Jump to content




- - - - -

[W124] Uszkodzona stacyjka?



17 replies to this topic

#11 Offline   Czaro


  • posts 729
  • Joined 25 Apr 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 21 September 2009 - 17:00

Kolego, sam sobie dałeś odpowiedź. Przecież na logikę:

MarcinKielce napisał:

Jak na krótko złącze wężyki razem gaśnie jak podłączam je do stacyjki nie.

MarcinKielce napisał:

Może to być po prostu uszkodzona stacyjka?
Właśnie. :smile:



#12 Offline   Gerri


  • posts 2,650
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 21 September 2009 - 19:30

Czaro napisał:

MarcinKielce napisał/a:
Może to być po prostu uszkodzona stacyjka?

Właśnie.

A wcale bo nie...
BARDZO ważne jest, który wężyk idzie w które miejsce. Wężyk idący do zdychawki (brązowy z niebieskim paskiem) MUSI być podłączony do króćca bliżej korpusu stacyjki, który oznaczony jest niebieską kropką.
Przewód od pompy podciśnienia (brązowy) MUSI być połączony z króćcem bardziej oddalonym od stacyjki.
Poza tym wewnątrz stacyjki jest plastikowy krążek naciskający bolec zaworka (widoczny po odkręceniu kostki stykowej) - również w tym miejscu może być problem. Proponuję odkręcić od stacyjki zaworek podciśnieniowy i zasterować trzpień ręcznie.

#13 Offline   jarekSY


  • posts 15
  • Joined 21 Dec 2016
  • Miejscowość: BYTOM
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:AUDI 80 B4 1.9 TDI

Posted 07 March 2017 - 18:03

Witam,panowie ja trochę z innej beczki czy miał ktoś z was przypadek że po wymianie wkładki w stacyjce jest całkowity brak blokady kierownicy i ne działa gaduła zostawionych włączonych świateł.Stara wkładka wyszła szybko i sprawnie,wkładając nowa wydawało mi się ze jest dobrze ustawiona w pozycji 1.Weszła bez żadnych oporów lecz jest całkowity brak blokady nawet przy wyciągnietym kluczyku, przejechałem parę kilometrów żeby sprawdzić czy czasem podczas jazdy kierownica nie będzie się blokować i jest OK.Przy próbie wyjęcia nowej wkładki czuć moment kiedy szprychy wchodzą luzno potem na coś natrafiają i dalej wchodzą bez oporów niestety wkładki nie da rady wyjąc .Czy jest jakiś inny knif żeby to bezboleśnie opanować ,dodam że wyjmując kluczyk w pozycji 0nie ma charakterystycznego pstryknięcia które uruchamia blokadę kierownicy czekam na wasze sugestie pozdrawiam jarek

#14 Offline   bokser99


  • posts 48
  • Joined 20 Feb 2013
  • Miejscowość: NOS
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 March 2017 - 15:37

Spróbuj w innej pozycji ją włożyć, jak jak u siebie wymieniałem to za którymś razem dopiero dobrze wsadziłem :grinhihi:

#15 Offline   jarekSY


  • posts 15
  • Joined 21 Dec 2016
  • Miejscowość: BYTOM
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:AUDI 80 B4 1.9 TDI

Posted 08 March 2017 - 18:17

tylko kolego daj jakiś sposób żeby ja wyjąc bo narazie to ani drgnie chyba czas wyjąc całą stacyjkę i zobaczyć

#16 Offline   bokser99


  • posts 48
  • Joined 20 Feb 2013
  • Miejscowość: NOS
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 March 2017 - 22:49

https://www.youtube....h?v=6eR6JcARBFE

#17 Offline   Jahoo


  • posts 24
  • Joined 07 Mar 2018
  • Miejscowość: Ustka
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 17 April 2018 - 05:31

Wymieniłem kostkę stacyjki i chyba sie zablokowala. Wklad nie chce wejsc na miejsce. Kluczykiem przekrecic sie nie da bolec i cala reszta sie kreci.

#18 Offline   Gerri


  • posts 2,650
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 18 April 2018 - 10:30

Wyświetl postUżytkownik Jahoo dnia 17 April 2018 - 05:31 napisał

Wymieniłem kostkę stacyjki i chyba sie zablokowala. Wklad nie chce wejsc na miejsce. Kluczykiem przekrecic sie nie da bolec i cala reszta sie kreci.
Przyznam, że nie bardzo kojarzę, o czym piszesz. Skoro wymieniałeś kostkę - to po co wyjmowałeś wkład? W jakim sensie: "bolec i cała reszta się kręci"?
Zobacz, czy bez wkładu jesteś w stanie (przekręcając płaskim śrubokrętem trzpień w głębi otworu na bębenek) uzyskać wszystkie pozycje stacyjki - czyli właczyć radio, zapłon i rozrusznik. Jeżeli tak, to ustawiasz ten trzpień w pierwszej pozycji (radio) i wtedy wkładasz bębenek - oczywiście również wstępnie ustawiony kluczykiem we własciwą pozycję.








Podobne tematy Zwiń