Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

olej z odmy


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 06 grudzień 2009 - 12:50

witam zaopserwowalem ze coraz wiecej oleju mi wychodzi z odmy silnika w 124 3,0 d 12 v! co to za przyczyna 350 tys km ma przejechane pozdrawiam

#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3497
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 06 grudzień 2009 - 13:25

to znaczy że przewód gumowy masz nieszczelny ,chyba ,że wywala do filtra to nie dobrze :pig:

#3 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 06 grudzień 2009 - 13:30

przewod jest szczelny odma od dekal zaworow jak ja sciagne na zapolonym silniku to pluje troszke olejem co to za objawy !

#4 Offline   spy


  • Postów: 22
  • Na forum od: 01 gru 2009
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 grudzień 2009 - 14:27

duda, a gubisz olej? Jak zdejmiesz obudowę filtra powietrza, to masz tam mokro od oleju?

Jak nie masz mokro, to czym się przejmujesz? Dopóki nie chlapie Ci za filtr, to jest ok. Po to jest odma i po to jest jej zakrzywiony do góry wlot w obudowie filtra powietrza. Wychlapany z silnika olej ma się cofnąć do do niego tą właśnie gumową rurką. A opary oleju działają w obiegu zamkniętym i służą do smarowania elementów układu zasilania auta.

Przestań używać wykrzykników, pisz z przecinkami i nie zdejmuj gumowych rurek jeśli nie masz przecieków albo auto Ci nie umiera. Doszukujesz się problemu tam, gdzie go nie ma. A jak chcesz być naprawdę bardzo spokojny, to sprawdź element, o którym pisze Ci roxa. Miłego brudzenia się :pig:

#5 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 06 grudzień 2009 - 15:21

oki dzieki mam zdiac obudowe zaworow i kolo korka wlewu oleju mam szukac nakretki m5 a jak ja znajde to co dalej nigdy tam jeszcze nie zagladalem ! kolega mowil mi ze to moga byc uszczelniacze trzankow zaworow .pozdrawiam

#6 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 06 grudzień 2009 - 17:00

duda, najpierw sprawdź kompresję w silniku. możesz na szybko okrecic korek wlewu oleju przy odpalonym silniku i przyłożyć rękę (olej będzie chlapał bo niedaleko znaduje sie łańcuch rozrządu) i organoleptycznie sprawdzić czy "nie dmucha". przy sporym przedmuchu będą takie historie, warto wymienic elementy odmy na nowe i szczelne ale to nie rozwiąże problemu "dlaczego tak jest"

#7 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 grudzień 2009 - 18:09

duda, radzę sprawdzić czy uszczelka o numerze 775 na rysynku poniżej jest nadal gumowa czy już stwardniała w plastik. U mnie zbierał się olej właśnie przy tym połączeniu pokrywy zaworów z przewodem odmy. Wymiana uszczelki i pokrywa zaworów sucha.

Dołączona grafika

Numer części: A 601 016 0163
Koszt do 10zł

#8 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 06 grudzień 2009 - 19:41

ok dzieki ale zmienialem jakis czas temu ta uszczelke i dalej mi saczy oliwka

#9 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudzień 2009 - 09:05

Witam. Czy ktoś z was ma patent na uszczelnienie połączenia kapturka oznaczonego na fotce kolegi cyrkk, numerem 807. Założyłem nowy kapturek i dalej się poci a olej rozchodzi się na kolektor. Nie jest to jakiś mega wyciek, poprostu jest zabrudzoone olejem. Podejrzewam że główny problem leży po stronie temperatury i braku przewietrzania w tamtym miejscu ale chciałbym wiedzieć czy też macie taki problem u siebie...

#10 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 09 grudzień 2009 - 09:54

ja wymienilem ta uszczeleczke miedzy deklep a odma jak na razie jest sucho ! ale mam pytanie
troszke u mnie wieje z tej odmy jak ja zatkam palcem to silnik spada z obrotow a to czego! i jak odpuszcze to znowu wraca pozdro

#11 Offline   aclos


  • Postów: 203
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Napisano 09 grudzień 2009 - 17:48

markusso77 napisał:

Założyłem nowy kapturek i dalej się poci
gdzie kupowałes ten kapturek? ja kupiłem w aso i jest suchutko już z pół roku.

#12 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 09 grudzień 2009 - 18:40

roxa napisał:

Ciśnienie w cylindrze nie robi się tylko w suwie spręzania(nad tłokiem), ale również w fazie rozprezania (pod tłokiem)

a to nie jest tak ze jeden tłok idzie do góry to drugi idzie w dół i cisnienie pod nimi sie równoważy? (w końcu cylindry i skrzynia korbowa to jedno "naczynie").

#13 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 09 grudzień 2009 - 18:52

teoretycznie tak, ale wez pod uwagę też to, że objętość skrzyni korbowej "pod tłokami" również się zmiania w zależności od tego czy jest olej w misie czy go nie ma. Gdyby nie odma, pierwszą drogą jaką utorowało by sobie nadciśnienie w skrzyni byłby bagnet oleju, który by został przez nie wypchany

#14 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 09 grudzień 2009 - 20:37

a co znajduje sie pod deklem zaworow co to za urzadzonko tam jest !

#15 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 10 grudzień 2009 - 10:35

jak to wyglada i czy z tym cos sie robi wymienia czysci itp

#16 Offline   Pejot


  • Postów: 42
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 październik 2012 - 17:02

Chciałbym sie podłączyc do tematu o odmie. Niedawno zmieniałem silnik z 200d na 250dt i widze,ze odma z jednej strony jest przymocowana do pokrywy silnika z drugiej wisi luźno. Z tego co czytam nie powinno tak być. Czy z odmy może "wychlapwać sie troche oleju i brudzić silnik? .Przyłożyłem ręke do końcówki przwodu od odmy i nic poza lekkim przewiewem powietrza.

#17 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 08 październik 2012 - 17:47

Wyświetl postUżytkownik Pejot dnia 08 październik 2012 - 17:02 napisał

Czy z odmy może "wychlapwać sie troche oleju i brudzić silnik?

Jak najbardziej, zresztą luźne pozostawienie odmy, tzw. "luźna odma", jest niedozwolone i w razie zaobserwowania przez np. wnikliwego diagnostę może grozić brakiem podbicia przeglądu, a przy kontroli drogowej przez upierdliwego stróża prawa nawet zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.
Z odmy oprócz par oleju i samego oleju wydobywa się wilgoć(para) no i często różności chemiczne po procesie spalania mieszanki.

#18 Offline   Pejot


  • Postów: 42
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 październik 2012 - 18:00

To trzeba będzie to poprawić, bo dośc duzo kursuje i nie chciałbym gdzies na wyjeździe mieć niespodzianki z władzą.Jutro jeszcze sprawdze,czy z czegoś innego nie leci,chociaż ten przewód z odmy był skierowany w dół przy kołach pasowych i podczas pracy mogło cos rozchlapywać, a dotego jeszcze chodzący wiatrak mógł robic chmurkę.Ale to jutro sie okaże.

#19 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 12 wrzesień 2019 - 13:13

Czołem,
Odkopuję temat odmy, a właściwie to separatora oleju. W dieselkach w środku pokrywy zaworów znajduje się tzw. separator oleju.
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Pod separatorem jest zaworek regulujący nadciśnienia ze skrzyni korbowej. Dziurka z boku pokrywy zaworów jest właśnie od tego zaworu.
Niby jest to część nie wymagająca serwisu, dlatego pokrywa separatora jest przytwierdzona nitami. Zastanawiam się czy ktoś próbował to rozebrać metodą "nieniszczącą"?
Pozdro

#20 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1057
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Honda CB 750 Nighthawk
  • Inne auto:Fiat Stilo 1.9 JTD

Napisano 12 wrzesień 2019 - 18:04

Ale pytanie...po co?