Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] zamiana mostu 3,91 na 3,67 a abs? czy trzeba komputer


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 05 grudnia 2009 - 23:25

mam problem zeby znaleźć most 3,91 z abs i asd duza głowka do 2,5d 20v kombi pomyślałem ze zarzuce 3,67 bo akurat taki chodzi w sedanie (mała głowka ) i kombi 300d (duża główka) -czy bede musiał zmieniać komputer absu zeby nie zaswieciał sie w pewnym momencie kontrolka od absu?-czujnik jest w moscie nie na kołach a to napewno ma jakiś wpływ co?

dzieki za podpowiedzi.
pozdrawiam



#2 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 grudnia 2009 - 00:03

Nic nie będziesz musiał zmieniać... różnica mała a duża główka to krótszy / dłuższy wał napędowy i większa / mniejsza flansza... Jak to dopasujesz to zmiana mostu z innym przełożeniem jest plug&play

#3 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 06 grudnia 2009 - 21:09

czy ktoś jeszcze sie wypowie w tej sprawie?
a jak jest z główką?
czy jesli jest duża flansza to zawsze jest duża głowka i odwrotnie czy są pomieszane.
mam flansze 110mm .
bede bardzo wdzięczny za pomoc bo szkoda wywalic 1000zł na nietaki towar.

#4 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 grudnia 2009 - 16:31

glowki roznia sie tez mocowaniem przy wyjsciu na wal no i trzeba tez zmierzyc polosie (dlugosc i srednice).

#5 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 25 maja 2010 - 21:18

Witam
mam jeszcze jedno proste pytanko-
most zmieniony a linka prędkościomierza jest w skrzyni - czyli teoretycznie silnik robi mniej obrotów wału na taki sam przebieg rzeczywisty-wychodzi na to ze przebieg jest zanizany o różnicę w przełozeniu - czyli z moich obliczeń wynika ze wynik na dziennym przebiegu trzeba pomnożyć x 1,068 - to niecałe 7% ale zawsze- szczególnie ważne przy pomiarze zużycia paliwa .
p.s. po wyjęciu przepustnicy i zatkaniu egr samochód zrobił 80km wiecej na zbiorniku paliwa - ta sama trasa od 3 lat.

pozdrawiam

#6 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 28 maja 2010 - 23:09

Kolego jesteś w błedzie, a juz udowadniam dlaczego. Po pierwsze nie wiem jak wyliczyles te 7 %, a po drugie wyobraź sobie prosta sytuacje. Kolega holuje Twojego Mercedesa przez 10 km. Jedziesz za nim podczepiony do linki, na wylaczonym silniku, na skrzyni masz wrzucony luz, no i sobie jedziesz za nim. Czyli wał napedowy sie NIE obraca, skrzynia, silnik, wszystko w spoczynku. Auto bedzie pokazywało Ci predkosc, jak i nabijało przebieg! Wiec co do za róznica jaki tam bedzie most, czy to bedzie 3.3 czy 3.9, to przebieg nabije Ci tak samo. Po rzeczywistych 10 km, i na jednym i na drugim moscie przebieg bedzie też wynosił 10 km :) mam racje czy nie? ;)

#7 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 29 maja 2010 - 10:12

spokoemil napisał:

Jedziesz za nim podczepiony do linki, na wylaczonym silniku, na skrzyni masz wrzucony luz, no i sobie jedziesz za nim. Czyli wał napedowy sie NIE obraca,

Z całym szacunkiem ale gówno prawda :mrgreen: zarówno wał jak i skrzynia będą pracować, a ponieważ ślimak jest na wałku zdawczym to pokazuje predkość na liczniku

#8 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 29 maja 2010 - 13:09

no dobra, w takim razie to ja źle myslalem :ok: sory za wprowadzenie w błąd :P no ale masz racje, bo wal sie bedzie obracał :jump: nie pomyslałem :star:








Podobne tematy Zwiń