Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] m102 problemy z "ssaniem"



71 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 28 marca 2017 - 15:33

Hmmm..

Z czujnika temperatury sygnał leci przez przekaźnik pompy do ECU? I na tej podstawie ustalany jest czas pylenia rozruchowego? A podniesione obroty to już efekt pracy nastawnika, prawda. Czas pylenia rozruchowego chyba prawidłowo zgrywa się z czasem trwania "podbitki"?

A tak z głupia franc, skoro momentami to kilkusekundowe podbicie wcale się nie pojawia- nie zacina Ci się nastawnik aby?



#42 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2017 - 15:35

Jestes pewien, ze to oscylacja wypelnienia, a nie pomiar staly 50% z jakims tam bledem, charakterystyczny dla uszkodzonej sondy?
Jak uklad i silnik reaguja na zubizenie miesznaki o powiedzmy 15% w stosunku do wzorcowych 50%?

#43 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2017 - 16:50

Wypelnienie oscyluje. Jutro obnjże mieszanke o 15%. Rozumiem, że wtedy wypełnienie ma oscylować wokół wartości 65%? Wypełnienie rosnie wraz z ubożeniem mieszanki?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka



#44 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2017 - 17:50

Obojętnie, czy w jedną, czy w drugą stronę, chodzi mi o sam fakt reakcji silnika oraz układu KE na fakt modyfikacji o znaczny skok wartości.
Mówię o tym tylko dlatego, że miałem okazję robić teraz 190 2.0, która oscylowała właśnie w zakresie 48-53%, ale coś mi nie pasowało, bo oscylowała tak od odpalenia w zasadzie cały czas, i mimo, że podbijanie obrotów itp działało, to jednak silnik ospale reagował na pedał gazu. Okazało się, że sonda była martwa, bez sondy pomiar zatrzymywał się na równo 50%, ale po podłączeniu nowej okazało się, że jest dość słabo - sterownik pokazał okolice 20% i dopiero po regulacji udało się osiągnąć 45-55%, więc zakres sugerowany przez producenta - okolice 10% oscylacji sygnału, no i dynamika wozu nie do porównania.

#45 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 28 marca 2017 - 19:06

U mnie ssanie trwa 28sekund,silnik 1.8 ,a czy za podbijanie obrotów na ciepłym po rozruchu ,to nie odpowiada czujnik tem.zewnętrznej ten w filtrze powietrza ?,bo zdaje mi się,że w zimie dłużej podbija obroty niż w lecie .

Użytkownik melfio1 edytował ten post 28 marca 2017 - 19:07


#46 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marca 2017 - 07:29

Dobra. Dzisiaj rano przy ok 2-3 st. temp. zewnętrznej, podbicie załączyło mi się i trwało ok 1,2 minuty, później wyłączyło się i silnik chodził jak należy. Wcześniej (przed wymianą potencjometru tj. ok 1,5 tyg. temu) trwało to ok 20-30 sek. więc chyba było git. Dzisiaj zmierzyłem rano wypełnienie (temp. silnika 80 st.). Wynik to 51-54% więc przedział wahań to ok 3-4%. Ustawiłem wypełnienie na 48-51% i sprawdzę dzisiaj zachowanie silnika, następnie zmienię ustawienie i będę sprawdzał. Jeśli próby w żaden sposób nie wpłyną na długość trwania "ssania" no to trza będzie myśleć dalej.
Sawyer, Fakt, "ssanie" mi się nie załącza w momencie kiedy na zew. jest względnie ciepło więc to raczej nie ZPD no chyba, że on dostaje info od czujników temperatury. W jaki sposób sprawdzić czy ten zawór mi się zacina? To chyba ciężkie do wykonania :).

Użytkownik Gasior edytował ten post 29 marca 2017 - 07:30


#47 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 29 marca 2017 - 08:02

Gasior, ecu masz ok?

#48 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marca 2017 - 08:55

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 28 marca 2017 - 19:06 napisał

a czy za podbijanie obrotów na ciepłym po rozruchu ,to nie odpowiada czujnik tem.zewnętrznej ten w filtrze powietrza ?,bo zdaje mi się,że w zimie dłużej podbija obroty niż w lecie .
W 1.8E ten czujnik masz podpięty do modułu EZL, nie do sterownika KE. Dorzucam schemat 102.910 dla wersji z manualem chyba od WKŁ

Dołączona grafika

carl00s, nie ma może w wisie informacji o tym gdy temp. płynu chłodzącego jest w np. w okolicach 0'C (lub poniżej) to podtrzymanie obrotów trwa dłużej niż 28 s.?

#49 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marca 2017 - 09:28

melfio1, Numer ECU jest odpowiedni do mojej wersji. Zakładam, że działa. Mam zapasowy więc na próbę podmienię. Tak jak napisałem wcześniej, przed wymianą potka wszystko działało ok. Ecu padło momentalnie? Chyba nie.

#50 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marca 2017 - 11:16

Hmm. No to sie dzieje. Przejechalem sie przed chwila po rannej regulacji na 48-51%. Podbicie tym razem trwalo ok 42 sek. Silnik w pierwszych momentach (0-50 stopni) nie chodzil za rowno. Przy 80 stopniach obroty delikatnie falowaly. Zmierzylem wyp. i uwaga, wyszlo stale 49% wiec chyba lambda padla. Jednak jak to sie ma do omawianego "ssania"?


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń