Jump to content




- - - - -

[W124] Słaby hamulec postojowy


12 replies to this topic

#1 Offline   Ychu


  • posts 13
  • Joined 29 Aug 2015
  • Miejscowość: Wejherowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 September 2015 - 06:11

Witam , mój tata posiada Mercedesa W124 91' , ogólnie samochód ok. Jedyny słaby punkt to ręczny , jestem w stanie przepchnąć samochód na ręcznym. Gdy pytałem się taty czemu nie zrobi tego ręcznego to mówił "Bo nie mam linki i to jest dużo roboty". Postanowiłem że zrobię mu prezent i kupie co trzeba , tylko pytanie co trzeba? Przebieg 320 tyś. Więc szczęki raczej istnieją? Wiem że pękło mocowanie linek , ale ostatnio znalazłem takie na strychu więc to załatwione. Linki są trzy czy jak to wygląda? Ogólnie nie wiem zbytnio jak teraz wygląda ten cały układ ręcznego bo nic nie było tam robione.



#2 Offline   m104


  • posts 4,488
  • Joined 24 Apr 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 September 2015 - 06:59

Po pierwsze, to nie ręczny, bo zaciągasz go nogą. Dalej - czy przy zaciąganiu hamulca czuć jakikolwkiek opór na pedale, czy wpada do podłogi ? Linki są trzy - od kabiny do "rozdzielacza" i dalej dwie na poszczególne koła. Trzeba wejść pod samochód, zaciągnąć i zobaczyć, czy wszystkie linki są na miejscu i pracują. Dalej, zdemontować tylne zaciski i tarcze hamulcowe i zobaczyć, jak wyglądają szczęki i rozpieraki tego hamulca.

#3 Offline   F3ear


  • posts 375
  • Joined 23 Jul 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Posted 08 September 2015 - 13:34

Ewentualnie jak wszystko chodzi i jeszcze są szczęki to są w Mercedesie takie dźwigienki ( zębatki ) które zmieniają rozstaw szczęk.
U mnie np. to pomogło gdyż już były trochę wytarte i mało sięgały do bębnów. Wystarczyło je podciągnąć i oczy wypadają na deskę rozdzielczą jak się zapomnisz.

#4 Offline   m104


  • posts 4,488
  • Joined 24 Apr 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 September 2015 - 13:42

Dokładnie, tylko bardzo te zębatki są bardzo mocno zastane i żeby je ruszyć, trzeba zdemontować tarczę. To także dobra chwila na ocenienie grubości okładzin.

#5 Offline   PanzerIV


  • posts 292
  • Joined 09 May 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Posted 08 September 2015 - 13:59

Ale przed zdjęciem tarczy dobrze jest poluzować te zębatki żeby odsunąć szczęki od bębna, żeby łatwiej zdjąć tarcze. To trochę błędne koło - rozruszać żeby zdjąć <-> zdjąć żeby rozruszać ;]
Ja nie miałem z tym większego problemu , trzeba po prostu czymś przesmarować gwint, jakimś smarem multi czy też coś typu WD40. Tylko wtedy zalewasz okładziny i bęben, wiec potem trzeba to przynajmniej odtłuścić zmywaczem do hamulców. Ja zmieniałem szczęki i tarcze więc się tym nie przejmowałem ;]

#6 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 08 September 2015 - 14:25

Pod autem też jest regulacja na śrubę z łbem 13, przy dźwigni gdzie się linki rozchodzą.

#7 Offline   Ychu


  • posts 13
  • Joined 29 Aug 2015
  • Miejscowość: Wejherowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 September 2015 - 14:54

Cytat

Dalej - czy przy zaciąganiu hamulca czuć jakikolwkiek opór na pedale, czy wpada do podłogi ?
Czuć.

Niedługo będzie czas na wymianę tylnych klocków więc postaram się tam zajrzeć. Dowiedziałem się że linka przy kole jest do wymiany. Przy pedale tą "główną" da się podciągnąć?

#8 Offline   Ychu


  • posts 13
  • Joined 29 Aug 2015
  • Miejscowość: Wejherowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 September 2015 - 17:59

Przepraszam że post pod postem ale nie mogłem już edytować. Pokazałem tacie jak wygląda regulacja ręcznego , ceny części i wyszło na to że okładziny to jakieś 30 zł

Cytat

O kurde , ja myślałem że to ze 100 zł kosztuje. Za 30 to muszę kiedyś kupić
Dowiedziałem się też że linka do wymiany jest lewa tylna. Teraz pytanie , czy ktoś może mi zaproponować jakiś sensowny zestaw? Nie wiem którego producenta wziąć itp. Pojemność 2.0 75 km diesel , sedan 91'

#9 Offline   F3ear


  • posts 375
  • Joined 23 Jul 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Posted 09 September 2015 - 14:24

Weź sobie po prostu Linexa i będziesz bardzo zadowolony, szczęki brecka.

#10 Gość_Rafał 1972_


  • Joined --

Posted 10 September 2015 - 06:17

Ja przy okazji remontu tylnego zawieszenia wymieniłem dwie linki. Po 23 latach wyrzuciłem oryginały i wstawiłem Febi. Koszt jednej to 28 zł.








Podobne tematy Zwiń