Jump to content




- - - - -

[w124] Zegary - demontaż


39 replies to this topic

#31 Offline   ozeasz


  • posts 21
  • Joined 15 Jun 2010
  • Miejscowość: Głogów woj.Dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.2 D 98r.

Posted 04 June 2015 - 21:18

Wszystkie linki do fotorelacji z demontażu deski rozdzielczej w124 z angielskich, polskich czy też rosyjskich stron NIE działają. Są po prostu zbyt stare i moderatorzy tych stron już je dawno usunęli.
Jeśli ktoś natrafił na "działającą" stronę to będę wdzięczny za udostępnienie.



#32 Offline   lukaszn


  • posts 130
  • Joined 09 Jun 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 June 2015 - 06:16

6 sekund szukania



#33 Offline   Frodli


  • posts 30
  • Joined 05 Oct 2016
  • Miejscowość: Starachowice
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 14 October 2016 - 11:57

Cześć, jestem zmuszony ponownie odkopać temat. Padło mi podświetlenie zegarów i linka prędkościomierza, więc postanowiłem sam wymienić żarówki i sprawdzić, czy linka się wykręciła, czy też jest kaputt. Odżałowałem kasę na mercedesowskie wyjmaki, biorę się za demontaż... I wszystko jest pięknie, tylko coś trzyma zegary po lewej stronie, mniej więcej pod kontrolką świateł drogowych. Wyjąłem lewy głośnik i próbowałem wypchnąć zegary ręką, ale wychodzą max na 1cm i dalej nie chcą, nabawiłem się jedynie bólu nadgarstka. Prawa strona wychodzi ładnie. Dodam jeszcze, że linka prędkościomierza nie jest wpięta pod kierownicą, co sugeruje, że coś już tam kiedyś było grzebane i zrobione metodą Pana Wiesia z Blok Ekipy (u siebie rób jak u siebie, a u obcego na odp...). Czy ktoś spotkał się już z podobnym problemem? Z góry dzięki za pomoc!

Edited by Frodli, 14 October 2016 - 11:59.


#34 Offline   Frodli


  • posts 30
  • Joined 05 Oct 2016
  • Miejscowość: Starachowice
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 14 October 2016 - 13:18

@up

Nieaktualne. Pomogłem sobie trzecim narzędziem w postaci cienkiego noża. Okazało się, że lewy dolny klips jest wyrwany i zegar blokował się o blachę, do której ten klips powinien być przykręcony. Oddzielenie blachy od zegarów pomogło je wyjąć.

Poprosiłbym któregoś moda o sklejenie postów lub usunięcie obu, jeśli uzna to za konieczne :)

Edited by Frodli, 14 October 2016 - 13:35.


#35 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 14 October 2016 - 13:42

To wyjmaki miałeś ,a nie chciały wyjść :/ ...trzeba reklamować wyjmaki :mrgreen:

Edited by melfio1, 14 October 2016 - 13:44.


#36 Offline   AiM


  • posts 932
  • Joined 21 Aug 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Posted 07 January 2017 - 16:40

Też miałem wyjmaki/samoróbki i ni ch....olery nie chciały wyjść. Trzymały te cztery zaczepy widoczne na zdjęciach.
Pomógł smar silikonowy w spray'u i wyciągnięte kratki nawiewu po obu stronach - było za co złapać rękami.

Dołączona grafika Dołączona grafika

#37 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 07 January 2017 - 18:46

Nie rozumie jak można mieć problem wyjąć zegary ,wkładasz łapę pod deskę i pchasz ,jak nie idzie po całości to raz z lewej lub prawej i musi wyjść ;)

#38 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 07 January 2017 - 20:43

Ja do tego mam wygięty śrubokręt w ostry haczyk i idzie.

#39 Offline   AiM


  • posts 932
  • Joined 21 Aug 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Posted 11 January 2017 - 17:53

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 07 January 2017 - 18:46 napisał

Nie rozumie jak można mieć problem wyjąć zegary
Kto wie jak długo tam siedzą?
Ja mimo wyjętych kratek nawiewów, i dolnej osłony kolumny kierowniczej i rur nagrzewnicy - bez silikonu ni chu... :mlot:

A te zaczepy są po to właśnie by ciasno siedziały, to wtedy nie trzeszczą podczas jazdy. Na pewno jeśli były często wyjmowane, to idzie to znacznie lżej...

Edited by AiM, 11 January 2017 - 18:18.


#40 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 January 2017 - 17:57

U mnie też ciasno siedziały, nie ma się z czego śmiać :) Musiałem naprawdę, naprawdę mocno pociągnąć.








Podobne tematy Zwiń