem górnym a środkowym ( nie ściągasz wtyczki) ma 0,7V na rozgrzanym silniku . Jak po sprawdzasz to daj znać pomyślimy co może być , lewego powietrza oczywiście nie ma ?

#24 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 27 listopada 2014 - 19:43

Lewego nie ma.Napięcie niedawno mierzyłem na tym gnieździe i nie pamiętam ale było coś koło 12,4 V chyba.Muszę jutro zmierzyć jeszcze

#25 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 27 listopada 2014 - 19:46

To zmierz zwróć uwagę czy oscyluje oczywiście silnik rozgrzany i odpalony podczas testu . Sprawdź też napięcie między pinem 5a3 na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie a potem z maks wciśniętym pedałem gazu .

#26 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 maja 2016 - 12:38

Panowie mam pytanie dotyczące silnika 2.0E i ogólnie z ke-jetem ostatnio naprawiłem ssanie dzieki jednemu użytkownikowi tego forum . Okazało się że miałem uszkodzony sterownik . Ssanie powróciło lecz problem jest tego typu że odpalam auto .Wszystko git ssanie 1200 obr . Ale jeżeli w tym czasie chcę jechać to autem przerywa muszę dodać więcej gazu itd . Tak jak by tylko i wyłącznie chodził wtrysk rozruchowy. Kiedy momentalnie ssanie spadnie to jest wszystko ok . Czy to jest normalne że kiedy odpalam auto na ssaniu to podaje paliwo tylko wtrysk rozruchowy a po kilku sekundach przełącza się na wtryski ? Objaw jest tylko wtedy kiedy auto jest zimne. Jak u was to wygląda ?No i u mnie jak ma ssanie dostaje obroty 1200 i nie schodzi spokojnie do tych 800 tylko od razu się wyłącza ssanie auto tak jak by zaraz miało zgasnąć i nagle dostaje obroty biegu jałowego 800

#27 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 29 maja 2016 - 13:00

Ma na zimnym silniku wskoczyć na 1200, pochodzić tak kilkanaście sekund i opaść od razu na 900, potem jeszcze w miarę nagrzewania spada do 750. Na ciepłym silniku ma wskoczyć na 1000, pochodzić kilka sekund i opaść od razu na 750. Naciśnięcie gazu podczas pracy na ssaniu spowoduje jego natychmiastowe wyłączenie i spadek obrotów do ~800.
Myślę, że wypadałoby na tym nowym sterowniku dokonać korekty mieszanki i powinno już wszystko grać i buczeć ;)

Aha, nie ruszaj dopóki ssanie trzyma obroty ponad 1000. Na zimno w ogóle warto minutkę odczekać aż się motor obudzi i olej rozejdzie. Na ciepło te 10 sekund postoju też nie zaważy na losach świata.

#28 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 maja 2016 - 13:08

No to czyli tak będę robił jak napisałeś. Co do korekty mieszanki boję sie to robic bo z tego co mi się wydaję to muszę grzebać w tej śrubie środkowej w ke-jecie a nie daj boże bym to rozregulował to już całkiem była by kaplica

#29 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 maja 2016 - 17:45

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 29 maja 2016 - 13:00 napisał

Ma na zimnym silniku wskoczyć na 1200, pochodzić tak kilkanaście sekund i opaść od razu na 900,
Jeszcze nie widziałem żadnego sprawnego Mercedesa na KE żeby na zimnym z 1200 spadły obroty na 900 po chwili.

#30 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 29 maja 2016 - 19:45

O zaczyna się..








Podobne tematy Zwiń