Skocz do zawartości




- - - - -

olej z odmy


21 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   aclos


  • Postów: 203
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Napisano 09 grudnia 2009 - 17:48

markusso77 napisał:

Założyłem nowy kapturek i dalej się poci
gdzie kupowałes ten kapturek? ja kupiłem w aso i jest suchutko już z pół roku.



#12 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 09 grudnia 2009 - 18:40

roxa napisał:

Ciśnienie w cylindrze nie robi się tylko w suwie spręzania(nad tłokiem), ale również w fazie rozprezania (pod tłokiem)

a to nie jest tak ze jeden tłok idzie do góry to drugi idzie w dół i cisnienie pod nimi sie równoważy? (w końcu cylindry i skrzynia korbowa to jedno "naczynie").

#13 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 09 grudnia 2009 - 18:52

teoretycznie tak, ale wez pod uwagę też to, że objętość skrzyni korbowej "pod tłokami" również się zmiania w zależności od tego czy jest olej w misie czy go nie ma. Gdyby nie odma, pierwszą drogą jaką utorowało by sobie nadciśnienie w skrzyni byłby bagnet oleju, który by został przez nie wypchany

#14 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 09 grudnia 2009 - 20:37

a co znajduje sie pod deklem zaworow co to za urzadzonko tam jest !

#15 Offline   duda


  • Postów: 97
  • Na forum od: 18 gru 2008
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 10 grudnia 2009 - 10:35

jak to wyglada i czy z tym cos sie robi wymienia czysci itp

#16 Offline   Pejot


  • Postów: 42
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 października 2012 - 17:02

Chciałbym sie podłączyc do tematu o odmie. Niedawno zmieniałem silnik z 200d na 250dt i widze,ze odma z jednej strony jest przymocowana do pokrywy silnika z drugiej wisi luźno. Z tego co czytam nie powinno tak być. Czy z odmy może "wychlapwać sie troche oleju i brudzić silnik? .Przyłożyłem ręke do końcówki przwodu od odmy i nic poza lekkim przewiewem powietrza.

#17 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 08 października 2012 - 17:47

Wyświetl postUżytkownik Pejot dnia 08 października 2012 - 17:02 napisał

Czy z odmy może "wychlapwać sie troche oleju i brudzić silnik?

Jak najbardziej, zresztą luźne pozostawienie odmy, tzw. "luźna odma", jest niedozwolone i w razie zaobserwowania przez np. wnikliwego diagnostę może grozić brakiem podbicia przeglądu, a przy kontroli drogowej przez upierdliwego stróża prawa nawet zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.
Z odmy oprócz par oleju i samego oleju wydobywa się wilgoć(para) no i często różności chemiczne po procesie spalania mieszanki.

#18 Offline   Pejot


  • Postów: 42
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 października 2012 - 18:00

To trzeba będzie to poprawić, bo dośc duzo kursuje i nie chciałbym gdzies na wyjeździe mieć niespodzianki z władzą.Jutro jeszcze sprawdze,czy z czegoś innego nie leci,chociaż ten przewód z odmy był skierowany w dół przy kołach pasowych i podczas pracy mogło cos rozchlapywać, a dotego jeszcze chodzący wiatrak mógł robic chmurkę.Ale to jutro sie okaże.

#19 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 12 września 2019 - 13:13

Czołem,
Odkopuję temat odmy, a właściwie to separatora oleju. W dieselkach w środku pokrywy zaworów znajduje się tzw. separator oleju.
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Pod separatorem jest zaworek regulujący nadciśnienia ze skrzyni korbowej. Dziurka z boku pokrywy zaworów jest właśnie od tego zaworu.
Niby jest to część nie wymagająca serwisu, dlatego pokrywa separatora jest przytwierdzona nitami. Zastanawiam się czy ktoś próbował to rozebrać metodą "nieniszczącą"?
Pozdro

#20 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 12 września 2019 - 18:04

Ale pytanie...po co?








Podobne tematy Zwiń