Witam serdecznie,
mój wentylator od klimatyzacji, ten umieszczony zaraz z przozdu na chłodnicy, na połowie obwodu cieżko się kręci, skutecznie go blokując przed rozruchem. Czy jest możliwe wyjęcie go od przodu? Bez ściągania chłodnicy wody i klimatyzacji? Mam wartosc sentymentalna do ukłądu klimatyzacji, gdyż działa jeszcze on na czynniku R12 i ewentualne rozmontowanie chłodnicy nie wchodzi w grę - bo zanieczyszczę środowisko
Za wszelkie podpowiedzi bardzo dziekuje
Pozdrawiam
M. Nitka
0
9 replies to this topic
#1
Posted 23 May 2014 - 09:50
#2
Posted 23 May 2014 - 13:04
nie wyciągniesz go raczej przodem. Ewentualnie możesz próbować odchylić chłodnicę w stronę silnika. Lecz sądzę że raczej jest to niemożliwe.
Żeby wyciągnąć go tak jak ty byś chciał musiałbyś pas przedni demontować =)
Żeby wyciągnąć go tak jak ty byś chciał musiałbyś pas przedni demontować =)
#3
Posted 23 May 2014 - 14:02
Wentylator pojedynczy, czy podwójny ? te podwójne da się zdemontować przodem, ale trzeba nieco gimnastyki - przeszkadza rurka "chłodnica" oleju od wspomagania. Myślę, że ten pojedynczy też by się udało wyjąć.
#4
Posted 29 May 2014 - 05:59
Witam,
wentylator jest pojedynczy. Dzisiaj jade do lakiernika, to wydaje mi sie ze w okolicach weekendu bede sie dobierał do tego wentylatora :-)
Pozdrawiam
wentylator jest pojedynczy. Dzisiaj jade do lakiernika, to wydaje mi sie ze w okolicach weekendu bede sie dobierał do tego wentylatora :-)
Pozdrawiam
#5
Posted 13 June 2015 - 19:24
Witam kolegów,
Mam problem z wentylatorem, który się znajduje przed chłodnicą przy klaksonie. Załącza się normalnie gdy temp. powyżej 28 i tylko podczas wolnej jazdy w korku lub po mieście na włączonej klimatyzacji. Problem taki, że niesamowicie hałasuje i telepie całym autem. Jest to zdecydowanie wentylator elektryczny, nie ten zasilany paskiem klinowym (chyba wiskoza). Ma luz na łożysku/osi i gdy nim szybko pokręcę wydaje dziwne dźwięki. O nic nie ociera, czyli prawdopodobnie jest to łożysko. Pytanie: można go jakoś rozłożyć/dokręcić/wyczyścić itp., jeśli tak to jak? Czy odłączenie go będzie miało jakiś inny wpływ oprzócz ograniczonego chłodzenia w czasie wolnej jazdy? Zaznaczam, że silnik nawet przy 32 stopniach C cały czas jest w okolicy 90 stopni. Istnieją może jakieś zamienniki, albo mogę wsadzić tam jakiś inny wiatrak pod 12V?
Jestem ciekaw Waszych doświadczeń i pozdrawiam,
Nikolaj
Mam problem z wentylatorem, który się znajduje przed chłodnicą przy klaksonie. Załącza się normalnie gdy temp. powyżej 28 i tylko podczas wolnej jazdy w korku lub po mieście na włączonej klimatyzacji. Problem taki, że niesamowicie hałasuje i telepie całym autem. Jest to zdecydowanie wentylator elektryczny, nie ten zasilany paskiem klinowym (chyba wiskoza). Ma luz na łożysku/osi i gdy nim szybko pokręcę wydaje dziwne dźwięki. O nic nie ociera, czyli prawdopodobnie jest to łożysko. Pytanie: można go jakoś rozłożyć/dokręcić/wyczyścić itp., jeśli tak to jak? Czy odłączenie go będzie miało jakiś inny wpływ oprzócz ograniczonego chłodzenia w czasie wolnej jazdy? Zaznaczam, że silnik nawet przy 32 stopniach C cały czas jest w okolicy 90 stopni. Istnieją może jakieś zamienniki, albo mogę wsadzić tam jakiś inny wiatrak pod 12V?
Jestem ciekaw Waszych doświadczeń i pozdrawiam,
Nikolaj
#6
Posted 14 June 2015 - 23:16
Wymiana tylko wchodzi w grę. Nie kombinuj z naprawami domowej roboty a zaoszczędzisz czasu i pięniędzy.
#7
Posted 15 June 2015 - 15:29
Wymiana to koszt 300zl albo kupno używanego, który zaraz może mieć taki sam problem. Chciałbym go chociaż wymontować i rozłożyć. Ma ktoś może info z WIS albo własnego doświadczenia, jak go wyciągnąć?
#8
Posted 15 June 2015 - 19:09
Normalnie, od przodu da się to zrobić. Odkręcasz klakson - 3 śruby, z czego jedna schowana - musisz wyciągnąc zaczepy trzymające chłodnicę i lekko ją odchylić aby się do niej dostać. Wyciągasz klakson, zdejmujesz plastikową osłonę wentylatora, która zamontowana jest do skraplacza kilkoma plastikowymi kołkami. Następne odkręcasz wentylator trzymający się na 3 śrubach, do odkręcenia dolnej przyda się szczupła ręka. Wypinasz kostkę. Ot i tyle. Wymieniałem cały skraplacz nie zdejmując chłodnicy "wodnej" a tylko lekko ją odchylając.
#9
Posted 15 April 2017 - 11:43
Odświeżę temat - wyjęcie skraplacza klimatyzacji w M104, oczywiście sa dwa wentylatory z przodu no i chłodniczka-rurka oleju wspomagania(chyba bo na skrzyniowy ASB to mi nie wyglada). Jak po kolei do tego z głowa podejść, muszę pospawać skraplacz po małym kolizyjnym zdarzeniu, mam już namierzoną nieszczelność i wiem, że jest to do zrobienia bez konieczności kupowania nowego skraplacza. Sprawdzona cała klima została w tym przypadku przez kolegę u którego do tej pory sprawy klimatyzacji załatwiam - on zajmuje sie tylko klimatyzacją małą i dużą. Układ sprwdzony ciśnieniem 27 - 29 bar czyli wszystko inne ok tylko skraplaczdostał bo mi cofnęło wiatraki gdyż atrapa - niestety w E klasie jest słabą stroną maski w porównaniu do przedliftu - cofnęła sie lekko dobijając to co miała pod sobą do klimy którą tydzień wcześniej sobie przeserwisowałem. Cóż ból ale teraz muszę to zrobić, żeby znów mieć chłodek, tak więc jak to mądrze zrobić ??
#10
Posted 26 April 2017 - 19:19
nudziarz, on 15 June 2015 - 19:09, said:
Normalnie, od przodu da się to zrobić. Odkręcasz klakson - 3 śruby, z czego jedna schowana - musisz wyciągnąc zaczepy trzymające chłodnicę i lekko ją odchylić aby się do niej dostać. Wyciągasz klakson, zdejmujesz plastikową osłonę wentylatora, która zamontowana jest do skraplacza kilkoma plastikowymi kołkami. Następne odkręcasz wentylator trzymający się na 3 śrubach, do odkręcenia dolnej przyda się szczupła ręka. Wypinasz kostkę. Ot i tyle. Wymieniałem cały skraplacz nie zdejmując chłodnicy "wodnej" a tylko lekko ją odchylając.
Odświeżę temat - wyjęcie skraplacza klimatyzacji w M104, oczywiście sa dwa wentylatory z przodu no i chłodniczka-rurka oleju wspomagania(chyba bo na skrzyniowy ASB to mi nie wyglada). Jak po kolei do tego z głowa podejść, muszę pospawać skraplacz po małym kolizyjnym zdarzeniu, mam już namierzoną nieszczelność i wiem, że jest to do zrobienia bez konieczności kupowania nowego skraplacza. Sprawdzona cała klima została w tym przypadku przez kolegę u którego do tej pory sprawy klimatyzacji załatwiam - on zajmuje sie tylko klimatyzacją małą i dużą. Układ sprwdzony ciśnieniem 27 - 29 bar czyli wszystko inne ok tylko skraplaczdostał bo mi cofnęło wiatraki gdyż atrapa - niestety w E klasie jest słabą stroną maski w porównaniu do przedliftu - cofnęła sie lekko dobijając to co miała pod sobą do klimy którą tydzień wcześniej sobie przeserwisowałem. Cóż ból ale teraz muszę to zrobić, żeby znów mieć chłodek, tak więc jak to mądrze zrobić ??
Edited by Sid, 26 April 2017 - 19:19.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
[w124] Demontaż listw dachowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | endrjus |
|
||
Mercedes sprinter 906 uruchomienie klimatyzacji |
Pozostałe modele | pawel14b3 |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|