Witam tak jak w temacie mam zamiar wymienić sobie żarówki w desce rozdzielczej ale nie wiem od czego sie zabrać aby je wymontować i interesuje mnie jakie żarówki tam idą gdyż jutro mam zamiar to zrobić.Prosze o pomoc
Proszę o wpisywanie tytułów zgodnie z regulaminem
1
[w124] Zegary - demontaż
Started by CEZARY, Jan 26 2008 22:49
39 replies to this topic
#1
Posted 26 January 2008 - 22:49
#3
Posted 27 January 2008 - 15:05
Niemniej jednak wskazane tematy nie wyjaśniają tematu wyjmowania zegarów.
Przeczytałem już o tym wyjmowaniu całkiem sporo i dalej nie potrafię tego zrobić. Przede wszystkim czy aby wyciągnąć zegary trzeba coś odhaczyć podważyć czy coś takiego? Czy wystarczy jest porządnie pociągnąć do siebie? Poza tym kwestia linki prędkościomierza; czytałem, że aby ją odkręcić w 190-ce trzeba dostać się do niej spod kierownicy. Próbowałem i albo ktoś ma bardzo małe ręce albo tak się nie da zrobić w 124, bo za nic nie mogłem przebić się nawet w okolice linki. Ktoś inny pisał, że dostał się do linki prędkościomierza przez środkowe nawiewy... też próbowałem, skończyło się na pęknięciu nawiewu oraz wypadnięciu jednego "żeberka" pionowego. Podniosłem zatrzaski z lewej, odkręciłem imbus, ale dalej coś trzymało nawiew z prawej strony. Kiedy pękł podczas moim prób wyjęcia go zobaczyłem, że tam chyba jest jeszcze śrubka z prawej strony tak jakby od schowka pasażera. Tyle, że ja tam mam poduszkę powietrzną i niestety nie potrafiłem jej wydobyć
Byłbym więc wdzięczny za jak najdokładniejsze informacje o wyjmowaniu zegarów w mercedesie 124
Przeczytałem już o tym wyjmowaniu całkiem sporo i dalej nie potrafię tego zrobić. Przede wszystkim czy aby wyciągnąć zegary trzeba coś odhaczyć podważyć czy coś takiego? Czy wystarczy jest porządnie pociągnąć do siebie? Poza tym kwestia linki prędkościomierza; czytałem, że aby ją odkręcić w 190-ce trzeba dostać się do niej spod kierownicy. Próbowałem i albo ktoś ma bardzo małe ręce albo tak się nie da zrobić w 124, bo za nic nie mogłem przebić się nawet w okolice linki. Ktoś inny pisał, że dostał się do linki prędkościomierza przez środkowe nawiewy... też próbowałem, skończyło się na pęknięciu nawiewu oraz wypadnięciu jednego "żeberka" pionowego. Podniosłem zatrzaski z lewej, odkręciłem imbus, ale dalej coś trzymało nawiew z prawej strony. Kiedy pękł podczas moim prób wyjęcia go zobaczyłem, że tam chyba jest jeszcze śrubka z prawej strony tak jakby od schowka pasażera. Tyle, że ja tam mam poduszkę powietrzną i niestety nie potrafiłem jej wydobyć
Byłbym więc wdzięczny za jak najdokładniejsze informacje o wyjmowaniu zegarów w mercedesie 124
#4
Posted 27 January 2008 - 15:20
Grabus, ciągniesz mocno zegary do siebie. Jak juz bedziesz mial je troche wyjete to wkladasz bokiem lape i odkrecasz linke.
#5
Posted 27 January 2008 - 15:24
Moja metoda to wyciągnąć głośnik lewy i wtedy ręką wypchnąć zegary od tyłu. Nie ma tam żadnych zatrzasków, ale jeżeli nie były nigdy wyciągane to dużo siły trzeba włożyć. Ten sposób opisywałem już na forum.
Sposobu z wyciąganiem środkowego nawiewu jeszcze nie znałem i wydaje się być kiepski, chyba że ma się ręce dziecka.
Sposobu z wyciąganiem środkowego nawiewu jeszcze nie znałem i wydaje się być kiepski, chyba że ma się ręce dziecka.
#6
Posted 27 January 2008 - 16:27
Dzięki koledzy, teraz kiedy wiedziałem już, że muszę ciągnąć i nic nie urwę, to się udało. Zegary wyjąłem, wieczorem będę zakładał nowe tarcze
Może jeszcze dodam, że pomocne okazały się grube szydełka do złapania zegarów :cool:
Może jeszcze dodam, że pomocne okazały się grube szydełka do złapania zegarów :cool:
#7
Posted 27 January 2008 - 22:11
Panowie zegary wyjete podswietlenie zrobione ale teraz mam problem gdyż nie zapala sie zaróweczka od świec zarowych :sad:
#8
Posted 27 January 2008 - 22:34
no to zegary jeszcze raz na zewnątrz i trzeba popatrzeć czy żarówka jest sprawna.
Tylko nie próbuj sie dostawać przez środkowy nawiew, bo to jakaś dziwna metoda.
Poduszkę powietrzną wyciągasz w 5 minut, więc nie jest to problem. Potrzeba do tego długiego klucza z nasadką 10.
Tylko nie próbuj sie dostawać przez środkowy nawiew, bo to jakaś dziwna metoda.
Poduszkę powietrzną wyciągasz w 5 minut, więc nie jest to problem. Potrzeba do tego długiego klucza z nasadką 10.
#10
Posted 28 January 2008 - 02:41
Teraz opis jest elegancki.
Po wyjęciu zegarów zauważyłem, że ktoś miał wstawione jedną żarówkę 5W. Stopił się światłowód konkretnie (ten pokazany jako przykład spalonego w fotorelacji, to nic w porównaniu do mojego). W jaki sposób demontuje się te światłowody? Nie widziałem żadnych śrubek, a urwać można łatwo, więc wole zapytać.
Po wyjęciu zegarów zauważyłem, że ktoś miał wstawione jedną żarówkę 5W. Stopił się światłowód konkretnie (ten pokazany jako przykład spalonego w fotorelacji, to nic w porównaniu do mojego). W jaki sposób demontuje się te światłowody? Nie widziałem żadnych śrubek, a urwać można łatwo, więc wole zapytać.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
[w124] Demontaż listw dachowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | endrjus |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[w124] Syczenie wtrysków - demontaż komory wstępnej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | woju24 |
|
||
[w124] Demontaż kierownicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Saharek |
|