Skocz do zawartości




- - - - -

olej z odmy


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 06 grudnia 2009 - 12:50

witam zaopserwowalem ze coraz wiecej oleju mi wychodzi z odmy silnika w 124 3,0 d 12 v! co to za przyczyna 350 tys km ma przejechane pozdrawiam



#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 06 grudnia 2009 - 13:25

to znaczy że przewód gumowy masz nieszczelny ,chyba ,że wywala do filtra to nie dobrze :pig:

#3 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 06 grudnia 2009 - 13:30

przewod jest szczelny odma od dekal zaworow jak ja sciagne na zapolonym silniku to pluje troszke olejem co to za objawy !

#4 Offline   spy


  • Postów: 22
  • Na forum od: 01 gru 2009
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 grudnia 2009 - 14:27

duda, a gubisz olej? Jak zdejmiesz obudowę filtra powietrza, to masz tam mokro od oleju?

Jak nie masz mokro, to czym się przejmujesz? Dopóki nie chlapie Ci za filtr, to jest ok. Po to jest odma i po to jest jej zakrzywiony do góry wlot w obudowie filtra powietrza. Wychlapany z silnika olej ma się cofnąć do do niego tą właśnie gumową rurką. A opary oleju działają w obiegu zamkniętym i służą do smarowania elementów układu zasilania auta.

Przestań używać wykrzykników, pisz z przecinkami i nie zdejmuj gumowych rurek jeśli nie masz przecieków albo auto Ci nie umiera. Doszukujesz się problemu tam, gdzie go nie ma. A jak chcesz być naprawdę bardzo spokojny, to sprawdź element, o którym pisze Ci roxa. Miłego brudzenia się :pig:

#5 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 06 grudnia 2009 - 15:21

oki dzieki mam zdiac obudowe zaworow i kolo korka wlewu oleju mam szukac nakretki m5 a jak ja znajde to co dalej nigdy tam jeszcze nie zagladalem ! kolega mowil mi ze to moga byc uszczelniacze trzankow zaworow .pozdrawiam

#6 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 06 grudnia 2009 - 17:00

duda, najpierw sprawdź kompresję w silniku. możesz na szybko okrecic korek wlewu oleju przy odpalonym silniku i przyłożyć rękę (olej będzie chlapał bo niedaleko znaduje sie łańcuch rozrządu) i organoleptycznie sprawdzić czy "nie dmucha". przy sporym przedmuchu będą takie historie, warto wymienic elementy odmy na nowe i szczelne ale to nie rozwiąże problemu "dlaczego tak jest"

#7 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 grudnia 2009 - 18:09

duda, radzę sprawdzić czy uszczelka o numerze 775 na rysynku poniżej jest nadal gumowa czy już stwardniała w plastik. U mnie zbierał się olej właśnie przy tym połączeniu pokrywy zaworów z przewodem odmy. Wymiana uszczelki i pokrywa zaworów sucha.

Dołączona grafika

Numer części: A 601 016 0163
Koszt do 10zł

#8 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 06 grudnia 2009 - 19:41

ok dzieki ale zmienialem jakis czas temu ta uszczelke i dalej mi saczy oliwka

#9 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudnia 2009 - 09:05

Witam. Czy ktoś z was ma patent na uszczelnienie połączenia kapturka oznaczonego na fotce kolegi cyrkk, numerem 807. Założyłem nowy kapturek i dalej się poci a olej rozchodzi się na kolektor. Nie jest to jakiś mega wyciek, poprostu jest zabrudzoone olejem. Podejrzewam że główny problem leży po stronie temperatury i braku przewietrzania w tamtym miejscu ale chciałbym wiedzieć czy też macie taki problem u siebie...

#10 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 09 grudnia 2009 - 09:54

ja wymienilem ta uszczeleczke miedzy deklep a odma jak na razie jest sucho ! ale mam pytanie
troszke u mnie wieje z tej odmy jak ja zatkam palcem to silnik spada z obrotow a to czego! i jak odpuszcze to znowu wraca pozdro








Podobne tematy Zwiń