Jump to content




- - - - -

2 x JL Audio 12W4-4


44 replies to this topic

#31 Offline   szafa


  • posts 6,382
  • Joined 04 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Posted 30 September 2007 - 21:49

nie zapomnij pstrykac fotek :hmm:

a jesli chodzi o mate do wygluszania to poki co taniej nie znalazlem niz tu http://www.icmarket....p?cPath=614_633



#32 Offline   EssiRS


  • posts 5,564
  • Joined 07 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Posted 01 October 2007 - 09:12

szafa, tyle że to nie jest ta sama mata, której użyliśmy. Wydaje mi się, że Soudal Tytan jest lepszym rozwiązaniem.

Borat mówisz, że BR będzie na środku, ale rozumiem, że nie będziesz łączył skrzynek ze sobą i będą to dwie oddzielne komory, na każdy z głośników.

#33 Offline   Borat


  • posts 2,907
  • Joined 06 Jan 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 01 October 2007 - 12:34

wersje do wyboru przewidzialem takie
1. zwykla z br
Dołączona grafika
2. zwykla z br prostokątnym
Dołączona grafika Dołączona grafika

Tylko, że w tym przypadku cięzko mi jest policzyć wymiary br'u. Wczoraj ladnie wszystko policzylem ale strojenie mi wyszlo na ok 45 Hz (-6 dB) a to troche za wysoko. Takie czestotliwosc to ja uzyskam przy obudowie zamknietej, nawet troche nizej bo ok 42 Hz.

Dzisiaj jescze bede walczyl z oliceniami, jak mi nie pojdzie to wybiore albo zwykly br albo zamknieta. zobaczymy.

#34 Offline   szafa


  • posts 6,382
  • Joined 04 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Posted 01 October 2007 - 21:23

EssiRS, yyy... my uzylismy SELENA TYTAN :slinka:

a dlaczego tak myslisz?

na kilku forach CA wlasnie to ja polecaja, piszac o tasmie dekarskiej, a nie Tytana...

Borat, z tego co zdazylem sie zorientowac w temacie budowy skrzyn bassowych to polecane jest zastosowowanie przedniej scianki o podwojnej grubosci

#35 Offline   Kudłaty


  • posts 442
  • Joined 17 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Posted 01 October 2007 - 21:40

szafa napisał:

z tego co zdazylem sie zorientowac w temacie budowy skrzyn bassowych to polecane jest zastosowowanie przedniej scianki o podwojnej grubosci

Czemu?

#36 Offline   szafa


  • posts 6,382
  • Joined 04 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Posted 01 October 2007 - 21:48

Kudłaty, nie wiem :slinka: nie drazylem tematu gdyz aktualnie skupiam sie na czyms innym w dziedzinie CA, jednak wiele razy spotkalem sie z taka opinia... zainteresowanych odsylam wiec na specjalistyczne fora albo google :slinka:

kolejna ciekawostka jest zastosowanie w subwooferach Dynamat DynaXorb, oraz np to czy pojemnosc skrzynki wyliczona w programie wg danych producenta glosnika to pojemnosc pustej skrzynki czy pojemnosc skrzynki z wlozonym glosnikiem...

#37 Offline   Charlie9


  • posts 7,791
  • Joined 15 Jan 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 01 October 2007 - 21:49

moze chodzi o wibracje - zeby sztywniesze bylo osadzenie glosnika(ow) :slinka:

#38 Offline   Kudłaty


  • posts 442
  • Joined 17 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Posted 01 October 2007 - 22:22

i wibracje które zniekształcają dźwięk...

#39 Offline   EssiRS


  • posts 5,564
  • Joined 07 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Posted 02 October 2007 - 08:50

Kudłaty napisał:

i wibracje które zniekształcają dźwięk...
Bass się nie zniekształca, a jeżeli przednia ściana subwoofera jest na tyle cienka, że zaczyna "grać", to znacznie mniej bassu głośnik jest w stanie wytworzyć. Ogólnie zasada jest taka że im sztywniejsza konstrukcja skrzynki tym lepiej.

szafa, ja polecam Tytan, bo mi się sprawdziła. Nie będę polecał czegoś czego nie mam sprawdzonego :slinka:

Borat, Fajnie to będzie wyglądać ;-)

#40 Offline   Borat


  • posts 2,907
  • Joined 06 Jan 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 02 October 2007 - 11:21

Wczoraj szukałem inspiracji na youtube.com i znalazlem całkiem ładna zabudowe - niestety nie mam linka, wieczorem podesle.
Zrobilem symulacje w programie i uzyskałem całkiem niezłe charakterystyki, schodzi nisko i ma nie duze opóźnienie. Obudowa wyglada tak
Dołączona grafika

Wiczorem wstawie charakterystyki glosnika - to co mi sie udalo wyliczyc.








Podobne tematy Zwiń