5
Serwis na start R129 500SL
Started by dr.big, Nov 12 2013 11:47
82 replies to this topic
#1
Posted 12 November 2013 - 11:47
Witam,
chciałbym przed startem wiosną powymieniać płyny i filtry ...
O ile co do filtrów (olejowy, powietrza i przeciwpyłkowy) wszystko znalazłem na stronie Manna, o tyle nic nie mogę znaleźć jeśli chodzi o dyferencjał. Ile oleju i jaki (numer MB byłyby idealny) tam wchodzi? ASR jest na pokładzie...
Na razie pytam o numer tego oleju, ale z czasem na pewno parę pytań się tu znajdzie, takich typowo dotyczących pozakupowego serwisu.
Bo olej silnikowy musi spełniać normy MB 229.3 lub wyższą 229.5? Ja zakupiłem Liqui Moly 5W40 z dopuszczeniem MB 229.5.
chciałbym przed startem wiosną powymieniać płyny i filtry ...
O ile co do filtrów (olejowy, powietrza i przeciwpyłkowy) wszystko znalazłem na stronie Manna, o tyle nic nie mogę znaleźć jeśli chodzi o dyferencjał. Ile oleju i jaki (numer MB byłyby idealny) tam wchodzi? ASR jest na pokładzie...
Na razie pytam o numer tego oleju, ale z czasem na pewno parę pytań się tu znajdzie, takich typowo dotyczących pozakupowego serwisu.
Bo olej silnikowy musi spełniać normy MB 229.3 lub wyższą 229.5? Ja zakupiłem Liqui Moly 5W40 z dopuszczeniem MB 229.5.
#2
Posted 12 November 2013 - 12:09
Ja bym oleju w moscie nie ruszał,z tego co wiem to jelsi nic sie nie dzieje z mostem to nie podlega on jakiejs tam cyklicznej wymianie. Jezeli jednack sie uprzesz to kupiłbym go w ASO.
#3
Posted 12 November 2013 - 12:46
Wychodzę z założenia, że każdy płyn lub olej podlega wymianie ... Podchodząc inaczej do problemu, to olej w dyfrze miałyby tam np. pracować 20 lat, nie mówiąc już o przebiegu? Specjalistą nie jestem, ale wydaje mi się, że to trochę dziwne ...
Edit: PS: Ile wchodzi oleju do dyfra, żeby w ASO nie wcisnęli mi jakiś bzdur.
Edit: PS: Ile wchodzi oleju do dyfra, żeby w ASO nie wcisnęli mi jakiś bzdur.
Edited by dr.big, 12 November 2013 - 13:06.
#5
Posted 12 November 2013 - 13:36
Wchodzi 1,1 - 1,5 litra, zależnie od dyferencjału - i tak musisz kupić 2 litry. Do dyfra z ASR leje się olej taki sam, jak do zwykłych dyfrów - nie ma blokady ciernej. Ma spełniać normę 235.0
#6
Posted 12 November 2013 - 16:17
Jeszcze jedno pytanko początkującego, jak sprawdzić czy jest ASR czy ASD ? Czy może oba :o ?
PS. Bo z tego co wyczytałem, do dyfra z ASD potrzebny jest olej z oznaczeniem LS - Limited slip np. taki -> 75W140 GL5 LS
PS. Bo z tego co wyczytałem, do dyfra z ASD potrzebny jest olej z oznaczeniem LS - Limited slip np. taki -> 75W140 GL5 LS
Edited by dr.big, 12 November 2013 - 16:23.
#7
Posted 12 November 2013 - 17:38
Oba nie mogę być - te systemy wzajemnie się wykluczają.
-Kontrolka na zegarach - ASR albo ASD
-Z Vinu
-Przycisk z "oponką" albo ASR OFF - ASR
-Dać w palnik na mokrej nawierzchni - utnie moc i przyhamuje - ASR.
-Zanurkować pod samochód i zobaczyć, czy do dyferencjału dochodzi przewód hydrauliczny - ASD. Dwa czujniki prędkości przy flanszach półosi (od góry) - ASR. Dyfry z ASD miały też dodatkową tabliczkę z informacją o oleju, obok nabitego przełożenia dyfra.
Do dyfra z ASD leje się olej zgodny z normą MB 235.7 - albo z ASO (chora cena) albo któryś Ravenoil spełnia tą normę. Innych nie widziałem. Można też zalać jakiegoś zwykłego do dyfrów z LSD, ale to na własne ryzyko.
-Kontrolka na zegarach - ASR albo ASD
-Z Vinu
-Przycisk z "oponką" albo ASR OFF - ASR
-Dać w palnik na mokrej nawierzchni - utnie moc i przyhamuje - ASR.
-Zanurkować pod samochód i zobaczyć, czy do dyferencjału dochodzi przewód hydrauliczny - ASD. Dwa czujniki prędkości przy flanszach półosi (od góry) - ASR. Dyfry z ASD miały też dodatkową tabliczkę z informacją o oleju, obok nabitego przełożenia dyfra.
Do dyfra z ASD leje się olej zgodny z normą MB 235.7 - albo z ASO (chora cena) albo któryś Ravenoil spełnia tą normę. Innych nie widziałem. Można też zalać jakiegoś zwykłego do dyfrów z LSD, ale to na własne ryzyko.
#8
Posted 12 November 2013 - 20:43
Wymień lepiej gumy na górze silnika, a nie olej w dyfrze.
#9
Posted 12 November 2013 - 20:51
Tak, mam przycisk z "oponką", THX ...
@Majsterus: gumy na górze silnika? To znaczy co?
@Majsterus: gumy na górze silnika? To znaczy co?
#10
Posted 12 November 2013 - 21:07
Wszystkie rurki, uszczelki jest tego trochę a w ke-jet są bardzo ważne, te rurki Y które łączą wtryski.
zdejmij osłonę silnika i zobaczysz.
Dodatkowo przewody chłodnicy oleju ASB, przeowód elastyczny paliwa pompa-filtr.
Zresztą wszystko co gumowe jest to wymiany
W swojej czterysecie dziś sprawdziłem karteczkę zmiany oleju...olej silnikowy ma 3 lata ale brakuje mu 1500km aby go zmienić wg karteczki helmutowskiej. I jeżdzę Jest czysty, nie smierdzi, więc nie martwię się nim.
Jak zmienię to na wiosnę
Zabrałem się za wymianę płynu chłodzącego i...zeszło jakieś 6 litrów, za chiny nie mogłem znaleźć kurka w bloku....trzeba mieć kanał. Wlałem nowy, się wymieszały chaba?
zdejmij osłonę silnika i zobaczysz.
Dodatkowo przewody chłodnicy oleju ASB, przeowód elastyczny paliwa pompa-filtr.
Zresztą wszystko co gumowe jest to wymiany
W swojej czterysecie dziś sprawdziłem karteczkę zmiany oleju...olej silnikowy ma 3 lata ale brakuje mu 1500km aby go zmienić wg karteczki helmutowskiej. I jeżdzę Jest czysty, nie smierdzi, więc nie martwię się nim.
Jak zmienię to na wiosnę
Zabrałem się za wymianę płynu chłodzącego i...zeszło jakieś 6 litrów, za chiny nie mogłem znaleźć kurka w bloku....trzeba mieć kanał. Wlałem nowy, się wymieszały chaba?
Edited by majsterus, 12 November 2013 - 21:12.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Niemiecka książka serwisowa |
HydePark | elymz |
|
||
[W201] Budowa body kit - start projektu |
Modyfikacje,Tuning | TC-adam |
|
||
Pomoc w znalezieniu części do 500sl |
Mercedes SL, SLK | HCC124 |
|
||
R129 500SL - Otwieranie zamków na mrozie |
Mercedes SL, SLK | oliusz |
|
||
W163 Kod serwisowy? |
Mercedes G i ML | zelmer20 |
|